Mionix Naos 5000 driver freeze vid OK och Apply

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 5000 driver freeze vid OK och Apply

Hej!

Har nu haft min Naos 5000 ett bra tag och den är mycket skön. [Använder driver 1.16, men det var samma problem med 1.17 som togs bort]
Problemet är bara att så fort jag ändrar något i Naos mjukvaran och trycker OK eller Apply så fryser det sig och jag blir tvungen att stänga processen.
Har detta problem på min stationära och min notebook, båda med Windows 7 64 bit OS.
Min kompis har även samma problem.
Jag har lyckats få inställningar ändrade några enstaka gånger när datorn är helt nystartad, men programmet har även då frysts när jag tryckt OK/APPLY.

Jag mailade Mionix om detta och dem sa då att dem hade en ny driver som skulle "komma inom kort", detta var i slutet på juni.

Någon som får det att fungera att byta inställningar ordentligt på W7 64 bit som har en lösning?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem med min Naos 5000, innan bakåtknappen på den började flippa och klickade av sig själv...

En tidigare version av deras programvara hade inte samma problem, försök leta efter någon version som är lite äldre! För mig så verkade det som att programmet tog mina ändringar, men det frös ändå varje gång man klickade på Apply. Något irriterande.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar!
Om det är någon som har en Naos 5000 driver 64-bit pre-1.16 så säg gärna till.

*EDIT* Har nu mailat dem igen och frågat var den "lovade" drivern tagit vägen, så får se vad dem svarar...

Permalänk

Fick du något svar ang drivers? Är fruktansvärt irriterande att inte kunna ställa in musen ordentligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Tack för snabbt svar!
Om det är någon som har en Naos 5000 driver 64-bit pre-1.16 så säg gärna till.

*EDIT* Har nu mailat dem igen och frågat var den "lovade" drivern tagit vägen, så får se vad dem svarar...

Fick du nå svar? Köpte en likadan för ett par veckor sedan och har samma problem. Den verkar även har någon slags gömd mouse acceleration? Tycker den fastnar i en tiodels sekund ibland också när man drar långsamt. Mattan är helt ny och kom rekommenderad av andra med samma mus.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag hade också detta problem. Testa att ha musen HELT stilla efter du tryckt "apply". funkar inte det, testa stäng webbläsaren (!)

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Låter som rutten support! Säger man något så håller man det.

I övrigt så tycker jag att Mionix har kännts bra när jag testat dom. Har gått så långt att jag funderat på att köpa ny uppsättning från dom, men nu är det ytterst tveksamt. Kommer visserligen aldrig använda "driver" eller mjukvaran eftersom jag inte kör windows. Men principen att endast "stödja företagen som stödjer kunderna" rubbar jag inte på.

Permalänk
Medlem

Hmm, 1.16 verkar vara från 2010 (min mapp med installationsfilen skapades i alla fall i februari det året), så en äldre version som har stöd för Naos 5000 är nog svårt att hitta.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600