Battlefield 3 är Electronic Arts snabbast säljande spel någonsin

Permalänk
Medlem

Tycker dock att det fungerar sådär just nu, väldigt buggit är det tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Om man gör som jag gjorde så behöver det inte kännas så mycket på lönen, och framförallt om man har tållamod till det!!

Jag köpte en del i taget varje månad.

Moderkort en månad
Processor en månad
Minne en månad
Grafikkort en månad
etc etc ja du fattar.

För varje del jag köpte så stopade jag ner det i en låda, när jag hade alla delar byggde jag den! Riktigt roligt att bygga är det!!

Ville bara ge dig ett tips på att det behöver inte kännas så mycket. Men som sagt, det som behövs är tålamod.

Det är ju dumt att göra sådär.
Spara pengar istället o köp allt på en gång!
Alla jobbar inte på sweclockers forum en del går i plugget o får ut max 1050 kr i månaden(eller vad barn/studiebidraget ligger på) inte då har man råd med en dator för att lira bf3.

Permalänk
Medlem

Om spelet hade kostat 200kr, så hade dom fått in 1000000000kr på försäljningen.
Undrar hur stora utgifterna är kring detta spelet?

Hur som helst, så har dem förmodligen dragit in storkovan =P

Visa signatur

QC7

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Så du brukar få runt en 8-11 tusen poäng på en vanlig conquest runda? yeah right.

Jo rätt så ofta faktist... http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/172346... battlereport från min förra match, casipan border 32 players conquest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F@|)€r/\/:

Jo rätt så ofta faktist...

Ok kör en Caspian Border 64 spelare runda och länka gärna dina poäng. Nej jag räknar inte Metro som en conquest för det är en jävla meatgrinder.

Edit: Du länkar en 32 spelar Conqeust med 300 tickets? det är fan klart man får mycket poäng. Prova på 64 spelare med samma tickets så kommer du inte ens i närheten.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Det är ju dumt att göra sådär.
Spara pengar istället o köp allt på en gång!
Alla jobbar inte på sweclockers forum en del går i plugget o får ut max 1050 kr i månaden(eller vad barn/studiebidraget ligger på) inte då har man råd med en dator för att lira bf3.

Dumt tycker jag inte att det är, däremot väldigt smart, om man har svårt för att spara pengar!! som du skriver!
Det är ju lättare att köpa en del i taget, än att spara ca 7-15 000kr till en speldator!

Det är ju lättare att spara till en del i taget än att spara till hela datorn. Eller?

Helt ärligt så fattar jag inte vad du menar med "dumt att göra sådär" så du får gärna utveckla det!!

Och sen undrar jag vad du menar med "Alla jobbar inte på sweclockers forum"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunsnroses:

Jag hoppas att ett andra världskrig kommer till detta också Och även Bad Company 3!

Ja håller med!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Dumt tycker jag inte att det är, däremot väldigt smart, om man har svårt för att spara pengar!! som du skriver!
Det är ju lättare att köpa en del i taget, än att spara ca 7-15 000kr till en speldator!

Det är ju lättare att spara till en del i taget än att spara till hela datorn. Eller?

Helt ärligt så fattar jag inte vad du menar med "dumt att göra sådär" så du får gärna utveckla det!!

Inte smart på ett enda sätt. Vrf? För att den första delen du köper kanske är ett halvår gammalt när datorn väl är färdigbyggd. Du vet väl om att elektronik sjunker rätt rejält i pris va? Sen kanske det kommer bättre komponenter under tiden med samma pris. Sen om du är missnöjd med en komponent kan du inte lämna tillbaka den när du väl fått ihop hela datorn, för då har de två veckorna öppet köp redan gått. Sen blir frakten mycket dyrare när du behöver göra så många inköp.

Är väl 100% smartare att spara motsvarande summa varje månad och sätta på ett konto som du inte rör förrän du har råd med hela datorn?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av whisky:

Installerar man det från skiva envisas Origin ändå med att ladda ner skiten.

Det som syns vid installation är nedladdning från skivan och inte från nätet, men det är lätt att tro att man tankar det från nätet om man inte har koll på nätverkstrafiken samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballistic:

Det som syns vid installation är nedladdning från skivan och inte från nätet, men det är lätt att tro att man tankar det från nätet om man inte har koll på nätverkstrafiken samtidigt.

Reagerade på samma sak. Det roliga var att en kompis som installerade spelet från jobbet (via Team Viewer) fick det installerat dubbelt så fort än mig. Han laddade ner och jag installerade med skiva.

Kändes lite konstigt

Permalänk

hehe gött att över 75% skaffade Bf3 till pc =D

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd

Har sweclockers flera servrar? Den jag försöker komma in på är konstant full..

Permalänk
Medlem

Kan man inte göra en poll på hur många som haft nätverksfel, grafikbuggar, hängningar osv?
Känns ju ändå som att för att vara slutprodukt så är det väldigt många som har problem på något sätt.
Men det kan ju ha att göra med att EA tvingade Dice att få ut denna produkt flera månader i förväg.
Fast när allting funkar är det grymt härligt känsla i spelet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

När de slutar scanna av användarnas datorer så kanske jag köper spelet för att köra genom kampanjen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Folk klagar för mycket, gillar du ej skit i spela, gillar du det spela. I love it and im playing, andras åsikter kommer i sista hand

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Kan man inte göra en poll på hur många som haft nätverksfel, grafikbuggar, hängningar osv?
Känns ju ändå som att för att vara slutprodukt så är det väldigt många som har problem på något sätt.
Men det kan ju ha att göra med att EA tvingade Dice att få ut denna produkt flera månader i förväg.
Fast när allting funkar är det grymt härligt känsla i spelet.

