Hej alla SweClockare! Vi vill börja med och tacka för all respons på vår senaste kampanj för att fira att vi blev årets datorbutik här på SweClockers! Många produkter, speciellt SSD:erna, flög iväg med rasande fart! Vi hoppas att kampanjen uppskattades av er medlemmar och att ni lyckades hugga någon av kampanjprodukterna!
Vi har idag passat på och publicera en ny design på vår hemsida, som vissa av er redan har märkt! Om ni hittar buggar, konstigheter eller har några åsikter får ni mer än gärna dra iväg ett mail till dr@inet.se.
Nu till svaren på de senaste inläggen!
Skrivet av schitzo:
Har fråga gällande i5 2500k och dess kylning.
Hur gäller garanti på själva processorn om kylarens fötter blir kapade? (Den som designat kylaren hos intel bör sparkas!)
Då jag är osäker på om jag ens kommer få loss kylaren (som förövrigt var totalt! värdelös att montera dit!) och då kanske blir tvungen att kapa fötterna (alltså de fyra "piggarna" som syns på baksidan av moderkortet) Den är brutal alltså. Krävs verkligen våld att sätta dit / ta loss, och man vill inte skada komponenter på moderkortet eller processorn.
Eller har någon av era monterings-experter tips på hur man bäst tar loss den?
Bäst är kontakt oss direkt på support@inet.se eller 031 65 27 00 så kan förhoppningsvis en av våra servicetekniker hjälpa dig!
Fixat
Skrivet av Swedish Berserk:
Ligger uppe nu! http://www.inet.se/produkt/6909642/natagg-ace-fsp-460w
Skrivet av tQAZ:
Hejsan Inet!
Jag som konsument är alltid nöjd att handla oss er men om jag i framtiden skulle vilja jobba oss er, vad krävs det egentligen?
Detta känns lite som ett spontant inlägg men det är kul att veta, speciellt när man verkligen gillar företaget.
Får tacka för er tid och smart drag att prata med kunderna på SweC forumet, det urskiljer er från andra.
Brinnande intresse för datorkomponenter, trevligt bemötande och social kompetens är det vi värdesätter högre än t ex betyg och utbildningar!
Vi letar just nu efter ny personal! Läs mer här: http://www.inet.se/artikel/inet-soker-personal
Skrivet av biorrith:
Det är är lite knepigt med den här Force 3 disken. Ni har olika priser överallt...
Är det någon speciellt anledning till detta?
Force 3 - När man bläddrar sig fram.
Force 3 - När man går via Kampanjer
Force 3 - Årets databutik SweC rabatt pris. (utgått?)
Vi förstår att det var förvirrande och det var ett misstag från vår sida att köra 3st parallella kampanjer på produkten. Senaste tiden har varit intensiv och det är något som vi kommer ta med oss och tänka på till framtida kampanjer!
Skrivet av AndreasDS:
Hej,
I torsdags lämnade jag in en dator hos er pga fel. I och med inlämningen av datorn så fick jag någon "PIN-kod" samt service-nummer som jag ska använda för att se status på mitt serviceärende. Vad är det för skillnad med att använda dessa mot att använda det jag alltid har gjort, dvs logga in som vanligt och klicka på "Här kan du se status på dina serviceärenden"?
Tänkte bara höra om det var någon skillnad, om ni t.ex. bara kommer uppdatera texten på någon utav dem? Verkar som om det står samma info på båda alternativen så undrar mest om det är någon skillnad med att använda PIN-koden eller att logga in som vanligt?
Mvh Andreas
Det är samma information som visas! PIN-koden är att underlätta för kunder som köpt i butiken och som inte har ett eget inlogg på vår hemsida.
Skrivet av SilentStriker:
Halloj! Jag undra om ni kommer få in några fler AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition?
EDIT: Eller tar ni in på beställning?
Den har dessvärre utgått och inget som vi kan få tag på igen. Detta skulle kunna vara ett alternativ kanske: http://www.inet.se/produkt/5308696/amd-phenom-ii-x4-960t-3-4g...!
Skrivet av Überklass:
Med risk för att vara tjatig angående K60.. men nu har ni ändrat till beställningsvara. Hur kommer det sig och betyder det att den finns att få hem om man beställer genom er? Hur lång leveranstid?
