SweClockers drop!

[SWTOR] Ruthless - Svensk guild i SWTOR och spelcommunity

Permalänk
Avstängd

prövat regga men inget mail fått.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

prövat regga men inget mail fått.

Då ska vi se till att ordna det! PM:ar dig med info!

Kika gärna i skräpposten, det kan ha hamnat där.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vym:

Då ska vi se till att ordna det! PM:ar dig med info!

Kika gärna i skräpposten, det kan ha hamnat där.

tänkte inte på skräpposten .....
fixat anmälan.
tack.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jasså det är här ni håller till?

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Sådär, reggat mig hos er. Behöver ni nån apply? Ballt att ni finns/funnits på stormscale, har lirat med Memento på stormscale sen 2005.

Edit: äh, glömde ju skriva.. Grimlock är nicket hos er... och var som råg på stormscale oxå
Edit2: hittade vart man lämnade app...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Trevligt, känn er välkommna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

tänkte inte på skräpposten .....
fixat anmälan.
tack.

För all del!

Skrivet av Jearom:

Jasså det är här ni håller till?

Höhö, absolut! Vi håller till i krokarna. =P

Skrivet av emsee78:

Sådär, reggat mig hos er. Behöver ni nån apply? Ballt att ni finns/funnits på stormscale, har lirat med Memento på stormscale sen 2005.

Edit: äh, glömde ju skriva.. Grimlock är nicket hos er... och var som råg på stormscale oxå
Edit2: hittade vart man lämnade app...

Trevligt att du hittade till oss! Jo vi hade definitivt riktigt kul på Stormscale. Tack för din schysta ansökan och välkommen in i gemenskapen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har Ruthless några planer alls på att ha en subguild på en PvE Server? Ser inte så mycket poäng med PvP servrarna i SWTOR förutom att man kan kuta runt och ganka (vilket jag inte tror någon är vidare förtjust i, speciellt inte i ett spel så pass story drivet).

Battlegrounds&PvP planeterna som hoth verkar vara exakt samma mellan servrarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Har Ruthless några planer alls på att ha en subguild på en PvE Server? Ser inte så mycket poäng med PvP servrarna i SWTOR förutom att man kan kuta runt och ganka (vilket jag inte tror någon är vidare förtjust i, speciellt inte i ett spel så pass story drivet).

Battlegrounds&PvP planeterna som hoth verkar vara exakt samma mellan servrarna?

Subguild på PvE server är ingenting som vi har pratat om. När vi kom fram till vilken typ av server vi skulle välja så var det en överväldigande majoritet på runt 90% som ville köra på PvP server. De flesta av oss ser fram emot pvp aktiviteter även utanför warzones och planeterna med pvp zoner tillsammans med andra pvp engagerade gillen på republic-sidan och empire-sidan. Vi har bland annat ett bountysystem planerat som håller på att utformas ordentligt som alla medlemmar som vill kan ta del av.

Jag ser personligen möjligheten till att bli attackerad nästan överallt som en bidragande faktor till spänning in-game där man behöver vara på sin vakt samt att det mer känns som ett fullskaligt krig mellan de båda fraktionerna även om överdriven ganking som du tar upp är något som ingen är överförtjust i förstås.

Vi kommer se till att så mycket som överhuvudtaget är möjligt finnas där för varandra och hjälpa till när någon annan medlem är utsatt för något liknande.

Är du intresserad av att spela som Republic på PvE server så föreslår jag att du tar dig en kik på http://friskyttarna.eu som är ett otroligt trevligt gäng!

Må gott!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är med i Ruthless och anser mig vara en 90% PvE spelare, övriga 10% kan jag hjälpa till i PvP. Så många kommer i guilden kommer fokusera på rent PvE spel.
Fördelen med en PvP server är just variationen. Nackdelen är att man kan bli gankad i mellanåt.. Men personligen så prioriterar jag en stor, bra och hjälpsam guild väldigt högt och därav så spelar jag på PvP servern även som PvE spelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thxsen:

Jag är med i Ruthless och anser mig vara en 90% PvE spelare, övriga 10% kan jag hjälpa till i PvP. Så många kommer i guilden kommer fokusera på rent PvE spel.
Fördelen med en PvP server är just variationen. Nackdelen är att man kan bli gankad i mellanåt.. Men personligen så prioriterar jag en stor, bra och hjälpsam guild väldigt högt och därav så spelar jag på PvP servern även som PvE spelare.

själv alltid varit pve men nu ska det sith spelas och pvp är givet, alla de elaka ska få smaka lazer svärd.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Flopper:

själv alltid varit pve men nu ska det sith spelas och pvp är givet, alla de elaka ska få smaka lazer svärd.

Du menar alla goda hoppas jag!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Du menar alla goda hoppas jag!

