Ace of Sweden AC-FSP460

Permalänk
Medlem

[QUOTE="walp;11650455"]

Skrivet av EpicBoobs:

Varför läste jag detta istället för vad det stod i texten:
"Det klassiskt datorgråa aggregatet använder sig av en 120 millimeters-fläkt för att ventilera ut den varma luften genom ett utstansat bukkake-mönster på enhetens baksida."

Bukakke? O_o

Jäklar i gatan, 262kr @ dustinhome för ett "460W" nätagg och inkluderad ljuddämpande gummilist, det är fan nästan ett givet köp bara-för-att!

googla bukakke så kommer du förstå...kan ju säga att sitter du på ett jobb..sök inte på det..iaf inte om du vill se videos^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

[QUOTE="walp;11650455"]

Skrivet av EpicBoobs:

Varför läste jag detta istället för vad det stod i texten:
"Det klassiskt datorgråa aggregatet använder sig av en 120 millimeters-fläkt för att ventilera ut den varma luften genom ett utstansat bukkake-mönster på enhetens baksida."

Bukakke? O_o

Jäklar i gatan, 262kr @ dustinhome för ett "460W" nätagg och inkluderad ljuddämpande gummilist, det är fan nästan ett givet köp bara-för-att!

Tycker man borde satsa på 105 c Japanska kondningar till server för den kommer antagligen gå 24-7 i flera år.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Andyah;11650668"]

Skrivet av walp:

googla bukakke så kommer du förstå...kan ju säga att sitter du på ett jobb..sök inte på det..iaf inte om du vill se videos^^

Vet vad bukakke är, men förstår inte vad det har med det perforerade gallret bakom nätagget att göra?

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

skulle inte ens köra detta skräp gratis ens. man ska lägga lite mer pengar på rejäla stabila grejer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anden12:

Rätt märke gör att man kan ta mer betalt. Svårare än så är det inte... tror nog inte det är någon nyhet för dig heller.

FSP400 nätagget är 80+ Bronzecertifierat. Agget från Ace gör inte det. Det betyder att nåra komponenter måste ha förändrats.

Permalänk
Medlem

Tips till Ace "nu när dom ska bli bättre som företag!"

460 watt modell som de har nu , 300 watt itx agg , 600 watt modell för detta skulle täcka de flesta behoven , sen slevade kablar vilket skulle öka priset med kanske 20 kr i verkligheten så fixa detta på samtliga agg så ska ni se att det går framåt!

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det var bara ett Corsair VX 450 med sämre komponenter...

Nej. Antec Earthwatts 430W var samma typ som Corsair VX 450.

Earthwatts 500W är en helt annan modell.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Nej. Antec Earthwatts 430W var samma typ som Corsair VX 450.

Earthwatts 500W är en helt annan modell.

Va? Nej...

Corsair VX450W Power Supply Review http://www.hardwaresecrets.com/article/540

"After opening this power supply we found out that internally it is identical to Antec Earthwatts 500 W, but using better electrolytic capacitors."

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av anon2110:

FSP400 nätagget är 80+ Bronzecertifierat. Agget från Ace gör inte det. Det betyder att nåra komponenter måste ha förändrats.

Den klarar bara 230v och inte 115v och kan darfor inte 80+ klassas

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

Vet vad bukakke är, men förstår inte vad det har med det perforerade gallret bakom nätagget att göra?

Tror någon läste bukkake istället för bikake. Snuskisar.

Permalänk
Skrivet av Problematick:

Bra jobbat Ace? More like bra jobbat FSP..

Tro mig... Raw deal serien var inte något de gjorde själva heller. Där tog Ace en risig oem och satta på sina egna fantasi specifikationer, nu tar man en stabil/bra oem och specifikationerna stämmer.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

skulle inte ens köra detta skräp gratis ens. man ska lägga lite mer pengar på rejäla stabila grejer.

