SweClockers drop!

BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk

Någon annan som har grönt flimmer?

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Monitorn går out of sync även fast jag väljer 1920x1080@60Hz, som skärmen klarar hur bra som helst i andra spel.
Det konstiga är att om jag tar bort dom tre filerna i Documents/Battlefield 3 och startar spelet så kommer jag in, det går att spela, och grafikinställningar by default är då satt till 1920x1080@100hz och med VSYNC av (det ska tydligen ha funnits en bugg i preview-drivrutinerna av Catalyst 11.10 som gjorde att den kände av fel refresh-rate).

Grejen är att jag vägrar köra med VSYNC av, och så fort jag går in och slår på det, och inte rör dom andra inställningarna så går skärmen out of sync.

Jag har avinstallerat drivrutinerna med driver sweeper och kör nu Catalyst 11.10 WHQL men det är precis samma sak.

Speciell hårdvara: Asus 6950 DCII 2Gb, Intel Core 2 Duo

Mjukvara: Windows 7 64bit, Catalyst 11.10 WHQL

Försökt utan framgång: Installerat om drivrutinerna, testat äldre drivrutiner, testat ställt ner till 50hz osv.

Lösning: Har ingen!

Permalänk
Skrivet av scarface1999:

De flesta har grönt flimmer.

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Skrivet av scarface1999:

Oja, du är inte ensam. För mig ser spelet ibland ut som ett discotek;)

Permalänk

Spelet hänger sig varje gång jag startar BF3 för första gången per dag, dvs, när jag stänger av datorn varje kväll och när jag startar upp systemet och skall börja spela så fryser spelet, men ljudet är i gång i bakkgrunden.
Annars så fryser sig spelet aldrig, bara när jag skall spela första gången sedan datorn har startats om.

Permalänk

Beskrivning av problem: Får error första gången jag försöker joina server, funkar prima andra gången dock det är "battlefield 3: limited edition har slutat fungera och bla bla bla".

Speciell hårdvara: kfa2 560ti single

Mjukvara: Har windows 7 ultimate 64bit, 285,62 WHQL

Försökt utan framgång: Har testat både installera om windows och även testat att driversweepa osv

Lösning: har ingen lösning

Hade andra problem som jag löste dock kolla tråd #11551375

Permalänk
Skrivet av drcharles:

Beskrivning av problem: Får error första gången jag försöker joina server, funkar prima andra gången dock det är "battlefield 3: limited edition har slutat fungera och bla bla bla".

Speciell hårdvara: kfa2 560ti single

Mjukvara: Har windows 7 ultimate 64bit, 285,62 WHQL

Försökt utan framgång: Har testat både installera om windows och även testat att driversweepa osv

Lösning: har ingen lösning

Hade andra problem som jag löste dock kolla tråd #11551375

Haha orka installera om Windows och allt möjligt och sen inse att det inte hjälpte.
Själv kan jag inte komma in på någon server alls idag, igår funkade det bra men deras nattliga bravader har sabbat något rejält. Bra jobbat!

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Jahopp, då ska ni få höra på mina roliga problem.

Beskrivning av problemen: Kan starta både multiplayer och campaign, men i multiplayer blir det bara svart, men man hör fortfarande ljudet. I campaign så öppnar sig spelet till någon slags ladningssida antar jag, grå med någon orange flytande sak, ingenting händer. Men det roligaste problemet av dem alla är att jag inte kan avinstallera spelet. När jag prövar detta kommer det upp en ruta, som direkt stängs ner igen. . . Kan tålas att säga att jag kan trycka fram och se consolen i både multiplayer och campaign dock!

Speciell hårdvara: gtx570, crucial M4 ssd.

Mjukvara: Win 7 64-bit, senaste nvidia drivrutinen.

Lösning: Uppdatering! Tog bort all data i regedit för Origin och Battlefield. FUngerar nu smärtfritt även om man blir disconnected någon gång ibland!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Live chat supporten på EA är för övrigt ur usel. Snubbe jag snackade med verkade knappt veta vad BF3 var och den enda lösningen han hade var "un-install and re-install the game", typisk "nybörjarlösning" på allt.
Att det aldrig sitter någon kunnig på support... -.-

Nu funkar de för övrigt att komma in på en server för mig men jag åker ut ganska ofta varav jag får "Your connection to the server has timed out".

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Hej !
Jag har ett litet problem, när jag startar bf3 så kan jag bara köra ca 5 min, sen stängs det ner och så kommer det upp en skylt där det står att bf3 kan inte köras

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem

har ungefär liknande problem som e2zippo, efter jag installerade 11.10 whql drivrutinerna så går skärmen "out of sync" i native resolution, verkar ju vara en refresh rate bugg eller något, detta händer även med cap 4 som om det skulle vara någon lösning problemet, enda lösningen som verkligen fungerar är antingen att sänka upplösningen ett snäpp eller nedgradera till 11.9, det som stör mig då är det gröna flimret, Dock så vet jag inte om 11.10 gör någon skillnad när det gäller den biten i alla fall.

intel i5 2500k ATI 6950 win 7 64

Permalänk

Någon som vet hur man ändrar grafiska/video inställningar UTANFÖR spelet? Lyckades komma in i 30 sec i single player och skulle sätta allt på low för att sedan gå upp men råkade sätta på ultra och nu blir det "omstart" av hela systemet när jag startar upp bf3

Permalänk

Jag har precis köpt ny dator för att kunna klara av att köra på Ultra. Men nu när jag försöker ändra grafikinställningar så fryser BF3 varje gång jag ska trycka på verkställ.

Någon som har vart med om samma sak och vet nån lösning på problemet?
Kör 2600K, 6970 Xfire, Asrock Extreme4

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Lösning hittad!

Beskrivning av problem: "Lost connection to the server" när jag spelade CO-OP.

Speciell hårdvara: Kraftigt överklockat Gigabyte GTX 560 Ti

Mjukvara: Senaste Nvidia-drivarna till Gigabyte GTX560 Ti OC, Windows 7 Professional 64bit

Försökt utan framgång: Inget.

Lösning: Stängde av UPnP i min router. Nu fungerar det utan problem.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Problem: När jag skall joina en server så kommer trycker jag på join sen tar jag upp spelet sen står det loading i några sekunder. Men efter det så blir spelet helt svart eller vitt jag hör inget ljud eller något. Om jag inte trycker upp spelet i programfältet så står det bara connecting hela tiden i den lilla rutan på webbsidan

Hårdvara. Radeon hd5850

Vad är problemet? Singleplayer funkar utan problem.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Spelet fryser sig.

T.ex. flög jag flygplan, allt laggar fast, ser fortfarande frusen bild och hör vissa ljud. Slutar med att jag måste trycka ctrl alt delete. Hänt flera gånger och åtminstone idag.

Har ingen aning om vad jag kan göra åt det. Hinner sällan spela mer än en kvart innan det hänger sig...

Tacksam för hjälp

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Medlem

ett noob problem

Beskrivning av problem: tittar upp i luften kan inte ta ner blicken

hårdvara: gtx 580

Försökt utan framgång: installera om bf3 och drivisarna gtx580 har dom nyaste

Permalänk
Medlem

Jag har stött på ett problem.

Startar och spelar BF på CO-OP och Campain utan problem, men när jag ska joina server startar BF för att sedan krasha. Enligt Battlelog är mitt spel igång och jag befinner mig på servern. Men så är ju inte fallet.
Någon som vet hur jag löser detta?

Permalänk
Medlem

Lösning på liknande problem!!

Skrivet av oAkkEo:

Problem: Kan spela runt 3 minuter sedan fryser allt och hoppar till skrivbordet (det jag har uppe) dock är spelet igång men måste stänga av det via Aktivitetshanteraren.

Hårdvara: Gigabyte 560ti, ej klockat.

mjukvara: Fullt uppdaterad Windows 7 Home Premium, med senaste Nvidia drivrutiner (285.62).

Lösning: inget... suck*

Hade problem med att min dator hängde sig mellan rundorna och att den även hängde sig i campaign/singleplayer mode. Har två datorer varav den ena lite mer low end och den andra lite mer high end. På min low end dator fungerade allt perfekt.

