Permalänk

Köpa ett Filco tangentbord

Hej
Tänkte beställa mig ett Filco tangentbord från the keyboard company. Just nu har de inte tangentborden med numpad i lager, så jag funderar på att beställa varianten utan numpad. Jag vet dock inte om jag kommer att sakna numpaden eller inte men kanske kommer sakna den mer änn jag innser, så jag undrar om någon har gjort ungefär samma sak i ungefär samma sitts, alltså att skipa numpaden och hur det i sådana fall känns. kanske låter larvigt men undrar i allfall

BTW visst ska man klicka i inc VAT när man beställer? det är väll deras moms.

Mvh

Permalänk
Medlem

Om du använder numpad ofta kommer du märka det, men jag har alltid kört utan det så märkte ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag använde numpaden ganska flitigt innan men ville spara plats på bordet så köpte mig ett tenkeyless. Man anpassar sig ganska snabbt. Enda är väl att vissa program har funktioner mappade till keypaden så där blir det lite merjobb. Är väl visserligen i första hand trainers och liknande så kanske inget storre problem
För mig som dessutom skriver en del på laptop i skolan är det egentligen ganska fördelaktigt att lära mig använde nummerraden eftersom jag då blir snabbare på att skriva på den.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av Rattnalle:

Jag använde numpaden ganska flitigt innan men ville spara plats på bordet så köpte mig ett tenkeyless. Man anpassar sig ganska snabbt. Enda är väl att vissa program har funktioner mappade till keypaden så där blir det lite merjobb. Är väl visserligen i första hand trainers och liknande så kanske inget storre problem
För mig som dessutom skriver en del på laptop i skolan är det egentligen ganska fördelaktigt att lära mig använde nummerraden eftersom jag då blir snabbare på att skriva på den.

Det är sant! jaja blir väll att köra utan då, de ända gångerna jag använder numpaden är väll när jag knappar in kreditkortskoder
Mvh

Permalänk

Om du verkligen börjar sakna numpaden så går det ju att köpa en separat numpad i efterhand, även fast det kanske inte är en särskilt elegant lösning.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W