Mvh
Den kommer förhoppningsvis i lager mot slutet på veckan om leveransen kommer som den ska!
Skrivet av anon160366:
har gjort en RMA till inet avser en PSU corsair HX850w, låter som en jetmotor vid belastning, lider av "coil noise". inet har skickat returpersedel, men det tar upp till 10 dagar säger dem.
10 dagar RMA + 4 dagar hos posten (tur/retur) utan dator är en mardröm. har laptop, men jobbet kan jag inte sköta på denna, inte heller spela. frugan är stenhård och låter mig inte spela på hennes dator heller.
det måste finnas nån smidigare sätt. jag bor i Göteborg, varför kan jag inte bara åka in med den till lagret och få den kontrollerad ppl? har ingen lust och köpa en ny psu för 1.5k heller i väntan på och få denna fixad.
någon som har några förslag, lösningar?
Du är givetvis välkommen in till någon av våra butiker och göra en RMA direkt! Om det går enkelt att verifiera kan vi till och med byta ut det på plats! Men om vi inte får upp samma fel på ett enkelt sätt eller om det är en bedömningsfråga så behöver vi ta in det för en mer noggrann felsökning.
Skrivet av Beengalas:
Kritik mot Inet:
En bekant och hennes son var inne i en av era affärer i Göteborg. Planen var att köpa en speldator (bf3/CoD) till grabben och det är det enda syftet med datorn, som de vill ska vara en stationär. Ändå så insisterade den anställde att en bärbar var det bästa alternativet. Hur i hela friden kan en bärbar dator bli rekommenderat när syftet med datorn är att spela spel? Och när budgeten är runt 10k?
Tycker det låter väldigt märkligt att en diskussion med en av våra säljare ska ha gått så fel och bör ha varit något form av missförstånd här. Oavsett så vill vi absolut inte att en kund ska lämna en av våra butiker med en sån upplevelse och har PMat dig för att försöka komma i kontakt med din bekant så att vi kan göra rätt för oss!
Skrivet av Konichiwa:
Under tangentbord, kan ni lägga till så man kan sortera efter mekaniska?
Det är på gång!
Skrivet av xeno95:
INET
Kommer ni ha någon slags mellandags-rea eller dylikt?
Det är inget som är planerat, men några trevliga erbjudande ska vi försöka få ut!
Skrivet av Kanarya:
Hej Inet!
Jag har precis satt ihop en dator hos er, ni kommer montera den. När jag får datorn kommer den vara uppdaterad med senaste drivrutinerna i dom olika komponenterna?
T.ex.
SSD disken har den senaste firmware installerat? Trim support?
Moderkortet har den senaste drivrutinerna installertat?
Achi i BIOS aktiverat?
Grafikkortet senaste drivrutinerna?
vs
vs?
Ja ni förstår frågeställningarna, något annat ni vill upplysa mig om innan jag använder datorn?
Vi uppdaterar alltid firmwaren på SSD-disken då det varit en del strul med speciellt Sandforce-baserade varianter. TRIM/ACHI är aktiverat så länge hårdvaran stödjer det!
Vi installerar dom senaste stabila drivrutinerna till grafikkortet och moderkortet uppdaterar vi BIOSet endast då vi stöter på problem eller om det är något mer allvarligt fel som är fixat i en senare BIOS-version.
Annars ska det inte vara så mycket mer att tänka på utan bara att köra igång!
Och har du fler frågor om din dator och/eller order framöver så är det bäst att du tar det med oss direkt på info@inet.se eller 031 65 27 00 då det är emot forumets regler och syfte att ta det här.
http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...
Det är fixat nu! Tack!
Skrivet av DraLetterZ:
Har ni några planer på att ta in mer BitFenix grejer? (fläktar, tillbehör till chassin, lysen, sladdar, etc.)
Gillar den lite nya looken på vissa detaljer i hemsidan förresten.
Texten har en tendens att tänka utanför sina rutor, men jag antar att ni kommer fixa det snart.
Inköpsavdelningen kollar på det i dagsläget!
Kommer upp på hemsidan inom kort!