Burk 1:AMD Athlon x3, Sapphire Radeon 5750, Corsair 500W,RAM 8 GB = spelet fungerar klockrent!! Slutsats mjukvaroproblem??

Burk 2: AMD FX-4100 3,6 Ghz, ASUS GTX 560, Corsair 650W, RAM 8 GB = spelet hänger sig mellan rundorna i rush måste tabba ut. Campanjläget fastnar???

Min lösning efter att tittat runt på Battlelog - Avinstallera ASUS Gamer OSD och Nvidias Smart Doctor.

Voila det fungerar perfekt har inte haft någon störning alls efter att jag tagit bort dessa två.. verkar som de strular till det för BF3.

Permalänk
Medlem

Tre lösningar på diverse problem:

1. Uppdatera Punkbuster, finns en klistrad tråd på Battlelog forumet om det
2. Kör du moderkort med Realtek ljudchip? Se till att det är uppdaterat! Dock går det lite isär hur man skall uppdatera det för du kan antingen högerklicka på "Realtek High Definition" i aktivitetshanteraren och välja "Uppdatera Drivrutin", gå till Realtek.com.tw och tanka senaste versionen därifrån (Oktober) eller gå till din moderkortstillverkare och ta senaste versionen därifrån (i mitt fall var dock drivrutinen från Gigabytes hemsida två eller tre månader gammal)
3. Gå in på ljudhanteraren och välj Realtek Digital Output och inaktivera. Ta sedan egenskaper på Realtek Högtalare och avancerat. Bocka av något som heter "Exklusiv åtkomst".

Detta löste dels Kicked by Administrator och frysningar när man ändrar videoinställningar (vilket i sin tur borde lösa Black Screen issue vid Singleplayer).

Observera även att om du ändrar videoinställningar så verkar det som att man måste starta om spelet för att inställningarna verkligen skall gälla. Jag ändrade lite inställningar och fick kass FPS. Sen när jag startade om spelet och hade jag bra FPS igen.

Lycka till!!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

"Citat:
Ursprungligen inskrivet av lololainen
Beskrivning av problem:
"BF3 har orsakat ett problem och har slutat att fungera" Varje gång en runda är slut. Då det står Your team has won/lost.

Speciell hårdvara:
ASUS GTX 580 DirectCU II

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna till allt
Win7 Home edition 64

Temporär lösning: Installera om drivrutinerna till grafikkortet så kan jag spela tills jag startar om datorn igen. Väldigt konstigt. Suttit i 4 dagar nu och gjort detta."

Om någon har samma problem som lololainen så skulle jag pröva att avinstallera ASUS Gamer OSD. Det brukar vara det som spökar när man installerar om drivisar som sedan funkar tills man startar om datorn.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Skrivet av Trullatroll:

"Citat:
Ursprungligen inskrivet av lololainen
Beskrivning av problem:
"BF3 har orsakat ett problem och har slutat att fungera" Varje gång en runda är slut. Då det står Your team has won/lost.

Speciell hårdvara:
ASUS GTX 580 DirectCU II

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna till allt
Win7 Home edition 64

Temporär lösning: Installera om drivrutinerna till grafikkortet så kan jag spela tills jag startar om datorn igen. Väldigt konstigt. Suttit i 4 dagar nu och gjort detta."

Om någon har samma problem som lololainen så skulle jag pröva att avinstallera ASUS Gamer OSD. Det brukar vara det som spökar när man installerar om drivisar som sedan funkar tills man startar om datorn.

Jaga ska testa det! Vet inte om det bara är jag som har flera av dessa problem som folk beskriver?
Min dator vill gärna sluta fungera efter varje runda eller bara stänga ner sig till skrivbordet under spel, sjukt irriterande att dom inte kan fixa problemen.

Visa signatur

Stationär: Core i7 920 | Corsair Cooling Hydro H100 | Asus MAXIMUS IV EXTREME | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE | Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair Obsidian 800D Svart | Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att varannat game startat stänger sig? Om jag trycker på join server, börjar spelet ladda. När det i princip är färdigt står det att battlefield 3 har slutat svara så jag får avsluta det. Trycker på join igen och denna gång funkar det. Så är det hela tiden. Varannat gång slutar bf3 att svara, varannan går det hur bra som helst.