Man kan lika gärna fråga hur många som har haft skoskav. Det är ett liknande problem, övergående besvär.

Jag tror jag förstår vad du menar. Men då fel har rättats till, är det ju ingen relevant fråga, mer än när det händer och ännu inte har åtgärdats. Om jag har haft skoskav 47 gånger i mitt liv. Vad säger det om mitt tillstånd nu?

EDIT: Påpekar aktuella buggar gör man här: http://help.ea.com/en/battlefield/battlefield-3

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk

Jag visste att detta skulle betyda CoD:s undergång

Visa signatur

En dator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XxX watercooling:

Jag visste att detta skulle betyda CoD:s undergång

Jaså? det var nån på battlelog forumet som påstod att mw3 hade 7,5 mil förhandsbokningar, vet inte om det är sant men det skulle inte förvåna mig.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Och alla som har köpt spelet till PC får personlig information stulen utav EA, nice!

Visa signatur

Fuck yea!

Permalänk

COD är exakt och ser exakt likadant ut sen 3 år tillbaka om inte mer. Serien är död, de e main stream. BF3 har så mycket mer potential, man måste bara ge det tid och vilja så blir det skit kul.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jaså? det var nån på battlelog forumet som påstod att mw3 hade 7,5 mil förhandsbokningar, vet inte om det är sant men det skulle inte förvåna mig.

Förhandsbokningar har väldigt liten betydelse i den riktiga världen, tro mig..

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jocken01:

Förhandsbokningar har väldigt liten betydelse i den riktiga världen, tro mig..

Jag vet inte det, förhandsbokar jag ett spel så är det för att jag verkligen vill ha det spelet, inte ens BF3 betan fick mig att avboka så det krävs väldigt mycket för att jag skulle göra det.

Men du verkar veta rätt mycket om förhandsbokningar, kanske du kan förklara varför dom har sån liten betydelse?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Lite trött efter jobbet.

Vad jag menar är att det är bättre att spara en viss summa pengar i månaden(en slags datorfond) istället för att köpa en del i taget. Priserna på datordelar kan sjunka ganska snabbt.

"Och sen undrar jag vad du menar med "Alla jobbar inte på sweclockers forum"

Vad jag menar där är att alla har inte arbeten att gå till, många studerar och har inte råd med dyra datorer om inte mamma eller pappa betalar. Då är det ganska prisvärt att köpa en konsol.

Permalänk
Medlem

Faktakoll kankse ??

Skrivet av Selphy:

Och alla som har köpt spelet till PC får personlig information stulen utav EA, nice!

Lite koll innan man skriver kanske ??
Här är vad som Origin gör..

Saxat från Reddit :

If you hook process monitor onto Origin you will not see Origin scanning anything, independently of how long you use it. So what triggered the OP's screenshot?
Origin on installation will try to find games installed on your harddrive and automatically register them within Origin. It does that in a couple of different ways:
It reads the windows games registry
It looks for games in Program Files
It looks for games in ProgramData (where, for unknown reason the OP's SMS and tax software are storing the data instead of the user profile where that data should go!)
it reads the xfire config if it finds one for games
If you look at the screenshot closely you will see that it does not actually read any files. Instead it looks for their existence and recursively walks the directory. It does not read any of your files, at least not judging from this screenshot or anything I have found on my machine.
Lastly if you monitor the network traffic that Origin causes you will see that it does not transmit anything of value to EA. So far I have not seen anything bug login credentials being submitted.
But it's always so much more fun to assume that software is inherently evil. You can hook a syscall monitor on any application and you will see that it operates all over the drive. That's not something unique to Origin. Steam will do the same if you click the "add non steam game" button."

Exakt samma sak som Steam..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Håll tummarna, MW3 vet man ännu inget om!

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk

någon som vet var man kan köpa för trevligt pris?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

En polare till mig som jobbar på Webhallen (Sveavägen) sa att de hadde 17-18000 förhandsbokningar på BF3 och 1300 på MW3 bara på PC (icke Spelkonsol) och just den butiken alltså Sveavägen.

Förresten väntar jag fortfarande på 3D-patchen så att jag kan spela SP i 3D

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Om man skulle räkna högt och säga att alla dessa spel sålts för samma pris världen över, dvs 500 spänn per exemplar så har EA o Dice sålt spel för en summa som är på ett ungefär 20-21 gånger vad det kostat dem att utveckla spelet.. borde man inte då kunna tvinga dem tillbaka till sina skrivbord med en kaffekopp i handen och fixa problemen?

Permalänk
Skrivet av kaya:

Eftersom det bara är massa p12or som spelar CoD så kommer det ju inte sälja like bra som bf3

Visa signatur

En dator

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XxX watercooling:

Eftersom det bara är massa p12or som spelar CoD så kommer det ju inte sälja like bra som bf3

Jag spelar COD : /

Har inte lirat ngt sen BF3 kom men ändå ;o