Samsung Galaxy S 9000, fuktskadad efter 2 dagar? (Anovo)

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S 9000, fuktskadad efter 2 dagar? (Anovo)

Hej!
Jag köpte mig en Samsung Galaxy S 9000 den 14 September och var toknöjd i 2 dagar.
Det första jag märkte var att den blev väldigt seg till och från, sen slutade power/knapplås-knappen fungera och på kvällningen skulle jag sätta mobilen på laddning över natten (batteriet var helt urladdat, fick tips att ladda ur det helt innan dem två första laddningarna) dirket när jag kopplade i laddaren kom den "första" startskärmen upp där det står "Samsung Galaxy S 9000" och sen stängdes mobilen av och sen kom startskärmen upp igen och så repeterade den det hela tiden. Jag drog ur laddaren och testade igen men samma sak hände.
Efter det hände samma sak hela tiden så fort jag hade batteriet i så jag drog ur det och åkte tillbaka till The Phonehouse på måndagen (så fort jag kunde). Dem sa att den behövdes skickas in så dem kunde kolla på den och att det kunde ta upp mot 4 veckor och att dem skulle kolla om Samsung om dem inte bara kunde skicka en ny telefon.
Men någon ny telefon verkade det inte bli för dem skulle kontakta mig isåfall.
Så efter ett 3 veckor på verkstad nu så gick jag in och kollade på Anovos hemsida och loggade in för att se hur det gick med mobilen. Den är tydligen fukt/vattenskadad i laddkontakten och hade lämnat verkstaden den 28 September. Jag förstår inte hur mobilen kan vara fuktskadad och har läst att Anovo kan vara lite jävliga.
Mobilen har fortfarande inte kommit tillbaka till The Phonehouse och jag vet inte riktigt vad jag ska göra.

Fick även en bild: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/5523125_1.jpg

Ser ni någon fuktskada?
Vad kan man göra?
Hittade någon slags av mobilakut i Stockholm som lagade vatten/fuktskador men funkar det verkligen?

Är tacksam för alla svar!
/ Erik

Permalänk
Medlem

Ser ni någon fuktskada?: För dålig bild för att svara på frågan, men kontakten ser lite ärgad ut. Bättre bild efterlyses.

Vad kan man göra?: Skicka mobilen till en annan auktoriserad verkstad (deltaservice kanske) för ett andra utlåtande.

Hittade någon slags av mobilakut i Stockholm som lagade vatten/fuktskador men funkar det verkligen?: Om dom byter ut alla elektroniska delar i mobilen så visst.

Permalänk
Medlem

Anovoa har jag haft med att göra tidigare. Hade en ihpone 3g som fick fuktskada (men fungerade lite halft, ljudet sänktes/höjdes lite sporadiskt). Så jag skickade den via telia till anovo som skulle undersöka den. Dom konstaterade fuktskada som inte täcks av varken telia eller fabriks garanti. Att reparera skulle kosta närmare en ny telefon så jag sket i det, betalade självrisk på min hemförsäkring (1500kr) och fick ut pengar för en ny lur.

Vet inte riktigt vad du har för täckning av garanti / försäkring men hemförsäkringen täcker det nästan garanterat.

Kontakta anovo. När jag gjorde det så var dom inte så hjälpsamma utan sa: fuktskador täcks inte.

Värt att tänka på: om det skiljer mindre än din självrisk på hemförsäkring så säg att dom ska skrota den och betala självrisk. Kontakta ditt försäkrings bolag om ditt problem så säger dom hur du ska göra. För mig var det swedbank (tre kronor försäkringar) som gick super smidigt! Lycka till

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Fuktskador, indikeras oftast med en "pappersbit" som blir rosa vid kontakt med fukt.

På iPhone finns den bl.a. i hörlurskontakten.

Den ser som sagt lite ärgad ut, men att DU skall lyckats åstadkomma detta på två dagar är i stort sett omöjligt.

Skulle inte ge mig vid detta fall, då det uppenbarligen inte är ditt fel.
Speciellt med din beskrivning och problemet, så får jag personligen svårt att koppla det till en vattenskada.
Det kan ju vara så att din lapp har blivit rosa, men har hört att det kan hända lite random också, var någon undersökning där 1 av 5 (eller något) iPhones var "vattenskadade" (de frågade folk random på stan).
Men enligt Apple då är all garanti borta då oas fel som uppstår.

Här är en snabb sökning på google;
Galaxy S 9000 boot loop - Sök på Google

Första träffen har något du kan testa iaf;
(help) Samsung Galaxy s -i9000 boot loop - Samsung - Android (andra posten)

Grejen sen med en "fuktskada" är att i stort sett allt kan vara sönder.
Gav inte Anovo något prisförslag för reparation?

Min personliga gissning är att de bara kollat lappen och konstaterat "vattenskada"

Lycka till

Mvh
Woundead

Permalänk
Medlem

anovo är bland de sämsta repareringsverkstäderna någonsin ! hade en K850 som fick bluering of death direkt ur paketet, så lämnade in den till phonehouse och de lämnade in den till anovo som konstaterade att det va fuktskada -.- det vet ingenting om hur man reparerar mobiler

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!

Woundead, nej fick inget prisförslag utan dem bara skickade tillbaka den.

Telefonen kommer snart tillbaka till Phonehouse, vad ska man säga om dem hävdar att det är en vattenskada som jag har orsakat? Känns faktiskt som man bara blir lurad på pengarna.

Permalänk
Medlem

Anovo är så jävla korkade, bara idioter som jobbar på det stället.

Livsfarligt att köpa mobil idag om service ska gå via anovo, det är konstigt för det är till 99% alltid FUKTSKADA! hos anovo, för det täcks inte och kostar en sjuhelvetes massa pengar att laga alltid.

Jävla scamföretag.

Permalänk
Medlem

Måste ju finnas något som folket skulle kunna göra om det är så att dem säger att mobilerna är fuktskadade fast dem inte är det tycker man.
Men som ensam privatperson vet jag inte om det finns något att göra faktiskt.

Permalänk
Medlem

Anovo fuktar pappersbiten själva och inväntar skrotning, som de sen gör rejält med vinst på...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ett faktum dock är att fukt är otroligt farligt för elektronik och telefoner som har blivit fuktskadade går inte att laga utan det är att byta ut all elektronik som gäller så att säga att anovo är jävliga/dåliga osv. bara för att dom inte lagar mobiltelefoner som har blivit fuktiga tycker jag är något trångsynt iaf. Det är ett faktum att mobilgarantin inte täcker skador man själv skapat och fuktskador är en sådan det står garanterat med i dom papper som följer med mobiltelefonen och som ni godkänner när ni börjar använda den.

Kan räcka med att man pratar i telefon eller skriver ett SMS ute en regning dag för att den ska bli fuktskadad och sluta fungera om man har lite otur.

Jag själv har då aldrig upplevt att anovo är särskilt besvärliga att ha att göra med, visst det går ju inte särskilt fort men dom gånger jag haft problem har telefonerna då alltid blivit lagade. Men då försöker jag vara försiktig med fukt runt min telefon då jag sett exempel på fuktskadad elektronik allt för många gånger och det är ingen vacker syn.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Avstängd

Har själv haft liknande problem med en nokia 5800 som var ca: 2v gammal
Buggig och fabriks sönder skruvad front som alla de första 5800 hade..
Lämande in den för att det var en av dom första med deffekt front och för att få in ny mjukvara men får ett svar efter 3v som dig att telefonen är fuktskadad och att Produktionsfelen inte kommer åtgärdas då garantin är förbrukad.
telefonen kommer tillbaks till elgiganten efter 2v och vi konstaterar då att fuktremsan inte är färgad och åter med telefonen till avano....

Nu händer det mer roliga saker, telefonen fuktskadad enligt dom igen och telefonen sänds åter men nu med en väldigt färgad fuktremsa.. skickar telefonen igen +mail med foto på den Ofuktskadade telefonen som en gång skickats till dom och får samma svar som tidigare men nu att dom kanske hade haft fel första gången men nu är ju helt klart lappen färgad..... no shit `???
3 månader efter detta med div telefonsamtal och mail så kommer telefonen tillbaks med ny mjukvara och fortfarande def. front .....

Var inte meningen att ta tråden ifrån dig ville bara visa hur trevliga dom kan vara på anovo...

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Har lite erfarenhet och information att delge kring detta:

Jobbade tidigare på supporten hos en svensk e-handelbutik som sålde mobiltelefoner (butiken finns ej kvar längre). Vi använde oss av både Anovo och Delta service (CR Service) och vad jag minns servade Anovo ungefär 6-7000 telefoner om dagen, eller tog emot sådana mängder per dag. I många fall böt de ut telefonen till en helt ny, minns ett fint exempel då en kund skickade in en sliten w980 och fick en röd w995tillbaka. Att folk verkar tro att de "vill" att telefonen är fuktskadad för att det blir "enklare" då är fel, och det är ju givetvis så att folk gärna skriver av sig om de har blivit "drabbade" av fuktskada snarare än sannolikheten att någon som har fått en reparerad eller ny telefon tillbaka skriver av sig i en forumtråd.

Faktum är att det finns väldigt lite att vinna på att "bevisa" uppkommen fuktskada då det är tidskrävande = arbetstid = kostnader, eftersom det kräver bevisning och konversation med upprörd kund. Pengarna som serviceverkstaden eller butiken debiterar kund på vid fuktskada väger sällan över kostnadena för arbetet som har lagts ned på själva ärendet. Givetvis är det väldigt svårt att bevisa HUR fuktskadan har uppkommit, verkstaden eller butiken kan endast KONSTATERA att den finns där. Självfallet kan man haverera en telefon på mindre än 1 sekund, men även på 2 dagar genom att t.ex. ha den i badrummet när man duschar. Fuktskada är sällan flytande H2O, fuktindikatorerna kan utlösas i fuktiga miljöer såsom badrum.

Så tänk efter, vad har butiken/verkstaden att tjäna på att konstatera att din telefon är fuktskadad? Eftersträvar de att ha missnöjda kunder? Knappast. Följer de tillverkarnas garantivillkor? Ja - i alla fall om det är en auktoriserad verkstad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grillmeister:

Jobbade tidigare på supporten hos en svensk e-handelbutik som sålde mobiltelefoner (butiken finns ej kvar längre). Vi använde oss av både Anovo och Delta service (CR Service) och vad jag minns servade Anovo ungefär 6-7000 telefoner om dagen, eller tog emot sådana mängder per dag. I många fall böt de ut telefonen till en helt ny, minns ett fint exempel då en kund skickade in en sliten w980 och fick en röd w995tillbaka. Att folk verkar tro att de "vill" att telefonen är fuktskadad för att det blir "enklare" då är fel, och det är ju givetvis så att folk gärna skriver av sig om de har blivit "drabbade" av fuktskada snarare än sannolikheten att någon som har fått en reparerad eller ny telefon tillbaka skriver av sig i en forumtråd.

Faktum är att det finns väldigt lite att vinna på att "bevisa" uppkommen fuktskada då det är tidskrävande = arbetstid = kostnader, eftersom det kräver bevisning och konversation med upprörd kund. Pengarna som serviceverkstaden eller butiken debiterar kund på vid fuktskada väger sällan över kostnadena för arbetet som har lagts ned på själva ärendet. Givetvis är det väldigt svårt att bevisa HUR fuktskadan har uppkommit, verkstaden eller butiken kan endast KONSTATERA att den finns där. Självfallet kan man haverera en telefon på mindre än 1 sekund, men även på 2 dagar genom att t.ex. ha den i badrummet när man duschar. Fuktskada är sällan flytande H2O, fuktindikatorerna kan utlösas i fuktiga miljöer såsom badrum.

Så tänk efter, vad har butiken/verkstaden att tjäna på att konstatera att din telefon är fuktskadad? Eftersträvar de att ha missnöjda kunder? Knappast. Följer de tillverkarnas garantivillkor? Ja - i alla fall om det är en auktoriserad verkstad.

Mycket medveten om att dom för det mesta bytte ut telefon även för något som inte kanske var en garantisak tidigare, men nu är det inte så längre.
Anavo debiterar ju Mobiltelefontillverkaren för den åtgärd som görs, dvs. dom har allt att vinna på ett långsammare ärende med mer debiterbar tid.

Men säger inte att allt sköts på detta sätt, min telefon hamnade hos några okunniga mindre trevliga männsikor. Finns självklart större delen bra folk på anavo men som med alla ställen har dom sin beskärda del av rötägg.

Edit: fick tillbaks min telefon buggfri men fortfarande med den trasiga fronten som jag från första början såg som det största felet.
(Felet berode på att då telefonenerna skruvades ihop så blev en av dom övre skruvarna för hårt och sönderdragen gänga och en glipa rakt in i telefonen)

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

OK, jag slutade iof jobba där i augusti detta året och då skickade vi ca 20 kundtelefoner/dag till Anovo varav 15 kom tillbaka reparerade på garantin och 3-4 ersattes av utbytesenheter (även det på garantin då de inte "kunde laga dem", saknades säkert kretskort med lång leveranstid) och på sin höjd fastnade 1-2 telefoner hos Anovo oreparerat skick pga. yttre åverkan såsom fuktskada och invätar svar på kostnadsförslag. Det tycker jag är ganska färska siffror, vet inte vad du menar med att det inte är så "längre"... Men visst, alla företag och verksamheter har sina rötägg och men ibland hade vi mycket att tacka dessa rötägg för eftersom de ibland försåg våra kunder med nya lurar fast att dessa kunder inte borde ha fått nya telefoner. Med så många telefoner och så mycket personal i rullning är det oundvikligt att det blir fel, ibland till det värre, ibland till det bättre. Servicetiden kan f.ö. vara endast en vecka, sällan var det över två veckor iaf.

Permalänk
Medlem

För att hålla mig till tråden kan jag tipsa TS om att eftersom det har gått såpass kort tid bör du åberopa att felet är ursprunligt. Det bästa är egentligen att höra med en konsumentombudsman i din kommun, då stora företag såsom Phonehouse helst inte vill hamna på konsumentverkets svarta listor. Enda problemet jag ser är att servicedokumentationen är från en, ur juridisk synpunkt, auktoriserad verkstad (dvs kommer deras konstaterande säkert att tolkas som "sanning") har konstaterat fuktskada.. Hur som, det är upp till kunden att bevisa att felet är ursprungligt, vilket kan bli lite svettigt men det finns hjälp att få om man vill överklaga beslutet.

Permalänk
Medlem

Vilket samman träffande, att min lur också är en Samsung och har samma fel "fukt/vattenskadad i laddkontakten" som din. Jag tycker att vi borde kontakta företaget Samsung och ber dem reda ut detta. De gillar nog inte om deras lur är så fuktkänsligt. Vad tycker du/ni??

Permalänk
Skrivet av Haglund:

"Pengarna som serviceverkstaden eller butiken debiterar kund på vid fuktskada väger sällan över kostnadena för arbetet som har lagts ned på själva ärendet."
"Självfallet kan man haverera en telefon på mindre än 1 sekund, men även på 2 dagar genom att t.ex. ha den i badrummet när man duschar. Fuktskada är sällan flytande H2O, fuktindikatorerna kan utlösas i fuktiga miljöer såsom badrum."

500 spänn för att öppna telefonen och kolla om lappen är vit eller röd? bs!
Jag har pratat i min k750i i tiotals gånger när det regnat, utan att det gått sönder.
Jag har använt min Ipod nano 3G när det regnat så många gånger jag kan inte ens minnas! Det har kommit vatten på dom båda och jag har bara torkat av det sen och dem funkar fortfarande galant. Jag har även gått runt i värmehus med massa stora växter när jag var på utflykt där med båda prylar i byxfickorna. Där var det fuktigt som i jungeln. Vi fick stå och lyssna på massa info i 30min säkert innan vi gick därifrån.

Så det där du säger att grejerna kan gå sönder så lätt av fukt i luften är bs imo

Permalänk
Skrivet av Haglund:

För att hålla mig till tråden kan jag tipsa TS om att eftersom det har gått såpass kort tid bör du åberopa att felet är ursprunligt. Det bästa är egentligen att höra med en konsumentombudsman i din kommun, då stora företag såsom Phonehouse helst inte vill hamna på konsumentverkets svarta listor. Enda problemet jag ser är att servicedokumentationen är från en, ur juridisk synpunkt, auktoriserad verkstad (dvs kommer deras konstaterande säkert att tolkas som "sanning") har konstaterat fuktskada.. Hur som, det är upp till kunden att bevisa att felet är ursprungligt, vilket kan bli lite svettigt men det finns hjälp att få om man vill överklaga beslutet.

Enl köplagen anses faktiskt alla fel som uppkommit inom 6 mån från inköpsdatum ursprungliga. Där ser man hur "kunnig" vår servicepersonal är...

"För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel"

Källa: http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkopl...

Permalänk
Avstängd

Skulle säga att det beror helt på om du köpte den som ny eller beggad. OM, du nu köpte den ny, var den då ett retur ex?
Har själv fått sånt då jag köpte ett tangentbord, cyborg saitek v5.. längtat efter det som fasen, snyggaste finaste bästa tangentbord jag sett och lagt mina händer på, någonsin. Så fungerade ej vissa knappar som dom skulle.. lämnade tillbaka skiten då

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Påstående fukt/vattenskadad

Hej allihopa, jag köpte en SamSung galaxy s2 med 2 års företagsabonnemang hos tre.se (http://www.tre.se) för ca 3 månader sedan. Telefonen slutade fungera helt plötsligt, den släckte av, går ej starta upp. Så jag vände mig till tre.se och lämnade in den på reparation. Fick sedan ett mail ifrån tre.se som står så här:

[I]Hej!

Verkstaden har nu undersökt din mobil och informerat oss om att skadan tyvärr inte täcks av garantin. Vi har fått information från verkstaden att kostnaden för reparationen är .

Vänligen logga in på tre.se/Mitt3 och godkänn kostnadsförslaget om du vill att verkstaden ska reparera din mobil. Du kan även kontakta kundservice och meddela om du vill godkänna kostnadsförslaget eller inte. Ring oss på 300 från din mobiltelefon eller 0771- 735 300 från övriga telefoner. Efter ca 6 veckor returneras din mobil utan åtgärd och du debiteras för undersökningskostnaden.

Jag loggade in på tre.se/Mitt3 och där står det ett helt annat, mobilen är fuktskadad (ej garanti/ej reparabel.) Fick två alternativ som jag kunde välja på: 1.)" låt telefonen ligga kvar hos oss (Anovo), så behöver du inte betala nåt". Vi skrota telefonen åt dig för 0 kr, typ. Alternativ 2.) Om du vill ha telefonen returnerad får du betala för undersökningskostnaden, på 562,50 kr. Va....så står inte på inlämningskvittot jag fick. på deras egen hemsida stå det också 250 kr HÄR: http://www.tre.se/Foretag/Kundservice/Reparation/

Ringde upp tre.se, bla bla bla...att jag skulle vända mig till Anovo. HAllÅ!!! Jag har inte tecknad avtal med Anovos utan med Er, sa jag. Och att allt sker genom Er tre.se hemsidan. Ringa Anovo, dem har fan inte något telnr på deras hemsida. Vill man kontakta Anovo få man göra det direkt på deras hemsida. Något e-postadress finns det inte. http://www.anovo.se/kontakt.php

"SKROTA MOBILEN, DÅ BEHÖVER MAN INTE BETALA KOSTNADEN FÖR UNDERSÖKNINGEN"

eller hur???

OCH OM MAN NU VÄLJER ATT FÅ TELEFONEN RETURNERA DÅ FÅR MAN BETALA 562,50 KR.

Alltså att betala nästan 600 kr för att få tillbaks en telefon som är fukt/vattenskada i laddkontakten,som icke går att laga?? Finns alltid nån som säger okej, tar fan mobilen Ni Era banditer. Och om man väljer att få sin telefon returnera så som jag... jo det då telefon blir fukt/vattenskadad.

Måste faktiskt erkänna att det är väldigt väl planerad, Bravo!! Så många som har klagat men ingenting händer. Vet nån varför?? Jo för att problemet ligger inte bara hos Anovo, även dem som har avtal med Anovo. Det många som är med i "leken", inte bara en".

Hallå Vaknar upp...!!!!
Det är dags att göra något åt saken, avslöja dem jävlarna.

En sak som ALLA måste inser!!! Det hjälper inte att ringa hit o dit och klaga som tex ringa konsumentverket, Arn... jag själva har gjort det så jag vet att det inte hjälper ett skiit.

TIPS: Ring polisen och gör en anmälan och säger som det är, att det luktar BEDRÄGERI.

Skriv också till: SVT Uppdrag granskning eller Plus
http://svt.se/
http://svt.se/ug/20110811153138/tipsa_uppdrag_granskning
http://svt.se/2.146628/kontakta_oss

Om En skriver det hjälper inte men om 10, 20,100 skriver in svt.se så kommer dom nog att ta upp det. Så väntar inte, gör det på en gång ni.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade en ZTE Blade som var inne hos Anovo för att det hade kommit in damm under displayen. Tre gånger åkte den in och tre gånger kom den tillbaka icke lagad. Fick pengarna tillbaka. Köpte nyligen en ny ZTE Blade och jag har lovat att om den någonsin går sönder så skrotar jag hellre den själv än att låta den plågas hos Anovo.

Permalänk
Medlem

Undertecknad har också erfarenhet av Anovo, dessvärre inga positiva erfarenheter. :-/

Min älskade (numera bortgångna) S-E W760i fick någon snedtändning och vissa knappar på tangentbordet slutade fungera (inte ens i en jämn matris, t.ex. 1, 4, 7 osv utan helt random), telefonen fick åka till Anovo.
Anovo har telefonen cirka en vecka (relativt snabbt?) och när den väl kommer tillbaka fungerar den ungefär en dag innan tangenterna ballar ur igen.

Resa nummer två till Anovo tar denna gången knappt två veckor, och själaglad är jag givetvis övertygad om att problemet är åtgärdat.

Inom en minut (!) inser jag att något är skräp med servicen; Tangenterna fungerar förvisso men däremot vägrar telefonen ansluta till nätet (varken 2G eller 3G). *Suck* Trodde det var fel på mitt SIM-kort eller liknande så jag byter helt enkelt plats på mitt privata SIM-kort och SIM-kortet i jobb-mobilen. Problemet följer telefonen, inte SIM-kortet. OK, backjobb för Anovo. Ytterligare ett besök i butiken och en dryg veckas frånvaro från telefonen och vid det här laget är jag lite luttrad.

Har Anovo lyckats fixa problemet med att ö.h.t. kunna ringa? Jajamensan, enda problemet är att inom en halvtimma slutar några knappar att fungera, efter ytterligare en halvtimma några till.... Aaargh!

Tillbaka till butiken igen, där jag blir upplyst om att "three strikes & out" är nästa steg; Dom skickar inte tillbaka den till Anovo utan ersätter den för vad jag en gång köpte den för (nypris ~2600sek). Till saken skall nämnas att vid detta tillfälle är det 13 kalenderdagar kvar innan garantitiden på två år löper ut.

Jaha, det var väl iofs kul att slippa ha telefonen hos Anovo i onödan, dessvärre tyckte jag väldigt bra om den lilla rackaren men att få full ersättning för en produkt som i stort sett fyller två år är ju inte heller fel således köper jag en HTC Sensation och lägger lite pengar mellan, knyter abonnemanget (något jag inte är så förtjust i men men).

Guess what; Efter fyra månader börjar HTC'n "döda" samtal (fast tycker att dom är aktiva); Inget ljud/mik och motparten tror jag tryckt Mute eller något. HTC'n tycker att samtalet pågår och tickar glatt iväg sekunder hit och dit som om den hade betalt för det. Milt sagt ointresserad blir det ytterligare ett besök i butiken och även HTC'n får leka globertrotter och åka till Västerås på service. I måndags hämtade jag ut den, i förmiddags var jag nere och lämnade in den igen för exakt samma fel.. Jag börjar snart gråta. Ge mig en gammal Ericsson 337, dom fungerade fanim*g!

Skall jag berätta om min jobb-telefon, en - nu 11 mån gammal - Samsung Galaxy S som för tre veckor sedan fick åka till Anovo...? Den fick jag mail om i tisdags - påstått vattenskadad - men dom var snälla och kunde tänka sig skrota den för mig. Alldeles gratis.

Visa signatur

WS: ASUS P7P55D/i5-750, Hydro H50, XFX6950/2GB, Intel X25-V/2Tb lagring, Corsair VX-550
Server: ASUS, AMD Athlon64 X2 6000+ Scyte Ninja, NVidia GS8400Silent, 2Gb ram, ~4Tb SATA, 500W, CM Stileo500 (tyst)
"-Sometimes all that is needed is a high five. In the face. With a chair!"

Permalänk
Medlem

Får väl lov att stämma in i kören, lämnade in min Htc Trophy på reperation för att den lät som ett gammalt 56 kbit/modem när man ringde upp(den hade liksom inga normala tut när den ringde, den bara sprakade o hade sig), och telefonen blev då skickad till Anovo via Telia. Fick svar 3 veckor senare att telefonen var fuktskadad, och inte kunde repareras. MYCKET imponerande att en telefon kan vara fuktskadad när den varit trasig sen ja ringde mitt första samtal med den!

Mina mkt fina alternativ löd:

1: För 250kr skrotar vi telefonen! svarade man inte lämnade dom vidare den för försäljning.. (wooot)

2: För 400kr får du tillbaka din fuktskadade telefon!

Mycket generöst! Dom bifogade även en bild där dom ringat in de fuktskadade området, dock är det helt lögn att se någon skada på bilden. Jag mailade faktiskt dom dagen jag fick svaret, och skrev att det inte finns en chans att detta stämmer. Jag har nu 1 månad senare fortfarande inte fått något svar.

Nåväl, mobilen fungerade iaf generellt sätt, bara att den lät skumt när man ringde upp. Anledningen för övrigt att jag pratar i dåtid är för att telefonen blev stulen under en Halloweenfest dagen efter jag betalat 400kr för att få tillbaka den.

Im a very Lucky guy

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk

Jag som också tänkte köpa en Samsung galaxy 2 nu på mellandagsrea. Alla grejer går ju sönder nuförtiden så lätt.. och kostar skjortan också. Och servicen är sämre och sämre. Det är nästan så att köper man nåt nytt och det går sönder kan man kyssa det bye bye. Allt från att man får begagnad enhet i utbyte till att det uppkommer fler fel efter "lagning". Man vågar ju inte köpa nåt känns det som! Efter jag läst allt den här och andra liknande inlägg vill jag nog behålla min k750 i några år till. tills bättre dagar. I hopp om att staten för en gångs skull tar ity med nånting viktigt och ändrar/skärper lagarna för garantihantering etc. För mig verkar det som att saker har verkligen spårat ut sen början av 2000 talet och försäljarna har blivit bekväma och börjat köra mer och mer laglöshet helt ohejdade.