Nja vi är ju de goda, de elaka är de som inte joinar den mörka sidan

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Skrivet av Rosslan:

Nja vi är ju de goda, de elaka är de som inte joinar den mörka sidan

På sätt och vis är det i och för sig så. Vi kämpar för det goda imperiet! För de svagas rätt, de som varit utstötta!

Ner med jedi-tyrranin!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fritjof92:

På sätt och vis är det i och för sig så. Vi kämpar för det goda imperiet! För de svagas rätt, de som varit utstötta!

Ner med jedi-tyrranin!

Just så!

15 dagar kvar.

Visa signatur

Permalänk

Nu har vi stängt rekryteringen fram till release för att enklare kunna hålla ordning på medlemmarna!

Ni är givetvis välkomna att registrera er på hemsidan som communitymedlemmar i väntan på att vi öppnar rekryteringen igen! Vilket vi kommer göra i beroende på hur många som är inaktiva vid start och vad som kommer behövas. Vi kommer givetvis uppdatera både här och på vår egen sida när det sker!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Nu har vi stängt rekryteringen fram till release för att enklare kunna hålla ordning på medlemmarna!

Ni är givetvis välkomna att registrera er på hemsidan som communitymedlemmar i väntan på att vi öppnar rekryteringen igen! Vilket vi kommer göra i beroende på hur många som är inaktiva vid start och vad som kommer behövas. Vi kommer givetvis uppdatera både här och på vår egen sida när det sker!

Oki synd jag vill skicka in en apply Får väl vänta till preacess och prata med er online

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Oki synd jag vill skicka in en apply Får väl vänta till preacess och prata med er online

Det är bara att regga dig som medlem på ruthless.se och prata lite med oss på irc eller teamspeak

Enklare att acceptera en man känner igen över en helt ny person!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Det är bara att regga dig som medlem på ruthless.se och prata lite med oss på irc eller teamspeak

Enklare att acceptera en man känner igen över en helt ny person!

Will do! Btw varför kör ni teamspeak o inte mumble?=)

Varit med i 2 st betas o sitter nu och funderar på vilken class. Körde mest sith inq och sith maruader. Men vette fan asså. Svårt val när de finns så mycket bra.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Varit med i 2 st betas o sitter nu och funderar på vilken class. Körde mest sith inq och sith maruader. Men vette fan asså. Svårt val när de finns så mycket bra.

Vi testade mumble men jag kommer inte ihåg om det hade för få slots på en server eller om det var att det laggade mer! Något av dem sakerna var det!

Visa signatur

Permalänk
Konsolgrävare

har varit med i guilden nu i ca 1 vecka, riktigt trevligt folk! längtar till releasen av spelet så man kan snacka med er ingame också medans man lvlar! man kommer ha ca 300+ medlemmar som kan hjälpa en med grupp quest! kan ju fan inte bli bättre!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Håller helt med dig..

Permalänk
Medlem

Vilken server blir det i SW:TOR?

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

Vi har inte blivit tilldelad någon server ännu, men när vi vet så kommer info..
Det vi vet i dagsläget är att vi kommer köra på en pvp server, förhoppningsvis en nordisk server.

Permalänk
Medlem

Fy sablar vad jag blev besviken efter blivit så jäkla imponerad av er. Kollade hemsidan, läste runt och tänkte precis fråga om man fick vara med. Ja, då får man smutset kastat i ansiktet på en gång! Ni är ju onda allihopa era imperialistiska svin! Vi syns i strid istället!

...

Permalänk
Medlem

Va säger du är Sith onda? Näe...!

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Vi kör TS av den enkla anledning att vi har en server med 512 slots helt gratis. För att få plats med alla medlemmar hade vi varit tvungna att betala en ganska saftig månadskostnad med Mumble. Vi hade en mumble från början och vi trivdes bra med den men vi växte också ur den ganska fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilsken;:

Hallå gott folk!
Vi rekryterar: För närvarande alla Sith Empire klasser, men vi är i störst behov av Imperial Agents

//Charlie

Detta stämmer ju inte alls! Rekryteringen är ju stängd :s

Släpp in mig!

Har hängt i er chat ett par kvällar och snackat med några, det tycks ju vara ett skönt guild.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Detta stämmer ju inte alls! Rekryteringen är ju stängd :s

Släpp in mig!

Har hängt i er chat ett par kvällar och snackat med några, det tycks ju vara ett skönt guild.

Vänta till release så! Vi kommer släppa in efter release när vi kickat alla som är inaktiva

typ så i alla fall....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

asch då missade att ni hade stängt app :/ vet dock inte om jag vill köra på sith sidan eller jedi än. Vet iallafall att de blir consular eller inq (lirade consular sage till lvl 18ish) i betan. Sjukt kul klass (har allt lirat healer i mmo ) ska regga mig på eran sida och ev skicka en application om jag väljer att vara "ond"
hur många members är ni i swtor nu?