[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BareHipster:

Har raporterat en snubbe som heter GRIMMJOW-J_J nu, dödade mig 4 gånger och sköt ner mig + en annan i helikoptern.

Har något hänt med snubben?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bloopy:

Jo jag såg tråd "#11686774" efter att jag lagt post, ides dock inte editera då du hade gett förklaring i fel tråd.

Lan, min gissning: han fick grafik fel, då man inte ser ifall nån är vän eller fiende.
BF3 love or hate it

Lugn, vill gärna höra hans version av vad som hände. Speciellt i vilka omständigheter ett helt lag kan C4'as.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av BareHipster:

Har något hänt med snubben?

Han är upplagd på watch list, händer det något mer så har han det till sin nackdel i bedömningen. Vi kan av naturliga skäl inte ta någons ord vid ett tillfälle eftersom det står ord mot ord på vad som hände. Det enda vi har är loggen och vi kan se att han TK'at. Avsiktligt? Det går förstås inte att utläsa men i och med att han är på watch list så gör han om det är han borta.

Hade vi bara haft möjligheten att logga eller gå igenom replays så... men det är frustrerande.

Det är inte en perfekt lösning men vad ska man göra? Om vi inte har direkt screenshot, video från ögonblicket eller vittnen ingame till händelsen?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Lugn, vill gärna höra hans version av vad som hände. Speciellt i vilka omständigheter ett helt lag kan C4'as.

Hela laget? Inte en squad som jag trott de rört sig om :/

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag upplever att admin botten "spammar" lite väl mycket. speciellt > pilen som tar upp en hel ny rad..
Det är bra att det kommer upp en uppmaning att man ska joina squads dock.. Eftersom en del glömmer detta inkl mig själv ibland
Men chatten ska va ett ställe där vi spelare pratar med varandra. och inte nån bot som "spammar".

Bästa vore ju om det gick att använda kommandon i consolen.. och att admin i chatten bara hänvisade till consolen .. Men antar att det är brister från bf3 som förhindrar detta..

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av hackeron:

Jag upplever att admin botten "spammar" lite väl mycket. speciellt > pilen som tar upp en hel ny rad..
Det är bra att det kommer upp en uppmaning att man ska joina squads dock.. Eftersom en del glömmer detta inkl mig själv ibland
Men chatten ska va ett ställe där vi spelare pratar med varandra. och inte nån bot som "spammar".

Bästa vore ju om det gick att använda kommandon i consolen.. och att admin i chatten bara hänvisade till consolen .. Men antar att det är brister från bf3 som förhindrar detta..

Det enda sättet för oss att kommunicera ett med användarna är att använda chatten och där finns det 2 grupper, alla eller specifik squad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Angående boten som fixar lagen så fungerar den sådär. Till att börja så åker man ur sqauden var tredje bana kanske. En annan sak jag såg igår var att när rundan slutade 2-0 så flyttade boten runt spelare i lagen. Kändes väldigt onödigt då de lär bara bli sämre balanserat av det.

Men ändå så tycker jag att boten är något som behövs då det blir bra mycket jämnare. Bara det går att fixa så squadsen håller sig intakta så blir det kanon tycker jag

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Jo jag såg tråd "#11686774" efter att jag lagt post, ides dock inte editera då du hade gett förklaring i fel tråd.

Lan, min gissning: han fick grafik fel, då man inte ser ifall nån är vän eller fiende.
BF3 love or hate it

Visste inte att det blev kallat för grafikfel.. Men buggat var det. :-/
Det stämmer det du säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Från början:
Jag Spawnades i US basen, på min skärm hade jag 3D markörerna (teammates) på andra sidan mappen. Dvs, att jag spawnades med fiendelaget.. Så jag tänkte utnyttja denna "bugg" (bug exploit = fel av mig ofc) och redan i "match is starting: **"-timern så kan man placera ut C4 , men ej detonera de. Med 4 C4's ute väntade jag tills timern gick på 0 och avfyrade sen. Dödade hela laget inkl mig själv.
Blev kickad självklart och nu är man bannad.

Jag säger inte att jag ångrar mig för jag fick mig ett gott ironiskt skratt.
Har du fler frågor om detta så pm:a gärna så slipper vi flooda forumet.

Mvh
Schlopp

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem

Fast alternativet var väl att vänta på att dom skulle skjuta ner dig? Man måste ju göra vad man kan för att överleva, att slänga ner en C4 på backen var kanske inte det bästa alternativet för det ändamålet men va fan, man måste ju försöka, eller? Hade varit roligt om du hade kommit upp bredvid deras Helikopter eller deras mobila A.A-fordon och tagit den från dem. Hade nog blivit kaos där i början för dem...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Schlopp:

Från början:
Jag Spawnades i US basen, på min skärm hade jag 3D markörerna (teammates) på andra sidan mappen. Dvs, att jag spawnades med fiendelaget.. Så jag tänkte utnyttja denna "bugg" (bug exploit = fel av mig ofc) och redan i "match is starting: **"-timern så kan man placera ut C4 , men ej detonera de. Med 4 C4's ute väntade jag tills timern gick på 0 och avfyrade sen. Dödade hela laget inkl mig själv.
Blev kickad självklart och nu är man bannad.

Jag säger inte att jag ångrar mig för jag fick mig ett gott ironiskt skratt.
Har du fler frågor om detta så pm:a gärna så slipper vi flooda forumet.

Mvh
Schlopp

Tack för bra svar. Det är alltid viktigt och av intresse att reda ut hur saker gått till. I detta fallet hände flera saker, tekniskt fel och ett par regelbrott.

Att du är bannad är väl rätt självklart, vill du diskutera det vidare så kan vi ta det per pm.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flaxehytt:

Tror vi får ta detta per pm eller starta en separat tråd. Se dock nedan.

