[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk

är det bara för mig som servern försvann nu???

edit kom tebaks igen...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS ROG STRIX G164FR / GeForce RTX 5070 Ti / Ryzen 9 9955HX / 32GB / 3TB M.2 SSD / Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 34,5TB.

Permalänk
Moderator
Moderator

Nix, den kraschade på Grand Bazaar nyss. Startade om rundan så den blev synlig igen i serverbrowsern.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Tycker verkligen att FF borde tas bort, helt enkelt för att snorungar inte kan kontrollera sina skott.
4 TK's, och TD:at ner till 10~ ett antal gånger på en omgång.

Börjar fan bli för mycket.

Vore bättre om funktionen för att straffa/förlåta kom tillbaka, den fungerade väldigt bra tycker jag.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av NAD:

Vore bättre om funktionen för att straffa/förlåta kom tillbaka, den fungerade väldigt bra tycker jag.

Jo vi saknar den också, det vore fint men än så länge finns inte möjligheten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte servern

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LARSKNAS:

Jag hittar inte servern

Kollade när jag såg din post och den var uppe på battlelog men postade inget svar då, fick telefon.

För övrigt är vi nu uppe på 7nde plats i Sverige.

Visa signatur

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av LARSKNAS:

Jag hittar inte servern

Troligtvis något filter som behöver bokas ur. Vad jag vet så har servern varit synlig på battlelog helatiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul att det finns personer i servern som trollar. Sitter och blockar en då playerns flygplan är framför en så att man själv inte kan lyfta.

Sitter där i cirka 20-30 sekunder och väntar på att något händer, men han vägrar hoppa ut eller flytta på sig. Till slut väntade jag så pass länge att jag sköt sönder hans flygplan och kunde då äntligen lyfta.

Sedan lipar personen att han "satt och skrev i chatten", blir "reportad av playern" och sedan kickad.

Sjukt bra server.

Playerns namn: X-Force_U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Kul att det finns personer i servern som trollar. Sitter och blockar en då playerns flygplan är framför en så att man själv inte kan lyfta.

Sitter där i cirka 20-30 sekunder och väntar på att något händer, men han vägrar hoppa ut eller flytta på sig. Till slut väntade jag så pass länge att jag sköt sönder hans flygplan och kunde då äntligen lyfta.

Sedan lipar personen att han "satt och skrev i chatten", blir "reportad av playern" och sedan kickad.

Sjukt bra server.

Playerns namn: X-Force_U

Vi var ju 2 admins inne och ni reporta ju varandra och ingen av er förklara vad som faktiskt hände när vi fråga ingame.
Du blev heller inte kickad enligt våra loggar så måste varit något annat.

Permalänk
Medlem

Inte kickad? Skumt, såg att han reportade mig och helt plötsligt så lade spelet ner, för första gången sedan release.

Dessutom tycker att du har fel. När jag reportade honom så frågade han varför, jag gav honom min anledning.

Men aja, reportad och done. Moving on.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Sammyc51:

Inte kickad? Skumt, såg att han reportade mig och helt plötsligt så lade spelet ner, för första gången sedan release.

Dessutom tycker att du har fel. När jag reportade honom så frågade han varför, jag gav honom min anledning.

Men aja, reportad och done. Moving on.

Om det händer igen kolla i Game Manager rutan i Battlelog om det står något där, om du blir kickad så ska det stå att du blev kickad av admin och varför. Det som står i loggarna är att du lämnade servern, dock så står det inget mer. Det var iallfall inte pga att du blev kickad.
Report funktionen gör inte så att någon blir kickad automatiskt, en admin måste in och bedöma vad som hänt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Igår var jag inne på Sweclockers server och spelade. Tyvärr var lagen helt åt skogen obalancerade, alla bra spelare tyckte det var roligt att vara på samma lag och det slutade så klart med att det bättre laget satt och sköt med mortar/rpg/tanks in mot spawn som det dåliga laget aldrig tog sig ur. Det förstör spelupplevelsen ganska fort. Möjligt att åtgärda detta?

Annars är en uppmaning till er "WTJ'ers" att sluta förstöra upplevelsen för andra.

Visa signatur

AMD 1090T, 8gb Corsair xms3, AMD 7870, Sabertooth 990FX, Intel 520 120gb SSD, 750W Corsair 80+ i ett Fractal Design Define R3. HTPC - BitFenix Prodigy, AMD 3870, Samsung 830 128gb, Scythe Ninja 3.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av fikkser:

Igår var jag inne på Sweclockers server och spelade. Tyvärr var lagen helt åt skogen obalancerade, alla bra spelare tyckte det var roligt att vara på samma lag och det slutade så klart med att det bättre laget satt och sköt med mortar/rpg/tanks in mot spawn som det dåliga laget aldrig tog sig ur. Det förstör spelupplevelsen ganska fort. Möjligt att åtgärda detta?

Annars är en uppmaning till er "WTJ'ers" att sluta förstöra upplevelsen för andra.

Tyvärr saknar BF3 en bra autobalance funktion. Det finns ett par möjligheter men det är inte bra alternativ.

Det bästa vore en BF3 plugin med autobalans som intelligent utvärderar score per squad och sedan skiftar hela gruppen till andra laget. Det finns inte ännu men jag lobbar för att det ska skapas en sådan.

I denna tråden lade jag ett rätt utförligt inlägg om autobalans och problemen.
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1065031-obalanserade-lag-i-bf3/#post11664973

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det bästa vore en BF3 plugin med autobalans som intelligent utvärderar score per squad och sedan skiftar hela gruppen till andra laget. Det finns inte ännu men jag lobbar för att det ska skapas en sådan.

Det vore då ett trevligt tillägg för att skapa mer balans. Vet inte riktigt vad det var med jag kommer ihåg att jag har spelat något spel som hade det på detta sätt och det fungerade ganska bra.

Det är för övrigt inte så roligt att vara i det vinnande laget heller när det är löjligt obalanserat...

Permalänk
Medlem

Har ett förslag som kanske kan läggas till vid dom rullande adminmeddelandena. Att försöka få folk att gå med i squads mer. Ibland ser man 10-15 spelare som inte är med i någon squad, kan bli frustrerande iallafall när några squads är fulla eller lösenordsskyddade.

Visa signatur

We are the police you moron, we got helicoptors.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mrra:

Har ett förslag som kanske kan läggas till vid dom rullande adminmeddelandena. Att försöka få folk att gå med i squads mer. Ibland ser man 10-15 spelare som inte är med i någon squad, kan bli frustrerande iallafall när några squads är fulla eller lösenordsskyddade.

Ska ta upp det ikväll på vårt möte, det finns faktiskt ett "anti lonewolf script" som kan köras för att spamma enbart de som är utanför squads...men vi måste vara lite försiktiga med att köra dels för många plugins och dels för mycket spam.

Tack för förslaget! Vi tar gärna fler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ska ta upp det ikväll på vårt möte, det finns faktiskt ett "anti lonewolf script" som kan köras för att spamma enbart de som är utanför squads...men vi måste vara lite försiktiga med att köra dels för många plugins och dels för mycket spam.

Tack för förslaget! Vi tar gärna fler.

Det låter bra! Sedan menade jag inte lösenordsskyddade utan bara låsta squads, men du förstår vad jag menar

Visa signatur

We are the police you moron, we got helicoptors.

Permalänk

Joinade en i min squad som satt i en jeep precis när rundan startade. Efter några sekunder blev jag tkad av sirmixed som sedan tog min plats.

http://imageshack.us/f/694/teamkill.jpg/

Hände mellan 19:25-19:30

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Joinade en i min squad som satt i en jeep precis när rundan startade. Efter några sekunder blev jag tkad av sirmixed som sedan tog min plats.

http://imageshack.us/f/694/teamkill.jpg/

Hände mellan 19:25-19:30

Jag gillar inte dessa småbarn heller, hoppas han får en ban for life!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Hedersmedlem

[B]Lite förändringar efter vårt möte i kväll:[/B]

• Vi har tagit bort Teheran Highway ur kartrotationen!

• Vi har fixat en plugin som "spammar" till alla squadlösa personer varannan minut som uppmuntrar dem att hoppa med i en squad.

Permalänk
Skrivet av widL:

• Vi har fixat en plugin som "spammar" till alla squadlösa personer varannan minut som uppmuntrar dem att hoppa med i en squad.

Ta gärna bort Seine crossing också. Ingen dålig bana, men swec kan inte hantera den. Bara snipers och mortars.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av el_genius:

Ta gärna bort Seine crossing också. Ingen dålig bana, men swec kan inte hantera den. Bara snipers och mortars.

Vi kommer inte att ta bort den i nuläget. När Back to Karkand kommer så får vi se om vi gör ytterligare ändringar i rotationen av de "gamla" kartorna.

Permalänk

Funderar på om servern hade varit bättre om den hade mer tickets/karta ( 450ish) men att den bytte bana efter 1 match.
Känns lite halvtråkigt när man spelat en intensiv match på tex. caspian och sen behöva köra samma bana igen fast i andra laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Härligt!

Ett önskemål från min sida hade varit att damavand peak också ryker. Tycker nästan den är snäppet värre än Siene Crossing.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av el_genius:

Kan hålla med om att den är lite dryg men i dagsläget behåller vi den. Teheran Highway droppade 10-15 personer varje gång den kom upp i rotation och det är den minst gillade kartan enligt en map poll bland SweC.

Skrivet av dalaklas:

Härligt!

Ett önskemål från min sida hade varit att damavand peak också ryker. Tycker nästan den är snäppet värre än Siene Crossing.

Se ovan. Men vi vet att Damovand är mindre än bra, dock har vi inte lika många drops vilket också talar ett tydligt språk.

Skrivet av Mumspojken:

Funderar på om servern hade varit bättre om den hade mer tickets/karta ( 450ish) men att den bytte bana efter 1 match.
Känns lite halvtråkigt när man spelat en intensiv match på tex. caspian och sen behöva köra samma bana igen fast i andra laget.

Har tänkt i samma spår men vi fick slut på tid igår, ska snacka lite över mumble med de andra. 10-15 minuter per karta känns lite fånigt kort. Hade hellre sett 20 i snitt men då är frågan också om man ska gå ner till 1 runda istället för två. Måste också tänka på "Insane balancer" scriptet som skulle funka bättre med 2 rundor per karta egentligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

En bra bana när den funkar, synd att den blir helt värdelös när mortar-dårarna sätter fart... Dice måste göra ngt. åt eländet! I alla år har jag stört mig på idioter som bara ligger hela matcherna med sitt kära snipergevär. De flesta gör inte ett skit för laget. Nu har vi tillråga på allt fått mortar också... Undrar hur fan de tänkte?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JohnnyGreed:

En bra bana när den funkar, synd att den blir helt värdelös när mortar-dårarna sätter fart... Dice måste göra ngt. åt eländet! I alla år har jag stört mig på idioter som bara ligger hela matcherna med sitt kära snipergevär. De flesta gör inte ett skit för laget. Nu har vi tillråga på allt fått mortar också... Undrar hur fan de tänkte?

Det finns en lösning men den är dålig, en plugin kontroll av valda vapen/kit och ett visst max antal tillåtna. Tyvärr så är stoppmetoden att när man spawnar = kill + varning. Detta leder till sabbade stats och irriterade spelare, kan ju förlora rundan på x tickets också så den lösningen väljer vi inte.

Tills DICE eller tredjepart lyckas med en bättre metod, så får vi lida.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns en lösning men den är dålig, en plugin kontroll av valda vapen/kit och ett visst max antal tillåtna. Tyvärr så är stoppmetoden att när man spawnar = kill + varning. Detta leder till sabbade stats och irriterade spelare, kan ju förlora rundan på x tickets också så den lösningen väljer vi inte.

Guld att ni är medvetna om problemet i alla fall! Får hoppas att det kommer en lösning. Klev upp 3.30 imorse för att hinna bränna av ett par matcher innan jobbet... Faan servern var ju tom?!?! Har ni inga som kör nattskift?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag tyckte det var irriterande när jag spelade på sevrar i BC2 och blev dödad för att jag valde Recon med hagelgevär tex. Svor men spawnade sedan med en annan klass och spelade (ännu nöjdare i vetskap att matchen inte var fullproppad med dödliga buskar). Jag har väntat på att detta skall dyka upp i BF3, men ni vill alltså inte använda det? Visst, det borde vara någon form av visuell indikation (siffra över hur många klasser som används) innan man väljer att spawna, men det känns ändå som ett mycket mindre problem.

Mortars är enligt mig inte alls ett sådant problem som många blåser upp det som. Någon runda då och då kan det vara ett problem om man inte får utrymme att göra något åt situationen, men det är oftast någon minuts insats på sin höjd för att få dom att tröttna (countermortar is the shit).
Anser ändå att en liten tweak är på sin plats, det borde krävas lite mer utrymme runt om för att sätta ut den, och man borde inte få använda den i sin huvudbas. Vore guld om Recons (med kikare?) hade krävts för att kunna få skjuta, men det lär aldrig hända...

Förresten, jag spelade ett par rundor igår på servern (22-23 någon gång) och hade noll koll. Upplevde märklig FPS-drop, hack och hade helt enkelt ingen kontroll. Bytte server och det löste sig. Kharg Island och Caspian var det har jag för mig. Ingen annan som upplevt liknande?

Permalänk
Medlem

jag e helt ensam i sweclockers server nu kan något hoppa inne och spelar med mig?

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.