Skrivet av Inveramsay:

Den klarar bara 230v och inte 115v och kan darfor inte 80+ klassas

Dessutom är det nog inte gratis att skaffa en 80+ licens. Licensorganisationen ska ha sin del för att deras stämpel sitter på lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Tro mig... Raw deal serien var inte något de gjorde själva heller. Där tog Ace en risig oem och satta på sina egna fantasi specifikationer, nu tar man en stabil/bra oem och specifikationerna stämmer.

Som kommentar till detta kan jag nämna en jag pratade med för några dagar sedan som jobbar med utveckling av produkter i Sverige och Indien just nu, men som har erfarenhet av både sydamerikanska och asiatiska marknaden. Han var också med för andra företag som en av de första i Sverige på 90-talet att började bygga upp samarbeten mellan indiska och Svenska marknaden.
Han kommenterade att ett av de största problemen han hade när de började med indierna var att de var för vana att arbeta med amerikaner. Detta innebär att indierna inte får något för att gå ett extra steg, utan de gör precis allt EXAKT efter vad pappret säger, även om det i teorin skulle vara att tillverka en dödsfälla. Så det första han fick göra var att lära sig exakt hur man ska specificera så de tog med saker som han när han specificerade för svenska utvecklare inte behövde tänka på eftersom de tog det som naturligt att dessa saker skulle vara med som standard.
När jag frågade honom om hur det var med Kina skrattade han bara och sa att det var ännu värre där.

Så frågan är fortfarande om Ace faktiskt visste vad de beställde, eller om de bara trodde de visste vad de beställde.
Sedan att de inte hade en egen testavdelning som undersökte om de faktiskt fick vad de hade tänkt sig är ju något man kan kritisera hårt.

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Själv köper jag sällan nätagg för under tusenlappen. Är det något man vill ska fungera ordentligt så är det väl ändå nätagget.

Troll?

Du sitter med en corsair PSU som säljer en hel del nätagg under tusenlappen.
De är skit mao?

Finns ingen anledning att hamna över tusenlappen så länge man inte är W-kåt.

Permalänk
Medlem

Smart av ace, dom tar ett agg från en tillverkare som är erkänt duktiga på budget agg & sätter på sitt eget klistermärke samt behåller orginal specifikationerna OCH dom vet naturligtvis att det kommer att testas & säkert som amen i kyrkan av sweclockers.. Utgången av testet är lika säkert, det vet ace & nu vet vi det med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Skrivet av OWNEG:

Bra jobbat, 300 bagis är det värt iaff!

om man vill att nätagget kommer låta som en flock apor så visst..
duger bara till en surfdator eller film dator.

SweC, ni kan ju inte glömma att nämna ljudnivån som en nackdel, hallå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Bra att de har skärpt sig, men jag kommer aldrig att köpa något från ACE igen.
Köpte ett trådlöst tangentbord + mus från dem, de fungerar var för sig men när båda är ikopplade dör musen.
Och någon support finns inte att tala om - man får nämligen aldrig något svar, vilket språk man än skriver på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det är ju FSP-agg så det finns inget att vara orolig över. Att rata ett företag p.g.a. 1 dålig produkt när det visat sig att nästa är godkänd, det är ju bara dumt. Jag hade en Samsung-mobil för flera år sen som var rena skräpet i jämförelse med annat och idag är Galaxy S2 bland det bästa som finns. Ångrar inte att jag gav Samsung chansen igen.]

1. Det har ace namn. räcker för att jag inte ska köpa det.

2. det handlade om fler än 1 produkt. (Nästan godkänt, Då är det fritt fram att köpa om du vill "spränga" din datorn när det gäller nätagg) ((Din mobil kanske var sämre pga en anledning? den kan ha vart budget. det betyder inte att det går sönder))

3. Gammla ace agg var rent skräp, Och är fortfarande skräp i mina ögon.

Permalänk
Skrivet av Burks:

1. Det har ace namn. räcker för att jag inte ska köpa det.

2. det handlade om fler än 1 produkt. (Nästan godkänt, Då är det fritt fram att köpa om du vill "spränga" din datorn när det gäller nätagg) ((Din mobil kanske var sämre pga en anledning? den kan ha vart budget. det betyder inte att det går sönder))

