Ångrar du köpet av Battlefield 3?

Permalänk
Medlem

Spelet är enligt min åsikt en aning overrated. Blev ett jäkla hype innan det kom och förväntningarna var stora. Snyggt spel. underbart ljud men som FPS har jag spelat bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Battlefield 3-anhängarna är nog de enda som välkomnar oönskade försämringar.

Detta är en stor anledning varför Battlefield 3 och dess anhängare får mig att vilja kräkas.
Spelet är fördummat ner till Call of Duty-nivå, men samtidigt tar Battlefield 3-anhängarna fram Modern Warfare att slå på dom som inte tycker om det designvalet.

Själv ser jag Battlefield 3 som ett manifest för allting som är fel i industrin. Vi snackar slopat stöd för allting som skapade Battlefield 2 och fick spelet att överleva, modningsredskap. Däremot får vi betal-DLC stöd, Trojanen Origin och efterblivet slopande av något så fundamentalt som en serverbrowser i det faktiska spelet.

Klart man blir besviken om man köper ett spel man inte får tillgång till. Personen du svarar till hade ju knappast förväntat sig ett dåligt spel, då skulle han ju inte köpt det alls i rimlighetens namn. Läs vad han faktiskt skriver och var inte så förbannat defensiv och försök inte rätta till hans historia efter dina egna mått.

Battlefield 3 är inte alls som Battlefield 2 på något sätt, utöver att namnet är förvillande likt.

Dig har jag sett i andra trådar och insett vad du är för typ så jag kommer inte ens förska få dig att se lite ljusare på det här. Det jag menade var att köper han ett spel och sen blir sur för att han måste vänta några timmer efter release och bestämt sig för att origins suger och battlelog suger så kommer han inte se de ljusa sidorna av det. Men som sagt, jag kommer inte argumentera med dig.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Förbokade det och fick limited edition..Spelat i några dagar nu och tycker att spelet vart lite hypat faktiskt..Så just nu ångrar jag faktiskt köpet. (528kr)..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Det hade ju varit trevligt om man kan ställa sig i kö på servrarna för de är ju fulla alltid.

Tror det var igår dom la till kö funktionen till servrar. Fast jag har bara fått det att funka när det redan står någon i kö. Hade önskat att man kan filtrerar bort lösenords-skyddade servrar också.

On topic så ångrar jag inte mitt köp. Har funkat felfritt för mig sedan tag ett, förutom någon krash.

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Inte än så länge, men spelet har ju sjukt stora skor att fylla efter BF2. Troligtvis glorifierar man BF2 mycket också, är ju ändå ett par år sen man spelade det aktivt.
Finns bara ett par buggar jag retar mig på än så länge men annars är det jäkligt kul.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla gnäll om att BF3 är så olikt BF2... ja visst har det gått upp i tempo och fått ett mycket mer fokus på vanliga soldater, nånting som jag tycker är jätte bra! Vissa funktioner har visserligen försvunnit/försämrats. Men spel utvecklas! Deal with it! Jämför soldater mellan BF1942 och BF2, väldigt stora skillnader! I BF1942 var det ju hopplöst att spela som soldat nästan idag är det minst lika roligt som att köra tank! Vi alla har ju en olik uppfattning om hur vi vill att ett spel ska vara. Vissa skulle säkert vilja ha ett mer simulator likt, andra mer arkad. Jag tycker att BF3 lyckats ligga riktigt bra balanserat däremellan.

Permalänk
Medlem

Spelet är underbart bra!

Saknar fler banor, större banor, saknar nygamla banor. Men allt det kommer nog.

Roligt att alla har en stinger med sig ut i strid, synd om dem som vill flyga dock. BF2 kanske var mer balanserat med fasta AA vid flaggorna.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Tycker det är löjligt att klaga på att det var hypat. Förväntar man sig verkligen att ett spel av BF3 kaliber inte skulle marknadsföras sönder? Det finns alltid konservativa gnällspikar som säger bu eller bä. Det hade inte spelat någon roll om BF3 var 100% buggfritt, PC exklusivt, laggfritt etc. Folk hade gnällt på annat, såsom "MORTAR ÄR OP!!!!!!!!" (nu är det iof sant).

Enligt mig är Origin det enda jag beskyller EA för. DICE som utvecklare kan inte göra nåt åt att de har EA som utgivare. De har säkert ett slavkontrakt.