Skrivet av hackeron:

Vi har ett par olika plugins som ansvarar för meddelanden i chat.

Autonag Lonewolf
Spammar enbart "squash 0" med två varianter på squad up meddelande. En gång var 120 sekund. I snitt alltså mindre tio ggr på en typisk runda. Vi kan fundera på att öka den men detta är ett teamplay spel.

Autospam rules
Det rullar två meddelanden med info om rules och @report, detta ser alla på servern, ett meddelande var 120 sekund.

Chatadmin
Varnar när man säger något dumt.

Det ska inte vara något annat spam mig veterligen. Vi kan skruva upp tiderna något då detta var en första inställning.

Skrivet av tw3R:

Angående boten som fixar lagen så fungerar den sådär. Till att börja så åker man ur sqauden var tredje bana kanske. En annan sak jag såg igår var att när rundan slutade 2-0 så flyttade boten runt spelare i lagen. Kändes väldigt onödigt då de lär bara bli sämre balanserat av det.

Men ändå så tycker jag att boten är något som behövs då det blir bra mycket jämnare. Bara det går att fixa så squadsen håller sig intakta så blir det kanon tycker jag

//Christer_P

Igår diskuterade jag det med ett antal admins och spelare på mumble, vi ska snacka vidare om det eftersom vi hade väldigt olika erfarenhet av balance pluginet men just nu är end_round balancer avslagen så det blir ingen balansering av squads. Endast en löpande numerisk balansering av lagen, dvs senast som ansluter blir flyttad till laget med minst antal spelare om det uppstår ett ojämnt läge.

Häng på mumble eller ge en input liksom Christer gjorde så vi vet vad ni tycker. I annat fall måste vi gå på våra ens erfarenheter och jag måste faktiskt säga att jag inte upplevt runtflyttandet själv eller att den slog sönder squads. Däremot balanserade den väldigt hårt även när det var tight mellan lagen men matematiska formler utan en toleransgrad kan bli väldigt hårt justerat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag antar att han inte fick det på film? Lite synd faktiskt...

Permalänk
Medlem

Jag var en av dom som blev sprängd av c4-orna
Tror vi vann den rundan ändå har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra att ni tagit fram en lösning för att balansera lagen. Men håller med Christer, den slår sönder squads lite för ofta i min mening. Senast igår så tror jag det var på ca var 3:e mapp.

Bättre än ingenting dock!

\\theocke

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Jag var en av dom som blev sprängd av c4-orna
Tror vi vann den rundan ändå har jag för mig.

Var det någon som märkte att det stod en från det andra laget bredvid er?

Permalänk
Medlem

In med er och testa patchen grabbar!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Var det någon som märkte att det stod en från det andra laget bredvid er?

Men herregude. Han var ju inte i andra laget han TKa hela sitt lag!

OCh med tanke på hans chat efteråt så låter ej grafikfel troligt...

Permalänk
Medlem

Jaha, men då missförstod jag scenariot lite...

Då var det ju inte lika roligt. Föresten, påverkas ens poäng eller stats på något sätt av teamkills?

Permalänk
Medlem

Siene Crossing med friendly fire.... Herregud, minst 3 ggr kliver nån in rakt framför skottet. Hur fan ska man undvika sånt?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Siene Crossing med friendly fire.... Herregud, minst 3 ggr kliver nån in rakt framför skottet. Hur fan ska man undvika sånt?

Sluta skjuta?

Om du lyckas med det så kan du sedan flytta dig själv och få en bättre siktlinje. Efter att läget är klart kan du passa på att säga åt dem att du nästan satte ett par kulor i deras bakhuvud för att de inte är tillräckligt försiktiga. Repetera tills fanskapet lyssnar, och fungerar inte det så rekommenderar jag bara att du går ur och kommer tillbaka senare så kanske dessa personer har försvunnit. Löser det inte problemet, ja då är det lika bra att skjuta dem istället så får det fan bli så...

Permalänk
Medlem

Det är en enda sak jag stör mig på på denna server, och det är inte själva servern utan en företeelse hos de "bättre" spelarna. De är nästan alltid i samma lag, det är inte roligt att vinna så lätt och byter jag lag så får man alldeles för mycket stryk. Jag lägger ned Sweclock ett tag. Skänkte en slant från början but not anymore.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem

Siene Crossing, alla vill gömma sig bakom min tank, men ingen lagar den. Lägg in backen för att ducka raketer och bli autokickad för tk.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Skrivet av ElonB:

Siene Crossing, alla vill gömma sig bakom min tank, men ingen lagar den. Lägg in backen för att ducka raketer och bli autokickad för tk.

I hear you!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!
Testa Google Gemini!

Permalänk
Medlem

Server krasch? Spelet kraschade för mig och hittar inte servern längre!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Hur kan det komma sig att det är bara runt 13pers i servern (21:32), har den krashat eller vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Hur kan det komma sig att det är bara runt 13pers i servern (21:32), har den krashat eller vad?

Aa den verkar ha krashat nyss :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edda123:

Server krasch? Spelet kraschade för mig och hittar inte servern längre!

Skrivet av dauit:

Skrivet av agentq15:

Aa den verkar ha krashat nyss :S

Mycket riktigt. Ska skälla lite på Rocket Blast.

Permalänk
SpelClockers

Jaha då har den crashat 2 gånger ikväll då alltså första var jag inne och spelade vid 20.43 och sedan nu då vid 21.30.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aldrig tidigare har det varit så tydligt att det behövs autobalansering som ikväll. Sju-åtta rundor där jag inte tror att motståndarlaget någonsin fick under 150 tick. Ojämna lag främjar inte spelupplevelsen.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.