3. Gammla ace agg var rent skräp, Och är fortfarande skräp i mina ögon.

1. Då köper du bara från "välkända namn" jag kan säga dig det att sådana grejer pajar också.

2. Ja och det var riktigt illa men nu är man tillbaka på banan igen.

3. Haha så kvittar om de kör på tex FSP i detta fallet så är det ändå skräp för att det är från ACE of sweden? Då tycker jag vi ska rata HELA Corsairs nätaggs division eftersom deras nya CX serie överlag får medelmåttiga betyg och är betydligt sämre än det gamla CX400 som byggde på Seasonic.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

1. Det har ace namn. räcker för att jag inte ska köpa det.

2. det handlade om fler än 1 produkt. (Nästan godkänt, Då är det fritt fram att köpa om du vill "spränga" din datorn när det gäller nätagg) ((Din mobil kanske var sämre pga en anledning? den kan ha vart budget. det betyder inte att det går sönder))

3. Gammla ace agg var rent skräp, Och är fortfarande skräp i mina ögon.

Vilket konservativt skitsnack.

1. Köp ett nätagg ifrån ett välrenommerat namn likt Antec och du gör exakt samma sak (kan vara så att du till stor del får exakt samma agg som dessa).

2. Mobilen var top-of-the line just då och var ändå rent skräp i jämförelse med t.ex. Sony Ericssons dito. Saker ändras, bara att växa och inse fakta.

3. Gamla aggen har ingenting med dessa nya agg att göra. Dessa klarar uppenbarligen Swec's standard och då är det gott nog för mig.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

1. Då köper du bara från "välkända namn" jag kan säga dig det att sådana grejer pajar också.

No Shit, Sherlock

Skrivet av Swedish Berserk:

2. Ja och det var riktigt illa men nu är man tillbaka på banan igen.

fortfarande ingenting jag någonsin kommer att köpa. finns många andra som säger samma sak.

Skrivet av Swedish Berserk:

3. Haha så kvittar om de kör på tex FSP i detta fallet så är det ändå skräp för att det är från ACE of sweden? Då tycker jag vi ska rata HELA Corsairs nätaggs division eftersom deras nya CX serie överlag får medelmåttiga betyg och är betydligt sämre än det gamla CX400 som byggde på Seasonic.

ja. det jag skrev ju?
så roligt för jag ratar Cosrsair Nätagg serie..

Skrivet av scienta:

Vilket konservativt skitsnack.

Vet du ens vad konservatism är?

Skrivet av scienta:

1. Köp ett nätagg ifrån ett välrenommerat namn likt Antec och du gör exakt samma sak (kan vara så att du till stor del får exakt samma agg som dessa)..

still No Shit..

Skrivet av scienta:

2. Mobilen var top-of-the line just då och var ändå rent skräp i jämförelse med t.ex. Sony Ericssons dito. Saker ändras, bara att växa och inse fakta..

så roligt att du berättar det nu. du nämde det inte tidigare att du jämförde en gammal mobil med en helt ny..

Skrivet av scienta:

3. Gamla aggen har ingenting med dessa nya agg att göra. Dessa klarar uppenbarligen Swec's standard och då är det gott nog för mig.

Still, Det är inte dig jag pratar om? hur fick du för dig det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Va? Nej...

Corsair VX450W Power Supply Review http://www.hardwaresecrets.com/article/540

"After opening this power supply we found out that internally it is identical to Antec Earthwatts 500 W, but using better electrolytic capacitors."

Well, enligt Anandtech så är VX 450 identiskt med Earthwatt 430, men efter att ha kollat på din länk och insett att det är samma sida som även gjort en review på Antec Earthwatt 500 så verkar det helt klart som att du har rätt. My bad.

För att återgå till ursprungskommentaren: "Det är bara ett Corsair VX 450 med sämre komponenter" låter som att det inte vore något speciellt med nätagget? Earthwatt nätagget kunde i deras test ge 577W stabilt på sekundärsidan, medans Corsairs variant som hade japanska solida kondensatorer kunde under en kort period ge 597W (!) och är specat till 450W, men kunde ge 577W stabilt det med.

