Permalänk

Är detta samma grafikkort?

ATI Mobility Radeon HD 6990 mit 2GB GDDR5 Speicher und DirectX 11 [+199€] (från deviltech hemsida)

AMD Radeon 6990M 2 GB (+1.600,00 kr) (från pc-konsulten hemsida)

Permalänk
Skrivet av Oscarhockey:

ATI Mobility Radeon HD 6990 mit 2GB GDDR5 Speicher und DirectX 11 [+199€] (från deviltech hemsida)

AMD Radeon 6990M 2 GB (+1.600,00 kr) (från pc-konsulten hemsida)

Ja dom är likadana.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Ja dom är likadana.

Men varför har det ena HD i sitt namn samt ATI och det andra bara AMD

Permalänk
Medlem

ingen skillnad som sagt ATI finns inte längre utan nu heter det AMD

(dem bytte namn bara inget mer)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

ingen skillnad som sagt ATI finns inte längre utan nu heter det AMD

(dem bytte namn bara inget mer)

Okej är det inte lustigt att det är billigare
På svenska sidan när deviltech ska vara billigast i Europa?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Turtlewarrior:

Okej är det inte lustigt att det är billigare
På svenska sidan när deviltech ska vara billigast i Europa?

Ingen är billigast på allt, men som vanligt får man se till helhetskostnaden på hela systemet/ordern inklusive frakt och tull.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tänk på att det inte står att korten kostar 199 euro resp 1600 kronor utan att det är + dessa summor jämfört med defaultkortet.

Permalänk

Okej lånar tråden lite till, håller batteritiden längre
På en 15" än en 17"?

Permalänk
Medlem

ja men du får även lite sämre kylning med en 15 tummare fast du kanske ska ha en portabel bärbar med kylplatta ^^
fast 17 tummaren kanske håller längre pga att den har ett större batteri

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

ja men du får även lite sämre kylning med en 15 tummare fast du kanske ska ha en portabel bärbar med kylplatta ^^
fast 17 tummaren kanske håller längre pga att den har ett större batteri

Haha hur ska du ha det?:)

Permalänk
Medlem

om du ska ha ett 6990M i så kommer den inte överleva länge utan sladd hur du än vrider och vänder på det :P. Hade tagit en 17" när du endå är igång känns som det logiska valet.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Skrivet av Turtlewarrior:

Okej lånar tråden lite till, håller batteritiden längre
På en 15" än en 17"?

Större dator har kanske större batteri men den drar på samma gång mer ström pga större skärm. Hur som helst så skulle jag ta den större då det är skönare med större skärm, dessutom så är batteritid inget du kan eller ska bry dig om när det gäller värstingdatorer då batteritiden kommer suga i vilket fall.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Större dator har kanske större batteri men den drar på samma gång mer ström pga större skärm. Hur som helst så skulle jag ta den större då det är skönare med större skärm, dessutom så är batteritid inget du kan eller ska bry dig om när det gäller värstingdatorer då batteritiden kommer suga i vilket fall.

Mjo det förstår jag att batteritiden kommer suga jämfört med normala bärbara, men ändå alltid lite bättre att ha en batteritid på 2 timmar och 30 minuter typ än deviltechs hellmachine som har på bara 30-50 minuter om jag inte minns helt fel därför undrar jag batteritiden:)

Till kaksylt: Okej tack så mycket kör väl på en 17tum eller om ändå batteritiden kommer suga hur som helst kanske det är mer värt att investera i en hellmachine?:)