Video: Skyrim jämförs på PC, Xbox 360 och Playstation 3

Permalänk
Medlem

För att vara portat ser pc bäst ut Men ps3 såg ut att vara under 30 rutor sekunden :/

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt imponerad av grafiken när jag kör den på max inställningar på PC. Känns lite som en mod till Oblivion, fast spelet är än så länge rätt bra. Tycker dock dom kunde lagt lite mer tid på grafiken, känns lite outdate idag.

Permalänk

Tack för jämförelsen!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimicro:

Är det bara jag som skiter i grafiken ? Så länge det är snyggare än Oblivion så är jag nöjd. Jag är mer intresserad utav kontrollen, vilket känns konstigt. Den är riktigt ovan, har xbox360 kontroll så ska prova det med. Men ovanligt mycket prat om grafik, jag är skitnöjd med grafiken hittils!

Beror kanske lite på vad man har för hårdvara... Räknar lite med att en så pass stor produktion år 2011 skall hålla en grafikstandard för samma år. Men här ligger de ju 5 år tillbaka i tiden, så blir självklart lite störande. (Man vet ju hur snyggt det skulle kunna vara)

Men det är ju inte hela grejen, håller med om kontrollerna, skrämmande dåligt att man i stort sett behöver en kontroll till PC.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Det är Bethesda. De lägger inte ner tid på grafik eller buggar. Det får mod-communityn fixa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sergeant44:

Tycker helt ärligt att skillnaderna inte var alltför stora, tror jag föredrog PS3:s grafik genom det hela

Ae men lägg av!!! Kolla på videon igen, pausa och spola tillbaka på olika punkter så ser du och varenda jäkel här att PC versionen ser BETYDLIGT bättre ut än konsollerna. Alltså det går inte att missa, PC bäst (kunde ha varit bra mycket bättre), XBOX 360 sådär och PS3 ABSOLUT SÄMST GENOM TIDERNA, SER UT SOM GRÖT!

Visa signatur

Skärm: Samsung Odyssey G9 • Moderkort: ASRock X870 Pro RS • CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D @ 4.7GHz • RAM: G.Skill Trident Neo DDR5 6000MHz 32GB • GPU: ASUS GeForce RTX 5090 TUF • SSD: Samsung 970 Evo 2TB • HDD: WD Black 4TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Vore trevligt om man kunde spela det. Har köpt det, men Steamservrarna verkar inte fungera något vidare. Först blir lösenord och kontonummer hackade, nu kan jag inte spela ett spel som jag betalat dyra pengar för att Steams servrar är överbelastade. Tack som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loaded1mbimage:

Men det som mest imponerande är alla dessa orörda katakomber, kryptor, grottor där ingen har varit på flera tusen år. Men ändå finns det stearinljus som brinner och lyser upp rummen.

Haha, Klockrent!
Samma sak med filmer, tycker det är för roligt.
Förseglat massvis av år, men där är ormar som lever och olja som man bara kan tutta på så allt lyser.
En annan sak är när där är en explosion, bara det att de ska ha så många kameravinklar som de inte klippt så att tiden stämmer - Var det en eller fem explosioner? ^^

Permalänk
Medlem

Tycker klart PS3 går vinnande ut ur striden mellan konsolerna. PC går inte att jämföra, bra mycket mer kraft där givet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Nej, även om bra grafik alltid är ett plus är det ungefär lika viktigt i RPG som CGI-effekter i en Cohen-film.

På Swec verkar det dock vara mycket Michael Bay-fantaster. Både i tycke och attityd.

Det är väl inget fel i att vilja ha den bästa grafiken + allt annat på köpet?
Om jag fick välja mellan toalettmodeller(med samma funktioner) vid en nybyggnation, den ena gav klart och fint vatten i skålen, men den andra gav ut grumligt illaluktande vatten, så skulle väl jag självklart välja den som ger rent o fräscht vatten! Skulle inte du?

+ att efter ett tag så kommer det en toalettingenjör(modcommunityn) hem till dig, och frågar om du vill pimpa din toalett. Självklart skulle jag vilja det!
Ge mig en puffad och mjuk ring att sitta på, sen kan ni måla hela toaletten i guld! Så har jag min tron! Epic!

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 WIFI Plus D4 - CPU: Core i7 12600k
Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5 - Grafik: Sapphire RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27"

Permalänk
Sötast

Som PC gamer kan jag inget annat än vänta på att nästa konsollgeneration ska släppas, så att jag som PCgamer kan få snyggare spel... logiskt som fan....

Men grafiken som vi tvingas lida med idag som PCgamer's är fan bara patetisk

Permalänk
Skrivet av KoRnswe:

Besviken på ps3 där! pc>360>ps3. Men vad beror konsollskillnaderna på??

Att det portades från 360 till PS3.
Men skillnaderna mellan dem är i mitt tycke försumbar.

Permalänk
Medlem

Att pc och konsol är äpplen och päron förstår väl dom flesta men det är ju ändå roligt att se hur ett spel presterar över olika plattformar, det är ju fortfarande Skyrim oavsett äpplen eller päron.