De skriver även att Antec-agget är helt superbt och att Corsairs VX450 är outstanding.

Så vad var poängen? Det är helt klart två riktigt bra nätagg varav Antecs var billigare och ett riktigt jävla bra nätagg för pengarna det kostade.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Så vad var poängen? Det är helt klart två riktigt bra nätagg varav Antecs var billigare och ett riktigt jävla bra nätagg för pengarna det kostade.

Jaja, var mer imponerad av Delta-modellerna ändå... Coilwinade (Spolgnisslade) inte så förbannat tack vare tre separata 12V-linor (till skillnad från fejk-linorna på Seasonic-modellerna).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Jaja, var mer imponerad av Delta-modellerna ändå... Coilwinade (Spolgnisslade) inte så förbannat tack vare tre separata 12V-linor (till skillnad från fejk-linorna på Seasonic-modellerna).

Vad har separata linor med coil whine att göra?
(linorna är ju för den delen inte separata på riktigt iallafall: man delar ju bara ut linorna från i grunden samma output och sätter separata överspänningsskydd på dem.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vad har separata linor med coil whine att göra?
(linorna är ju för den delen inte separata på riktigt iallafall: man delar ju bara ut linorna från i grunden samma output och sätter separata överspänningsskydd på dem.

Corsair har väl inte ens separata överspänningsskydd, det hade de inte tidigare i alla fall.

Delta filtrerar varje 12V-lina för sig med egna spolar osv (Enligt Antec: "Three 12V output circuits"). Detta bör separera linorna bättre så inte störningar från en komponent (moderkort eller GPU) fortplantas till andra komponenter, vilket jag gissar ger mindre coilwhine.

Förvisso var det inte så fantastiskt mycket coilwhine på mitt HX620 efter jag fått det första exemplaret utbytt, men det var ändå mer än på EA650 som dessutom var effektivare, så...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd

Då var ett beställt. Verkligen bra pris på det.

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=523825

I den prisklassen sen det dök upp 2009 och det är bronscertat.

Är inte certifierat alls. De får inte 80PLUS-certifieras om de inte kan köras på 110v vilket är ett krav för certifieringen. Den har dock effektivitet i de nivåerna, men det hade ju detta ACE-agg också.

Grymt bra nätagg båda två iaf, bygger på 400-wattaren på jobbet och ska nog kolla om man inte kan ta hem ACE-aggen som budget-agg på hyllan. Värt att notera är att FSP-agget du länkade till levereras utan förpackning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantern1337:

Jag har klarat mig på två nätaggregat sedan 6 år tillbaka. Eller ja, 3 blir det ...

Jag räknar med minst fem års drifttid på nätaggregat av budgetmodell, typ det recenserade.
Kavlitetsaggregat skall överleva betydligt längre än så, möjligen med preventivt byte av fläkt efter fem år.

Enda anledningen att byta nätaggregat tidigare än så är om man också byter andra komponenter så att efffektbehovet överstiger vad aggregatet kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Vet nu inte varför man skulle spara 270kr för att få detta nätagg isället för ett 80+ Guld agg.
Men det finns ju alltid dom som dumsnålar

Vilka 80+ Guld agg kostar 550 kronor?
Det är inte menat som en dryg retorisk fråga utan jag har inte så bra koll och har aldrig sett ett guldagg såpass billigt.

Däremot vill jag lite drygt ställa samma fråga åt andra hållet.
"Vet nu inte varför man ska betala det dubbla för ett nätagg bara för att få något högre verkningsgrad och en snygg certifiering.
Men det finns ju alltid dom som dumslösar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Mer eller mindre, å andra sidan är Ace of Swedens modell billigare än FSP:s egna.

Men beror inte det antagligen till stor del på att FSP:s egna har stöd för 110-volt?

Jag tycker det är en väldigt bra grej att snåla in på och en bra prioritering av Ace att välja bort när dom gjort sin beställning.