Sprucket Plexiglas Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Sprucket Plexiglas Corsair 800D

Beställde chassi, Corsair 800D och datordelar från inet och hade sett fram emot gaming i helgen. Hämtade ut paketet och kommer hem. Tar en snabbtitt på lådan chassit finns i och ser att det är ett stort hål i sidan av den:

När jag sedan tar upp chassit från lådan ser jag att plastskyddet som är över chassit är skadat(obs dålig bild):

Tar sedan bort skyddet och ser att metallkanten är skadad vid plexiglaset och tycker att det är jävligt dåligt. Sedan efter en minut så upptäcker jag den verkliga boven - en mycket stor bit av plexiglaset har spruckit:

Inet ni får fixa eran frakt. Antingen byter ni från idiot-Posten till någon man kan lita på eller så sätter ni 'fragile'-klistermärken på alla era paket...Fy fan vad skamligt...Blir att handla från webhallen i fortsättningen då man kan hämta ut varorna i butik i Linköping istället...

//Väldigt onöjd kund

Permalänk

men du kan ju inte ge inet skit för att posten slarvat?? detta händer även den bäste, kanske inte hade varit dumt med hanteras varsamt" lappar då posten bara tömmer sina burar hur som helst o skiter i kvaliten..sett sådant med egna ögon då jag jobbar inom logistik..

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Klart reklamationsärende tycker jag. Sedan får posten och Inet göra upp sinsemellan. Hur såg själva lådan ut förresten? Med tanke på skadorna så borde ju även emballaget vara skadat.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

du kommer att få en ny sida utan problem

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Moderator
Moderator

Holy picture size Batman!

För övrigt skall man alltid påpeka sånt här direkt när man hämtar ut paketet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

posten är posten dock är dem flesta liknande, haft några polare som jobbat för DHL å posten och liknande
rugby spelas med alla saker överallt, står det fragile eller this site up, så gör man helt tvärtom, är som en oskriven regel

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Pratat me inet om detta? Känns meningslöst att skapa en tråd då vi inte kan skicka ett nytt chassi till dig! Men inet kanske kan lösa de!

Permalänk
Medlem

Förlåt, om jag var lite jobbig och skapade tråden förut, men blev så jäkla besviken när man kommit hem med alla paket efter lång väntan och sedan upptäcker att chassit är trasigt. Det som även spädde på det hela var att inet precis hade stängt sin support, ska dock kontakta dem imorgon.

Ska också påpeka att mitt förra chassi jag beställde från inet hade en liknande skada på paketet men inte på själva chassit.

Och för att ni inte ska tro att jag hatar inet: Jag har aldrig haft problem med inet förut och då har jag beställt mycket därifrån.

Byggde även ihop datorn med det trasiga chassit - hoppas jag får en ny sida gratis.

Permalänk
Medlem

Får du inte hjälp av inet kan jag lova att Corsair gärna hjälper till, deras kundtjänst är otroligt hjälpsam

Permalänk
Geeks
SweClockers

Innan du pratat med posten/inet är tråden helt meningslös. Det är bara att önska dig lycka till med ärendet, men det finns inte så mycket att diskutera - fraktskador inträffar hela tiden.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015