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

"-Welcome to paid beta"

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av reinholdsson:

Är det någon som har problem med att varannat game startat stänger sig? Om jag trycker på join server, börjar spelet ladda. När det i princip är färdigt står det att battlefield 3 har slutat svara så jag får avsluta det. Trycker på join igen och denna gång funkar det. Så är det hela tiden. Varannat gång slutar bf3 att svara, varannan går det hur bra som helst.

Jag har detta problem. Jag trodde det berodde på att min prolle är rätt slö. Har en E8400. Vad kör du med?

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullatroll:

Jag har detta problem. Jag trodde det berodde på att min prolle är rätt slö. Har en E8400. Vad kör du med?

i5 750.

Visa signatur

Ryzen 2600 | Asrock B450 Pro4 | 32 GB 3200 MHz | ASUS 1070 Dual OC

Permalänk
Medlem

kk så jag har en polare i england..och hans problem är att när han joinar en server så står det connection timedout om han klickar på battlefield iconen så kmr spelet upp men då blir det blackscreen och han måste taba ut ;S ehum han har ett gtx 570 med latest drivers och servrar med verken pb eller pb av funkar ;S

verkar vara någpt med battlelog eftersom det står att servern connection to server timedout ;S

hjälp någon!!

Permalänk
Skrivet av Vikt0r:

Beskrivning av problem: När jag går in på battlelog så kommer inte den där typ toolbar grejen längst ner på sidan inte upp. Där man kan kolla vänner och sånt på. Har kunnat spela innan men igår börja jag få detta problem och nu vill de sig inte.

Speciell hårdvara: nope,har kunnar spela innan så.

Mjukvara: ja , windows 7

Lösning: Jag har märkt att detta problem endast sker i google chrome och allt funkar som det ska i explorer. jag är rätt säker på att jag har den senaste versionen av chrome.

Hörde av min bror att ett problem kan vara antivirusprogrammet, jag använder AVG och jag måste avaktivera antivirusprogrammet för 10 min om jag ska få upp en invite till CO OP tillexempel testa det.

Permalänk

Beskrivning av problem: Uppgraderade datorn med ett nytt ASUS 560ti (från ett 8800GTS 512). Nu har jag fått delays i menyerna, eller ja när man t.ex klickar på olika klasser och ikonerna osv som visar vad man har för vapen etc. Säg att jag klickar på Recon, då tar det 2-3 sek innan bilderna och texten på vapen laddar in längst ner. Har även börjat få black screen i slutet av rundor där jag kan röra muspekaren men inget annat händer, trycker jag escape stängs spelet ner och jag är ute i windows igen. Sen verkar det kunna hänga sit lite hur som och det känns som att det har med ljud att göra. När alla ribbons radas upp i slutet utav matchen så har det hänt 2-3 gånger att det knastrar till lite fort och sen hänger sig allt.

Speciell hårdvara: Inget speciellt, allt är orginal.

Mjukvara: Windows 7 32-bit, för tillfället kör jag 285.62

Försökt utan framgång: Jag började med 275.33 när jag stoppade in kortet men var inte helt nöjd med prestandan, så jag bytte till de senaste för att se om det var skillnad. Det blev i princip bara sämre. Flyter på bra men jag får sjuka fps-drops. Detta hände inte med 275.33. Uppdaterade även punkbuster och gjorde en reparation på spelet, men har inte tid att prova om det är skillnad just nu. Får återkomma om det löste något utav problemen.

Lösning: Har inte hunnit meka så mycket, men ska testa att rollbacka till 270.61 och 280.26 för att se om det är någon skillnad.

edit: Jag vet inte vad som löste det men nu flyter spelet på bra, ingen skum delay i menyer osv (kör fortfarande 285.62), dock så fryser spelet i slutet av matcherna när man ska börja se alla ribbons.

Permalänk
Hedersmedlem

Löste mitt problem med att underklocka mina grafikkort och sedan öka hastigheten på fläktarna!