Permalänk
Medlem

Xbox 360 PC kontroll - problem

Hejsan, köpte en xbox 360 kontroll för PC/X360. Det är inte från microsoft utan någon kopia ( http://www.ebay.com/itm/New-White-Wired-USB-Game-Pad-Controll... ) och om man jämför den här kopian med en från microsoft (som jag har) så är det mer "proportionellt" axis-känslighet (förklarar som ett miffo XD), alltså när man styr med kopian måste man ta t.ex. sticken till höger minst 60 procent för den ska börja styra lite, men med den från microsoft, så kan man styra som man gör med sticken (alltså om man tar den till höger 1 %, så styrs t.ex. den i bilen 1 %) fattar ni? Hur kan jag fixa det?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Det låter som att det är "dead-zone" som är problemet. Oftast kan man ställa in i spelet man ska spela hur känslig den ska vara, men kolla i kontrollpanelen om det går justera ned där.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollt:

Det låter som att det är "dead-zone" som är problemet. Oftast kan man ställa in i spelet man ska spela hur känslig den ska vara, men kolla i kontrollpanelen om det går justera ned där.

Jag har exakt samma inställningar i kopian som i microsoften... Hur ändrar jag i kontrollpanelen?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Control panel -> devices and printers -> USB joystick (eller vad din kontroll nu heter där) -> högerklick -> game controller settings -> properties -> settings -> calibrate

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Z68XP-UD3P | Intel Core i5 2500k | Antec Kühler 620 | Corsair CL9 Vengeance (4x 4096) | MSI GTX770 TwinFrozr (4gb) | CM Real Silent PRO M2 720W
Kringutrustning: Func KB-460 MX brown | Steelseries Rival | AOE G2460PQU | QPAD QH-90 | Steam Link + Controller

Permalänk
Medlem

Åh så dumt att vara dumsnål här... Vad betalade du sammanlagt? 200kr kostar en trådad ORGINAL kontroll via Amazon... Lägg en beställning på 2st avboka den ena så får du gratis frakt dessutom... Ett tips är att testa kontrollen i en xbox o se om den agerar på samma sätt där, då är det förmodligen så att kontrollen är så kass att den inte kan bättre än så...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollt:

Det låter som att det är "dead-zone" som är problemet. Oftast kan man ställa in i spelet man ska spela hur känslig den ska vara, men kolla i kontrollpanelen om det går justera ned där.

Skrivet av pollt:

Control panel -> devices and printers -> USB joystick (eller vad din kontroll nu heter där) -> högerklick -> game controller settings -> properties -> settings -> calibrate

Tack! Funkade fint på spakarna, men inte på triggerna (RT och LT), måste trycka ner ca. 50% för att man ska börja gasa (alltså t.ex. i ett bil spel) vilket kan göra det svårt att bromsa och gasa... blir nästan som att köra tangentbord.. Tips? Tack

EDIT: Kan man inte installera Microsofts drivrutiner på kopia-kontrollen?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!