Permalänk
Medlem

Vilket tangentbord?

Tjenare SweC's!

Hade tänkt att köpa ett nytt tangetbord eftersom mitt gamla har börjat krångla!

Valet står mellan dessa två tangentbord:

http://www.webhallen.com/hardvara/141887-corsair_vengeance_k6...

och

http://www.webhallen.com/hardvara/133099-mionix_zibal_60

Någon som har något av dessa två tangentbord som vet om dom är bra/sköna eller är dom bara skit?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha tangentbordet till, spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjox31:

Tjenare SweC's!

Hade tänkt att köpa ett nytt tangetbord eftersom mitt gamla har börjat krångla!

Valet står mellan dessa två tangentbord:

http://www.webhallen.com/hardvara/141887-corsair_vengeance_k6...

och

http://www.webhallen.com/hardvara/133099-mionix_zibal_60

Någon som har något av dessa två tangentbord som vet om dom är bra/sköna eller är dom bara skit?

Tack på förhand!

Båda två är av hög kvalitet då de använder mekaniska brytare. Corsair tangentbordet använder en där knapparna är lite lättare att trycka in jämfört med Mionix tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Köp bägge. Najs båda två

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Varför lägga dem summorna på ett tangentbord?

Rekommenderar det här:

http://www.dustinhome.se/tangentbord-svart-usb-svensk-layout/...

38 kr med studentrabbat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Potatissallad:

Rekommenderar det här:

38 kr med studentrabbat.

För att få kvalité, helt enkelt.
Mekaniska brytare, en solid och välbyggd design, och kvalitetskänslan är mycket högre.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Om du inte behöver bakgrundsbelysning kan Steelseries 6gv2 vara ett alternativ, exakt samma känsla som Mionix, identiska brytare. Corsair tangentbordet verkar vara försenat då jag inte sett det i någon svensk butik ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Rekommenderar det här:

38 kr med studentrabbat.

Du har aldrig skrivit på ett mekaniskt tangentbord va?

Har själv ett steelseries 6gv2, ett billigare alternativ med cherry mx black switchar om du inte bryr dig om bakgrundsbelysningen som han ovan skrev.

Permalänk

Tycker du ska köra på Corsair tangentbordet!

fråga mig inte varför, känns bara som ett bra val!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X Advanced Big Tower | PSU: Corsair HX 750w
CPU: Intel Core i7 2600k @ Stock (3,4) | GPU: XFX Radeon 6950 'Dual Fan' 2GB
Moderkoret: MSI P67A-GD65 | RAM: Corsair Vengeance 8 GB CL9 1600 Mhz

VILL DU HAR SVAR FRÅN MIG SÅ CITERA!

Permalänk

så här är det eftersom du har valt att köpa en mekanisk tagentbord kan jag tycka att Zibal är den mest overpriced för att du betalar mest för grönna backlit som finns i zibal, corsair har röda switchar och zibal svarta båda är samma switch skillnaden är att röda är 20g lättare att trycka ner och svarta kräver lite mer kraft att trycka ner tagenterna om du vill ha svarta switchar så är det helt klart SteelSeries 6gv2 som är den mest prisvärda tagentbord, själv så har jag haft en 6gv2 som jag tycker att den passar inte mig bra alls när jag skriver då men när jag spelar så är det helt klart det bästa switchar, om du vill ha en gaming och skriv tagentbord så tycker jag zowie celeritas med bruna switchar, fast om det lutar mer åt att skriva än att spela så är det blåa switchar som qpad-mk80.

PS: Vet att min grammatik är inte bästa sorry T.T.

Permalänk
Medlem

Steelseries 6Gv2 är prisvärt och jäkligt skönt. Det rekommenderar jag.

Permalänk
Medlem

Sedan kan det vara värt att veta att många gaming tangentbord tagit bort den vänstra WIN knappen. Använder man denna så kan detta upplevas som irriterade kanske. Corsair har möjligheten att stänga av knappen tillfälligt om man så önskar annars.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Har ett Razer BlackWidow Ultimate och det är det bästa köpet i mitt liv. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckim:

Har ett Razer BlackWidow Ultimate och det är det bästa köpet i mitt liv. <3

Skulle vilja ha BW Ultimate Stealth, men den finns bara med US-layout från deras webshop :/

Skulle nog välja Corsair, det är inte vackert, men Cherry MX Red ska ju vara nice. Och handledsstödet ser ju trevligt ut.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med corsair design? Har börjat sukta efter 13 åringar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Vad syftar du på? De röda knapparna? de går att byta ut om du inte vill ha dem. Följer med dubbel uppsättning.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

Steelseries 6gv2 eller eSport meka G1 är bra gamingtangentbord.

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att ölägga de summorna kan ett filco majestouch kanskevaa något atttitta å.kan köpas på keyboardco.co.uk
Har et med bryuna switchar som är underbart. Men steelseries 6gv2 har fått många bra omdömen och är relativt billigt

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Ska du skriva mycket så köp qpad mk-80 (Blå switchar)
Ska du skriva mycket och även spela en del så köp ett filco tactile eller zowie celeritas tangentbort, rekommenderar dock filco över allt annat. (bruna switchar)

Ska du spela mycket och inte skriva lika mycket så köp Corsairs eller steelseries tangentbord. (Röda respektive svarta switchar).

Permalänk
Medlem

Annars finns ju Filco. Slår i princip alla dessa tangentbord gällande kvalité, samt ingår i din budget (om man kollar på priserna på tangentborden du länkat till). Du får även välja vilka slags brytare du vill ha. Mellan bruna, blåa och svarta.

Filco Majestouch-2 Tenkeyless (Swedish Layout)

Detta tangentbord använder dock blanka knappar, som även finns att köpa på företaget jag länkade till. Detta tangentbord är ett ANSI tangentbord, inte ISO. Men svenska är däremot ISO, med stor enter-knapp.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mellan tactile och linear egentligen?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av fisk:

Vad är det för skillnad mellan tactile och linear egentligen?

Du känner ett klick när du har tryckt ner tangenten med tactile, du känner inget klick med linear, sedan finns ju klicky, då känner du ett klick plus att du hör ett klick som låter ungefär som när man klickar med musen.

Permalänk
Medlem

ursäkta om jag lånar din tråd nu ts.

Jag har köpt ett corsair k60 från webhallen på DH och har suttit med de i ca 30 min. Frågan är hur lång tid de tar att vänja sig vid de, just nu tycker jag tangenterna trycks ner för lätt, jag skulle vilja ha lite mer motstånd tror jag. Har haft ett billigt microsoft innan. Ska jag ge en chans några dagar och se om jag vänjer mig? Va är de för cherrys som skulle passa mig tror ni? Spelar en del, skriver en del. Svarta?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av kenny88g:

ursäkta om jag lånar din tråd nu ts.

Jag har köpt ett corsair k60 från webhallen på DH och har suttit med de i ca 30 min. Frågan är hur lång tid de tar att vänja sig vid de, just nu tycker jag tangenterna trycks ner för lätt, jag skulle vilja ha lite mer motstånd tror jag. Har haft ett billigt microsoft innan. Ska jag ge en chans några dagar och se om jag vänjer mig? Va är de för cherrys som skulle passa mig tror ni? Spelar en del, skriver en del. Svarta?

Bruna är den bästa allround switchen för att skriva och spela.
Svarta är jävligt jobbigt att skriva med i längden kan jag lova, har haft svarta och gått över till bruna själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Bruna är den bästa allround switchen för att skriva och spela.
Svarta är jävligt jobbigt att skriva med i längden kan jag lova, har haft svarta och gått över till bruna själv.

Bruna är lika lätta som röda, dvs. 45g, men de är även taktila, inte linjära, som röda. Han säger att han vill ha mer motstånd.

Själv sitter jag på bruna och älskar dem - har även svarta tillgängligt, men gillar de bruna bättre. Men om jag skulle välja ett par nya brytare idag, skulle det nog vara Cherry MX Clear, lika som bruna, fast mer "pronounciation" i själva brytaren, samt 55g "mostånd". Finns dock endast tillgänglig på EliteKeyboards eller eBay.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör med qpad MK-50. Röda switchar. Kände på svarta switchar som var för hårda. De röda är en dröm. Jag fastnade för de direkt

Skickades från m.sweclockers.com