SweClockers drop!

Okunning om kylpasta, kommer jag behöva det? Vad är det bra för?

Permalänk
Medlem

Okunning om kylpasta, kommer jag behöva det? Vad är det bra för?

Har redan köpt in grafikkort och os, detta är då vad som återstår, http://www.inet.se/kundvagn/visa/1110759/2011-11-12

Kommer jag behöva kylpasta? Är det svårt att sätta på? Vad är det bra för?

Tack

Visa signatur

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/visa/1115104

Citera när det är något :)

Permalänk
Medlem

Det sitter redan kylpasta på stockkylaren, dock inte av det bästa slaget men fungerar. Ett tips är att köpa en annan CPUkylare då den medföljande är värdelös och låter som ett flygplan.

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk

Kuggarn det är olika faktiskt, en kompis har en 2500k, datorn är knäpptyst, med 5st fläktar på medel/max snurr.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Permalänk

Det är självkalrt att du behöver kylpasta. Nej det är svinlätt, se bara till att sätta på en klick stort som ett riskorn och inte smeta ut det utan sätt på fläkten efteråt och låt den göra jobbet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karma_3750:

Det är självkalrt att du behöver kylpasta. Nej det är svinlätt, se bara till att sätta på en klick stort som ett riskorn och inte smeta ut det utan sätt på fläkten efteråt och låt den göra jobbet.

Som sagt så behöver han kylpasta, men han behöver inte applicera den själv. Kylaren som följer med processorn kommer med kylpasta redan på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Som sagt så behöver han kylpasta, men han behöver inte applicera den själv. Kylaren som följer med processorn kommer med kylpasta redan på.

så då behöver jag inte köpa till och/eller placera själv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

så då behöver jag inte köpa till och/eller placera själv?

Nej, det behöver du inte. Den som sitter på redan funkar utmärkt, och du behöver bara sätta på kylaren som det står i manualen.

Permalänk
Medlem

Det är dock en god idé att sätta dig en eftermarknadskylare.
Cooler Master 212+ brukar vara riktigt poppis.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Det är dock en god idé att sätta dig en eftermarknadskylare.
Cooler Master 212+ brukar vara riktigt poppis.

Trevligt, ja. Nödvändigt, Nej.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

MX-3 är annars en bra kylpasta som brukar rekommenderas!

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

så om jag fattar rätt...

Jag behöver inte kylpasta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

så om jag fattar rätt...

Som sagt flera gånger, nej.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej, du behöver ingen kylpasta. Det finns pasta på fläkten i paketet. Ska du däremot byta kylare elle ta loss den gamla och sätta dit den igen behöver du pasta då man inte kan använda samma pasta igen.

Visa signatur

Dator 1: X-Infinity, Asus M4A785TD-V EVO, AMD PhenomII X2 555BE 3200@X4 3600, 2X2Gb Kingston 1333Mhz, Samsung F3 1Tb, Corsair VX550, XFX 5770 1Gb 850@925. 3DMark06 16686p
Reserv: Athlon 1466@1833, ASUS A7N8X nForce2, 3x 512Mb, Asus radeon 9600XT 128DDR, IBM/Hitachi 60Gb/2 + Hitachi 160Gb/8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploxcake:

så om jag fattar rätt...

Du behöver kylpasta, ja.
Du behöver inte köpa kylpasta då det följer med, nej.

Permalänk
Medlem

sök lite på youtube om hur man sätter på¨kylpasta om du nu skulle vilja lära dig det nåndag.. men som sagt..en liten klick mitt på cpun(processorn) ungefär som ett riskorn är vad man brukar säga, en bra utgångspunkt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ploxcake:

så om jag fattar rätt...

Man måste alltid ha kylpasta mellen processorn och kylaren, men eftersom du ska använda originalkylaren så har dom redan smetat ut kylpasta på kylaren o just därför behöver du inte köpa o montera kylpastan själv.

om du ska ommontera kylaren eller montera någon annan kylare så måste du använda ny kylpasta, o då ska man använda lite mer än ett ris korn som trycks ut på processorn.