Rösta om "Årets datorbutik 2011"

Permalänk

Inet alla dagar i veckan

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av newfarm:

Inte Dustin Iallafall som ägs av riskkapitalbolag som ligger på Jersyöarna = Betalar ingen skatt i sverige

Efter jag hört debatten över att ägarna av Apoteket hjärtat var ett riskkapitalbolag som inte betalar skatt i Sverige så kollar jag upp vilka fler företag som de äger. De äger bl.a. Dustin så från och med nu kommer jag att bojkotta dem och hoppas att fler gör det

http://www.altor.com/altor/opencms/our_portfolio/companies/

Good find.

Hjärtat och Dustin skall det därmed aldrig handlas ifrån.

Jag är moderat men fan för myglare alltså.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inet

Inet och komplett har lika bra priser på det mesta, komplett har större sortiment medans jag personligen tycker Inet's RMA hanteras snäppet bättre.

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk
Medlem

Webhallen Enbart för att jag fick mycket dålig service sist jag vände mig till Inet, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av newfarm:

Inte Dustin Iallafall som ägs av riskkapitalbolag som ligger på Jersyöarna = Betalar ingen skatt i sverige

Efter jag hört debatten över att ägarna av Apoteket hjärtat var ett riskkapitalbolag som inte betalar skatt i Sverige så kollar jag upp vilka fler företag som de äger. De äger bl.a. Dustin så från och med nu kommer jag att bojkotta dem och hoppas att fler gör det

http://www.altor.com/altor/opencms/our_portfolio/companies/

Och detta har vad att göra med vilken typ av service de erbjuder kunderna samt deras priser?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Webhallen.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

tja
att inte betala skatt är typ oetisk och varför ska sådana företag få finnas. Jag betalar skatt och har ingen lust att uppmuntra företag att bete sig oetiskt

Permalänk
Medlem

Tycker sortimentet är klart begränsat hos Inet och priserna har skjutit i höjden, sällan dom är billigast på något längre.
I dom flesta fall så har jag köpt mer eller mindre en komplett dator från Inet och sen skickat efter några enstaka saker så som grafikkort och dylikt från andra ställen.

Men Inet har helt klart snabbaste leveranserna och bästa supporten, aldrig haft det minsta krångel även när jag fått defekta varor.
Offrar oftast mina pizzapengar för att slippa vänta 1 vecka på leveransen och för att faktiskt få en smärtfri support.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Jag måste fråga er som röstar på Inet, är frakten gratis till Sweclockers medlemmar oavsett summa?
Får man paketet nästa dag? (ifall man beställer inom en viss tid, ca 15-17 beroende på butik)

Min röst faller på Komplett då jag ej handlat så mycket av de andra. Komplett sköter sig i 99 fall av 100, leverar jättesnabbt och kostar 29 kr i frakt oavsett summa. Sen har jag 20m till hämtbutiken och de gör ju inte saken sämre.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Webhallen, men inet och cdon är också väldigt bra butiker

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av newfarm:

tja
att inte betala skatt är typ oetisk och varför ska sådana företag få finnas. Jag betalar skatt och har ingen lust att uppmuntra företag att bete sig oetiskt

Detta har fortfarande inget med själva tävlingen att göra, eller vilken service de erbjuder kunder, eller priserna.

Permalänk
Medlem

Inet! Gratis frakt, väldigt smidig sida, bra sortiment, bra service. Komplett och CDON är rätt bra också.

Permalänk
Medlem

La min röst på Webhallen

Permalänk

Jag tycker att CDON borde få lite kudos för deras overkliga priser. Jag menar, 3200:- för ett gtx 580 Asus DirectCU 11... det är ett jäkligt bra pris!

Permalänk
Medlem

Bara problem med Inet. Det är dock säkert väldigt individuellt, har man inga särskilt krångliga ärenden så är dom säkert jättebra.
Men jag röstar för Webhallen. Snabba leveranser, bra bemötande i deras butiker, svåra ärenden blir plötsligt lätta. Härligt!

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem

Nehe, nu buggade hela SweClockers för mig. Jag skrev ett långt övervägande om vem jag skulle rösta på om CDON, Inet och Webhallen, postade det men det bara försvann och min post dök aldrig upp i tråden... Lite lagom kul. CDON fick min röst hursom.

Sedan, till SweClockers, jag fick ett frågeformulär av er när jag loggade in nyss, började fylla i det på första sidan, sen försvan den med utan vidare och jag hittar inte tillbaka till den igen. Någon som jag ge mig lite hjälp...?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Jag måste fråga till er som röstar på Inet, är frakten gratis till Sweclockers medlemmar oavsett summa?
Får man paketet nästa dag? (ifall man beställer inom en viss tid, ca 15-17 beroende på butik)

Min röst faller på Komplett då jag ej handlat så mycket av de andra. Komplett sköter sig i 99 fall av 100, leverar jättesnabbt och kostar 29 kr i frakt oavsett summa. Sen har jag 20m till hämtbutiken och de gör ju inte saken sämre.

Inets frakt är gratis över 500 för SweC. Annars typ 60kr, kanske billigare beroende på storlek. När jag beställt före 17 så får jag varorna nästa dag, så länge det är vardag.

Permalänk
Medlem

inet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Inet för sin fria frakt.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Inet, ni vet varför

Permalänk
Medlem

Står mellan Komplett och CDON men rösten faller på:

Komplett - för det stora sortimentet och bra support

Tyvärr kommer Inet vinna utan att behöva anstränga sig då deras godis och fri frakt kampanj är djupt rotad.

Permalänk
Medlem

Komplett, alltid blivit nöjd, Webhallen är också mycket bra.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Webhallen, för central butik i Göteborg med samma priser som på nätet.

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Står mellan Komplett och CDON men rösten faller på:

Komplett - för det stora sortimentet och bra support

Tyvärr kommer Inet vinna utan att behöva anstränga sig då deras godis och fri frakt kampanj är djupt rotad.

Det är ju inte bara därför, de har ett bra utbud och extremt snabb leverans, oftast under ett dygn. Deras service är också otroligt bra, jag har behövt vara i kontakt med dem två gånger och de var väldigt trevliga och löste problemet direkt. Hur kan det bli bättre? 10/10

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Helt klart Inet.

Har handlat av dem sedan innan Nya Inet-tiden och deras service och tänk kring att kunden skall få vad som passar kundens ändamål bäst slår "klart du skall ha detta för det är ju det bästa (när det bara är svindyrt)"-mentaliteten man stött på på andra håll.

Permalänk
Medlem

Inet.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Svårt o bestämma sig för en faktiskt, alla jag har beställt från på sistone har vatt grymma tills något har gått sönder eller blivit fel i beställningen då...

Får bli Dustin iaf, dem har rett ut saker som gått fel på ett bra sätt

Permalänk
Medlem

Webhallen för att de har samma priser i butik som på nätet och större sortiment än inet som jag handlar hos i andra fall.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Min hovleverantör är Dustin Home.. aldrig strulat och fri frakt över 500:- för studenter.

Visa signatur

"Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg."