Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

1. Gör ett konto på justin.tv
2. Ladda hem xsplit
3. Sätt upp xsplit med justin.tv i programmet med anv och pass.
4. Spela inte i windowmode på vissa spel tex star wars och i window på andra. (lite olika men du kommer se vilket som funkar.)
5. Klart

Detta är exakt vad jag gjort :/ Vet inte vad som är fel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Sant, men det finns lite kryphål.

Tekniskt sett så kan det erbjudas att man får spelet via en steam-client och sedan kommer själva boxen på release-dagen. Age of Conan hade jag även där en Collectors edition på, men vid releasedagen på early access så hade jag bara min early access kod i min mail. Lådan med alla prylar + skivan kom inte förens nån vecka efter eller mer.

Kan ju vara att alla andra får sina skivor den 13:e och sen får de kika i sin mail efter den dagen de får börja spela och vi med Collectors får vänta, annars om det sker ett under så dimper kanske då Malgus ner redan då och sen börjar väntetiden. Nevertheless så kommer alla som registrerat sin kod få vänta på ett mail om datumet du får börja spela. Hela den biten är baserad på när du aktiverade den.

Nuvarande betan är snyggare tycker jag än förra veckan så det blir spännande att se hur releasen blir.

Jag beställde Collectors Edition från Webhallen för några dagar sedan.
Fick pre-access kod direkt och gick till swtor.com och aktiverade den.
Nästa gång jag startade Origin så fans SWTOR Collectors Edition där så jag antar att den låses upp den 15:e.
Är det fler än mig som det har funkat så bra och snabbt för?

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Detta är exakt vad jag gjort :/ Vet inte vad som är fel..

dum fråga men du har addat screen region?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenus:

Jag beställde Collectors Edition från Webhallen för några dagar sedan.
Fick pre-access kod direkt och gick till swtor.com och aktiverade den.
Nästa gång jag startade Origin så fans SWTOR Collectors Edition där så jag antar att den låses upp den 15:e.
Är det fler än mig som det har funkat så bra och snabbt för?

Vad jag förstått så har inte CE någon förtur för EA och således bör du inte kunna spela den 15e.

Permalänk
Skrivet av Avyal:

dum fråga men du har addat screen region?

Japp det hade jag gjort
Men jag fick det att fungera nu. Jag använde mig utav own3D.tv istället och nu gick det igång på 5 sekunder utan det minsta problem, lagg osv.

Tackar för all hjälp iaf

Permalänk
Medlem

Vad tycker folk om att man blir "fast" med en companion från början? (Tar lång tid innan man får flera att välja mellan)
Dvs man inte får nått direkt val utan man får den man får, tänker tex på köttklumpen för Sith Inquisitor.. han är så tråkig.
Sith Warrior har en klart mycket mer underhållande leksak haha. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Vad tycker folk om att man blir "fast" med en companion från början? (Tar lång tid innan man får flera att välja mellan)
Dvs man inte får nått direkt val utan man får den man får, tänker tex på köttklumpen för Sith Inquisitor.. han är så tråkig.

Lite trist att man inte kan välja och han kan vara rätt jobbig (iaf den gröna ödlan för consular). Å andra sidan kan man ju bara klicka bort han eller skicka han på uppdrag så det är väl både bra och dåligt

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

Riktigt sunkigt att sw:tors forum inte fungerar. Det är ytterst simpel programering som behövs samt någelunda servrar. Att man inte ens kan posta, jag har försökt över den senaste veckan vid några tillfällen, talar mycket om biowares inkompetens.

Jag börjar bli orolig över spelet, om de inte ens kan hålla ett forum fungerande, hur skall de då kunna hålla ett spel fungerande? Det krävs inte mycket för att hålla ett forum fungerande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Riktigt sunkigt att sw:tors forum inte fungerar. Det är ytterst simpel programering som behövs samt någelunda servrar. Att man inte ens kan posta, jag har försökt över den senaste veckan vid några tillfällen, talar mycket om biowares inkompetens.

Jag börjar bli orolig över spelet, om de inte ens kan hålla ett forum fungerande, hur skall de då kunna hålla ett spel fungerande? Det krävs inte mycket för att hålla ett forum fungerande.

Riktigt sunkigt av dig att inte veta vad du håller på med för att forumet funkar alldeles utmärkt. Har inte varit problem med deras forum förutom ner hela siten har varit nere för maintenance.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

So whats the problem? jag har inte haft 1 problem med forumet

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av IceDread:

det har bara varit problem när dom har haft maintenance annars funkar det utmärkt!

Bioware patchar spelet mycket och fixar allt som deras spelare vill ha fixat, så tycker att du har fel med det du säger!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Hörde att grafiken hade blivit bättre i denna weekend beta!
någon som kom med i betan som också var med i föra veckans beta som kan se om det blivit bättre?

http://www.youtube.com/watch?v=qNszLK_lePA&feature=player_emb...! för er som kör betan just nu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har ju inte testat på någon annan klass än bounty hunter ordentligt, men får man inte en companion som kompenserar ens egna brister rätt bra ? Som bounty hunter fick man ju Mako som slänger heals.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Sith Inquisitor/Assassin kan ej ha dubbla ljussablar utan de är fast med en dubbel?
Och Sith Warrior/Marauder kan ej dubbel ljussabel?

Försöker klura ut vad jag helst vill spela.

Klurar man ut det på om man håller ett stort eller två små svärd ? Kolla istället igenom klasserna och deras roller och gå efter det

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Klurar man ut det på om man håller ett stort eller två små svärd ? Kolla istället igenom klasserna och deras roller och gå efter det

Inget emot stora svärd men en dubbel ljussabel är mer som en bo-stav inte stort svärd.

Men nån här som har kört upp en Imperial Agent - Operativ och kan säga hur den känns?
Lite kluven mellan Operativ eller Sorcerer känns det som..

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Men nån här som har kört upp en Imperial Agent - Operativ och kan säga hur den känns?
Lite kluven mellan Operativ eller Sorcerer känns det som..

Du får ge mig lite mer än så. Som healer? Som DPS? I PVP?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Du får ge mig lite mer än så. Som healer? Som DPS? I PVP?

Aha missade det.
Men tänkte väl i första hand som healer och sen dps, dock inte så intressant med pvp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hörde att man kunde lira på både EU och US servrar på samma konto oavsett var man köper spelet ifrån, någon som kan bekräfta om detta stämmer samt vilken ping ni hade när ni spelade på US om ni så gjorde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Aha missade det.
Men tänkte väl i första hand som healer och sen dps, dock inte så intressant med pvp.

Jag spelar just nu som Smuggler gunslinger, och jag tycker det fungerar skitbra. Man kan verkligen pumpa ut enormt mycket skada och eftersom Imperial Agent är motsvarigheten till Smuggler på Empire så gäller nog samma sak där :). Sen om det spelar någon roll för dig så är Imperial Agent den klass på Empire som kommer spelas minst av alla, och Sith Sorcerer den som kommer spelas mest av alla.

Skrivet av anthons:

Jag hörde att man kunde lira på både EU och US servrar på samma konto oavsett var man köper spelet ifrån, någon som kan bekräfta om detta stämmer samt vilken ping ni hade när ni spelade på US om ni så gjorde?

Det stämmer. Jag spelade t.ex. på US server förra betahelgen som var, då jag blev invitad tidigt på fredagen och då hade endast en (1) EU server online status, resten var france eller germany. Så jag spelade med en polare upp till lvl 20 på en Bounty Hunter, pingen var faktiskt helt ok, låg runt 90-150 hela tiden. Det märkes aldrig av något lagg i PvE, men när man PvPa så kunde det kännas av litegrann.

Edit: Kan även lägga till att på EU server som jag spelar på nu har jag 30-70 ping

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Riktigt sunkigt av dig att inte veta vad du håller på med för att forumet funkar alldeles utmärkt. Har inte varit problem med deras forum förutom ner hela siten har varit nere för maintenance.

Skrivet av Fabola:

Haha ni är för roliga Ni kanske skulle vara inne på deras forum lite oftare. Finns faktist en ganska stor tråd om det just problemen med forumet på just SWTOR's forum. Många som hamnar i "köer" och får upp att sidan inte kan visas från och till.

Så nästa gång, tänk att bara för ni inte haft problem, så kan andra ha det. OMG!!

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av Honke:

Jag spelar just nu som Smuggler gunslinger

Hur är Gunslinger, bra i PvP/PvE? Hur är de jämfört med typ Trooper?
Vad är deras fördelar/Nackdelar?
Funderar på gunslinger

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Vid vilken level får man tillgång till sin kompanjon???

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem
Skrivet av stanco:

Vid vilken level får man tillgång till sin kompanjon???

Runt lvl 6 kan man få det om man huvudstoryn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Totalt besviken över att jag inte fick testa den här helgen. Förra helgen hann jag tyvärr bara testa Sith Inq, BH, IA. Hade varit kul att testa några från Republic sidan, men men. Kunde i alla fall roa mig med att läsa patch notes. Något som glädje mig där är att dom tydligen tonat ner hur ofta ens companion snackar. Störde mig på hur ofta man hörde "I need to talk to you".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hur kan du tycka khem är tråkig ? Han är ju den perfekta onda tanken.
Han försökte käka up en Darth i chatten när jag hadde han ute, priceless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Eh, nej. Nesligt av dig att inte veta bättre.

Skrivet av Fabola:

Skrivet av tyvar1:

det har bara varit problem när dom har haft maintenance annars funkar det utmärkt!

Bioware patchar spelet mycket och fixar allt som deras spelare vill ha fixat, så tycker att du har fel med det du säger!

Jag har vid säkert 15 olika tillfällen över senaste veckan försökt posta och det har inte fungerat. Hamnat i login loopar som bara går runt runt och aldrig låter mig posta osv.

Lyckades dock posta nu(!).

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Hur är Gunslinger, bra i PvP/PvE? Hur är de jämfört med typ Trooper?
Vad är deras fördelar/Nackdelar?
Funderar på gunslinger

Rent generellt gör man stora mängder skada i både PvE och PvP. Sen är det förstås helt annorlunda i PvP. Men senast igår körde jag Alderaan warzonen och då hade jag ett ganska bra team (healers som hela och så vidare...). Slutade som 2a på damage done efter en Jedi sentinel och det var en bit ner till den som låg 3a. Och faktiskt så trodde jag att man skulle dö oftare, att smugglers var mer "squishy". Det var dock inte fallet då vi hade healers plus att smugglers har en hel del "escape" abilities, så som Flash Grenade, Dirty Kick och Leg Shot. Värt att notera är även att fiender inte kan Chargea dig när du är "In Cover" och även här har du en AoE knockback som kan trycka tillbaka allt omkring dig en bra bit.

Jag var helt inställd på att Gunslingers skulle vara totalt gimp i PvP men det fungerade faktiskt mycket bättre än väntat. I PvE är det som sagt helt galet med damage man kan pumpa ut.

Trooper har jag inte testat än, men om dom är något som Bounty Hunter så är dom riktigt nice. Jag teamade ju med en polare förra helgen 1 Powertech och 1 Mercenary. Kan bara säga att folk hade oerhört svårt att ta ner oss :D.

Permalänk
Medlem

Hmm, finns det någon större poll genomförd över vilka klasser som folk vill spela?

Själv tycker jag Sith Incq. är rolig, men det tycks inte alls vara ovanligt att andra tycker detsamma...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hmm, finns det någon större poll genomförd över vilka klasser som folk vill spela?

Själv tycker jag Sith Incq. är rolig, men det tycks inte alls vara ovanligt att andra tycker detsamma...

Sith Inquisitor tillhör nog en av favoriterna hos många.

Besluts ångest mellan Sorcerer och Operativ för min egen del, tänkte specca healing primärt och dps sen.
Solaris här skulle ge mig lite feedback här på nån av dom eller båda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Tror ni att man måste köpa gamecard för att aktivera dom 30 dagar gratis speltid?

Stepen Reid har nog confirmat att man kan köpa ett gamecard i början så att man kan aktivera spelet.

Ett kreditkort eller gamecard är vad som behövs för att man ska kunna aktivera 30 dagars speltid + själva spelet.

Det är vad han sade iallafall, finns på hans twitter någonstans.