Bf3 disconnectar mitt internet?

Permalänk
Medlem

Bf3 disconnectar mitt internet?

Tja , När jag sitter och lirar så stängs spelet först ner och de står ''You have been disconnected from the server'' sen så åker internet åt skogen.

Internet disconnectas bara i BF3. Någon som råkat ut för samma problem?

Permalänk
Inaktiv

Samma problem. BF3 har gått hur bra som helst men sedan i fredags har det skitigt sig totalt.

"Disconnected from EA service" ett par gånger per dag och direkt efter jag blivit bortkopplad fungerar inte battlelogsidan. Alla andra webbsidor funkar fint, men inte battlelog. Sen laggar det som fan i spelet och rubberbandgrejen finns där.

Snackade med supporten i chatten som finns. Fick tala med en någon i Indien som envist ville att jag skulle stänga av alla brandväggar och antivirusprogram....not gonna happen...jävla skitspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Samma problem. BF3 har gått hur bra som helst men sedan i fredags har det skitigt sig totalt.

"Disconnected from EA service" ett par gånger per dag och direkt efter jag blivit bortkopplad fungerar inte battlelogsidan. Alla andra webbsidor funkar fint, men inte battlelog. Sen laggar det som fan i spelet och rubberbandgrejen finns där.

Snackade med supporten i chatten som finns. Fick tala med en någon i Indien som envist ville att jag skulle stänga av alla brandväggar och antivirusprogram....not gonna happen...jävla skitspel.

Det är brandväggar/antivirus som gör att det blir så där, origin vill ju skicka iväg sin snoknings-data till servrarna och då sätter antivirus stopp för det och då blir origin förbannat och lackar ur på din internetconnection och dator.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Vilket skit, spelat i säker 30min eller mer på en bana och fått massor av fina kills. Sen blir man disconnected och allt är borta. Ibland sparas det men inte denna gång iaf..

Tänkte precis leta upp numret till min internetleverantör (comhem) men nu såg jag detta istället. hmmm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mordrana:

Det är brandväggar/antivirus som gör att det blir så där, origin vill ju skicka iväg sin snoknings-data till servrarna och då sätter antivirus stopp för det och då blir origin förbannat och lackar ur på din internetconnection och dator.

err.. den ska ju inte kapa hela uppkopplingen för att ett program bryter mot någon regel, då är det något som är väldigt fel med den brandväggen.

Har du slagit av upnp i routern? orsakar problem för många.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Nu har jag slagit av upnp i router och services + SSDgrejen.

Ska prova lira lite och se om det går bra.

Btw, nu verkar mina kills ha kommit in på battlelog iaf. Dock förlorar man ribbons osv.

Permalänk
Inaktiv

Jag avinstallerade BF3, Origin, och pluginsen till IE9. Tog bort mapparna och installerade om allt. Uppdaterade sedan PB manuellt. Kunde spela hela kvällen igår utan disconnect.