Men jag förstår inte hur 360 vinner över ps3an? 360 ser ju ut som ps3 med ett skitigt fönster över! Vad är det jag missar!?

Måste ju säga att skelettet hade mycket mer känsla med sina skygg-rörelser än någon av konsolerna. Men tyvärr måste jag säga att på äldre dagar föredrar jag konsolen framför pcn. Det är så skönt att sjunka ned i soffan med händerna på magen och lira någon timme när man får tid

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Ni som inte ser skillnad mellan PC och konsol borde gå och kontrollera synen.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Sorgligt lite skillnad. Får knappt använda mitt nya 580 på högsta allt + lite .ini gött

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Porraz:

Ae men lägg av!!! Kolla på videon igen, pausa och spola tillbaka på olika punkter så ser du och varenda jäkel här att PC versionen ser BETYDLIGT bättre ut än konsollerna. Alltså det går inte att missa, PC bäst (kunde ha varit bra mycket bättre), XBOX 360 sådär och PS3 ABSOLUT SÄMST GENOM TIDERNA, SER UT SOM GRÖT!

Se bara på distans testet...

Xbox=4St träd?
Ps3=5-6st träd?
PC=1000st träd?

...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

De kändes som om de enda som skiljde mellan Xbox 360 och PS3 var Huen.

Xbox 360 kändes Grönish medan PS3 kändes mer blåish och kall i färgerna.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Att påstå att det är en betydelsefull skillnad mellan några av dessa är en överdrift. Klart att pc versionen är bättre på kantutjämning men det är galet liten skillnad ändå.
Dock kan man ju få högre framerate med en pc och det är väl där den stora skillnaden ligger.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Som PC gamer kan jag inget annat än vänta på att nästa konsollgeneration ska släppas, så att jag som PCgamer kan få snyggare spel... logiskt som fan....

Men grafiken som vi tvingas lida med idag som PCgamer's är fan bara patetisk

Tragiskt men sant, kommer köpa en ps4 när den kommer lär ju inte märka nån skillnad då troligen ännu mer kommer vara konsolportat i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Er1kssoN:

Nej, det är inte det.
Dem sitter med skruttiga TN skärmar.
Väldigt stor skillnad mellan PS3 och 360 bara, PC klart överlägset på samtliga områden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Nvm, tittade inte klart på hela.

HAHA, så jävla givande kommentar!

Permalänk
Medlem

Men vad är det för pajasfasoner att inte skriva ut vilka inställningar som användes till PC?

Permalänk
Medlem

Tur att man spelar på PC!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av yorii:

Alla tre ser ut som skit från 2007 och spelet har totalt trasiga kontroller med massiv input lag hur man än gör.
Jag hoppas hoppas hoppas verkligen modding-communityn gör något för att förbättra PC-versionen, annars är det ännu en titel från Bethesda i soptunnan.

Ser ut som om Quake 3-motorn gjort come-back (grafikmässigt)!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Spontant så känns det som att PC-varianten kunde vart betydligt bättre grafikmässigt. Men jag är nog mest förvånad över att PS3-versionen faktiskt ser sämre ut än 360.

Majoriteten av multiplattform titlar ser bättre ut på 360 än PS3 så jag skulle säga att det är normalt

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Er1kssoN:

Skillnad är det men ser fortfarande ut som skit, visst grafik är inte allt men det är 2011 så lite krav har man ju...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Helt ärligt så såg PC varianten löjligt dålig ut för att vara just till pc. Detta med tanke på att PS3'an och xboxen har hela 5 år gammal hårdvara. 5 år!

Med den extremt överlägsna prestandan som PC varianten har så är det riktigt löjligt hur dåligt det ser ut mot för hur det har kunnat se ut, det är knappt så man såg någon skillnad gentemot konsollerna.

Nej playstation 3s hårdvara är snart 8 år gammal, den var gammal redan när ps3 släpptes. Den kör med ett geforce 7800gt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Extra tweaks till PC

Graphical tweaks

Ändra till följande i SkyrimPrefs.ini

bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1

Redditor Ryz also suggests changing iWaterReflectHeight=512 and iWaterReflectWidth=512 to 1024 and adding the following text to the SkyrimPrefs.ini to improve the quality of water reflections.

bUseWaterReflectionBlur=1
bReflectExplosions=1
iWaterBlurAmount=4
bAutoWaterSilhouetteReflections=0
bForceHighDetailReflections=1

Permalänk
Medlem

Det hela idén är inte att PCn just nu ser lite bättre ut, utan att det snarare kommer i framtiden efter visuella tweaks att se mycket bättre ut än det 360 & PS3 lyckas producera.
Om man tycker att detta är något kul, att sitta och tweaka inställningarna och leka runt med alla olika sorters moddar, som jag personligen gör, så ska man ju självklart sitta på en PC.
Annars är det inget fel med att köra på 360 & PS3, men det är något jag absolut inte kan tänka mig att göra.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2