Permalänk
Medlem

Lätt värt det, ångrar inte mitt köp överhuvudtaget!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Ångrar inte köpet. Däremot känns spelet o-färdigt i nuläget. Har avinstallerat i väntan på en klientpatch.
BF3 har enorm potential, tyvärr hålls det tillbaka av buggar, obalans och stundvis dålig design.

/ Jacob

Permalänk

Även om spelet har väldigt många buggar som är småstörande så är jag helt hooked och jag var verkligen ingen fan-boy på förhand utan har konstant valt CoD och MW. Nu däremot vågar jag säga att BF3 är mitt nya val. Jag gissar att buggarna kommer fixas efter hand och innan jul så kanske det flyter på smärtfritt.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.

Permalänk
Medlem

Inte upplevt mer problem än lite lagg. Är hur nöjd som helt, bästa spelet i år, inget snack om saken.

Permalänk
Medlem

Nej, gillar spelet och bryr mig inte så mycket om obalans etc som är/eller inte är just nu.

Permalänk

Ångrar mig inte, men på många banor är det riktigt många campers, noobtubens fulla kraft är återställd och för att vara ett spel där det kan vara svårt att urskilja fiender från bakgrunden så är det förvånadsvärt mycket saker ivägen gällande HUDen ( Mestadels ens allierades blåa trianglar... har dött ett 50tal gånger av att fiender "gömt" sig bakom dem... och då har jag knappt spelat någonting.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Sjukt värt för 300kr!

Permalänk

Onej, ångrar inte mitt köp! Inge vidare dyrt var det heller. Visst det är lite buggar och själv är jag så sorgligt dålig haha, men kul är det helt klart!

Permalänk
Medlem

Köpte mitt exemplar för 400kr, ångrar det inte :).

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk

Köpte det från England till Ps3 för 180kr och i sverige på mediamarkt för 222kr till PC båda limited edition Ångrar inte det bara lite less på Origin på Pc versionen men kör skiten igenom Sandbox så har det löst sig

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk

Lite eftersom det är mer BC3 är BF3, men glad att jag bara betalade 280kr för LE.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

köpte det för 500spänn på origin och har spelat 40h nu under höstlovet så jag har inte ångrat det en enda gång.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Ångrar ingenting Om jag inte skulle ha spelat battlefield, så skulle aldrig denna händelse inträffat!
http://www.youtube.com/watch?v=NUSLO4eZ7qY

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Avstängd

Fuck no, bf3 är det bästa spel köpet jag gjort.
tycker man inte om det just pga alla buggar så vänta tills efter jul, då skulle precis allting vara klart!
Så att sluta spela och sälja det just pga sådant är onödigt och mycket dumt.
Klart det finns vissa fel, det har aldrig funnits ett felfritt spel.
Och det här är något helt nytt, och ja då pratar jag om battlelog.
Helt nytt, men så himla mycket smidigare. SÅ sluta klaga på det och vänta bara tills dom fixat det.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Var nere och köpte det nu. Håller på att installera as we speak.
Får väl se om jag ångrar det eller inte

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kripp666:

Ångrar ingenting Om jag inte skulle ha spelat battlefield, så skulle aldrig denna händelse inträffat!
http://www.youtube.com/watch?v=NUSLO4eZ7qY

Haha..fan va rolgit ni verkar ha :). Längtar till alla mina polare kommit igång med spelet, vi har en helt oseriös klan som heter "pung". Humorn ligger på en extremt låg nivå

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ångrar det inte alls. Det är inte lika kul o spela ensam som med kompisar. Men med polare är det helt otroligt roligt
Även fast jag känner att det är mindre roligt ibland så brukar jag ställa frågan "Vad borde jag köpt istället?", och då hittar jag inget annat jag hellre skulle vilja ha än BF3!

Permalänk
Hedersmedlem

LOL typ, på ett annat sätt.

Då både BF2 och BFBC2 va så roliga, så förhandsbokade jag spelet utan att ens ha testat demot. Väl vid installationen så insåg jag att den inte stödjer XP, när jag redan reggat spelet mot mitt EA konto. hehehe de va rätt mycket fail på mig där :D. Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat ana att BF3 inte skullde stödja XP.
Får väl kanske göra en fullösning o installera win7 vid sidan om XP, bara för BF3; i framtiden.

Permalänk
Medlem

Gör tråden till en omröstning istället!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Inte den otroliga revolution man kanske hoppats på men för pengarna får man inget bättre i dagsläget.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Något av det sämsta i hela FPS-historien är spawnsystemet i TDM. Det är det mest korkade, mest efterblivna system jag någonsin skådat.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Krig har aldrig varit såhär bra <3

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken