Hur uppdaterar man nya patchen?

Permalänk

Hur uppdaterar man nya patchen?

Jag fick ingen fråga eller nåt*? görs det automatiskt?

Hur ser man att man har uppdaterat?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Jag fick ingen fråga eller nåt*? görs det automatiskt?

Hur ser man att man har uppdaterat?

När du loggar in på Battlelog bör det komma upp längst ned till vänster att man ska uppdatera, sedan kommer det uppdateras ca 450 mb genom Origin.
Du märker att du uppdaterat när du kan spela spelet

Permalänk
Medlem

kommer battlelog med spelet när man köper den? E det bara tuta och köra när man installerat spelet?

Permalänk

Du behöver origin för att köra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikelffors:

Du behöver origin för att köra det

jaha men va e battlelog till för då? trodde man hittade servers där som man joina...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanarya:

jaha men va e battlelog till för då? trodde man hittade servers där som man joina...

Ja det gör man.
Men origin är typ som.. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det..
Ett fusk sökande program som du installerar BF3 på för att DICE ska kunna skanna av fusk och banna den som använder.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Ja det gör man.
Men origin är typ som.. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det..
Ett fusk sökande program som du installerar BF3 på för att DICE ska kunna skanna av fusk och banna den som använder.

får jag med orgin när jag köper spelet? kostar den något?

Permalänk

battlelog kommer man åt genom browsern http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/ därifrån joinar man servrar. därifrån kan också eventuella uppdateringar startas, men bara om man har och är inloggad på origin, som du får via EA. Origin är gratis och är ett måste för att kunna instalera och spela.

Visa signatur

Rigg: i5 2500K, GTX 570 SOC 845 Mhz, 2x4 gig DDR3 1333 Mhz Corsair, 115 gig, Samsung 2tb hd, Corsair 115gb ssd.
Detta kört på ett Gigabyte Z68AP-D3 med ett 650 watts corsair nätagg, och en Arctic cooler freezer 13 för att kyla CPU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanarya:

får jag med orgin när jag köper spelet? kostar den något?

origin är gratis, och det kommer upp ifall du vill installera det eller inte när du stoppar i BF3 skivan
Så det enda du betalar för helt enkelt är BF3.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

origin är gratis, och det kommer upp ifall du vill installera det eller inte när du stoppar i BF3 skivan
Så det enda du betalar för helt enkelt är BF3.

så man ska ha ínstallerat battlelog+origin? .. fan va krångel.. va bättre förr när man bara behövde installara spelet ock köra

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Origin är en motsvarande steam helt enkelt..
EA = kass. Valve / Steam = Awesome.

Origin = värdelöst skit.

Permalänk
Skrivet av Kanarya:

så man ska ha ínstallerat battlelog+origin? .. fan va krångel.. va bättre förr när man bara behövde installara spelet ock köra

När du installerar spelet, så ber den dig att göra ett account på origin. Klart!
den installerar origin och sen spelet åt dig sen när du startar spelet, så startas istället battlelog och där joinar du en server.

Om jag minns rätt är det så det funkar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanarya:

haha!
Nej, du installerar bara Origin, battlelog är något du bara har på internet i din webbläsare.
Krångligt ja, men bättre enligt mig ;D

Visa signatur