SweClockers drop!

Vad vill ni ha för hemsida ? Hjälp mig med att hitta på en och vinn .SE domän

Permalänk
Medlem

Vad vill ni ha för hemsida ? Hjälp mig med att hitta på en och vinn .SE domän

TjenaMors allihopa!

Jag är hemskt sugen på att starta en ny hemsida!

Jag har en en Webbhotell hos Surftown, tre .SE domäner och en VPS 1GB ram, 10HDD, 2,2Ghz DualCore (Glesys). Det jag vill säga är att jag har nästan allt för att börja hosta *host*.

MEN jag vet inte vad för hemsida jag ska skapa !!!
Jag har tänkt och tänkt men kommer inte på någonting bra
Hade tänkt någon form utav en uppladdningssida men njäää finns så många där ute som både är gratis och bra.

Därför tänker jag lyssna på er användare och göra en hemsida efter vad ni tycker/saknas på nätet ! Den som kommer med bästa förslag kommer att få en .SE domän av mig som Tack.

Så vad ska jag göra för en hemsida ?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

VPSen kan ju hosta en spelserver som användare bokar (ungefär som www.brutalcs.nu ). Kanske inte kommer bli så stort men väldigt gott för oss sweclockare

Permalänk
Medlem

Det där är faktiskt väldigt nice men det blir FÖR MYCKET jobb, inte lätt att få igång det där och tar väldigt långt tid samt att det kräver enorma resurser och bandbredd vilket jag inte har någon ekonomi för

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB | Gigabyte GA-870A-UD3 | Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB Windforce

Permalänk
Medlem

Vad sägs om en sida där du lägger ut recensioner på datorkomponenter. Samt visar vilka sidor de delarna finns på. Ungefär som prisjakt fast du inriktar dig mer mot datorkomponenter samt övriga tillbehör. Känns inte som att det finns någon sida som gör detta. Vore faktiskt skit bra!

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk

En sidan för dator moddare, mod of the month etc.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

En sida för webutvecklare kanske. Eller alla möjliga programmerare, och webdesigners.
Som wartech's "mod of the month" fast typ, script/project/design/etc of the month. Och lite artiklar/guider som kan tänkas intressera diverse mjukvarunördar.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att jag gör en snygg och fräsch wordpress sida där alla kan vara med och skriva artiklar inom olika sektioner som t.ex. Datorkomponenter, spel, mode, politik, mjukvaror, film, musik, sport mm. Det blir som en Nyhetssida fast medlemmarna/ni/vi skriver artiklarna och jag agerar som någon sorts Chefredaktör och går igenom alla artiklar innan de publiceras

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Vad sägs om att jag gör en snygg och fräsch wordpress sida där alla kan vara med och skriva artiklar inom olika sektioner som t.ex. Datorkomponenter, spel, mode, politik, mjukvaror, film, musik, sport mm. Det blir som en Nyhetssida fast medlemmarna/ni/vi skriver artiklarna och jag agerar som någon sorts Chefredaktör och går igenom alla artiklar innan de publiceras

Schyst idé! WikiZine.se kanske?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

Låter bra, en öppen "källa" där medlemmarna kan redigera artiklar och dyl. efter godkännande av administratören/arna. Kanske borde sidan inrikta sig endast på datorkomponenter osv eftersom jag tror att blanda in sport, musik, film kommer bre ut och bara bli en massa slarv i slutet pga för många ämnesinriktningar.

Fast å andra sidan finns det jäkligt många sidor som just inriktar sig på hårdvara så tror nog konkurrensen blir stor.
Hope I shed some light on the subject...

Lycka till.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt att hemsidan ska vara på svenska

Jag hade även tänkt att designa så att sidan verkligen ser ut som en Nyhetssida och inte som en blogg, hade tänkt mig ungefär en liknande struktur på sidan:
http://themeforest.net/item/boulevard-a-wordpress-magazine-th...

Alla som skriver på hemsidan ska även få möjligheten att få en egen blogg på sidan på en underdomän t.o.m ;);) och bloggen ska vara i i själva nyhetssida som t.ex. www.nyheter24.se/blogg/erikajohnson

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadjad:

Ungefär som min idé fast du låter användare göra detta! Låter verkligen som en bra idé! Go for it!

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Jag tycker idén är bra, men alldeles för bred - fundera först igenom vilken målgrupp du är ute efter, och nischa sedan dina sektioner efter det. Annars tror jag det bara blir rörigt, och du kommer ha ett par artiklar här och där, men ingen bra helhet.

(en parentes jag kom på nu är att det vore intressant att höra vad Sweclockers har för målgrupp.. hm.)

Edit - Ja precis som Generalen Bash skrev, såg jag nu, hehe.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Amöban:

(en parentes jag kom på nu är att det vore intressant att höra vad Sweclockers har för målgrupp.. hm.)

Teknikintresserade män: http://annonsoversikt.monster.se/Webbdesigner-grafiker-till-S...

Permalänk
Medlem

Ah, inte helt oväntat kanske.