Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Vill ha G700 men jag behöver två! Gissar att man inte får köpa två... "Priserna gäller endast fredag 25 november och erbjudandena så långt lagret räcker. Max en per kund."

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Vill ha G700 men jag behöver två! Gissar att man inte får köpa två... "Priserna gäller endast fredag 25 november och erbjudandena så långt lagret räcker. Max en per kund."

Be en polare handla då? Så har jag gjort på 1337 erbjudande när man vill ha fler:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Även jag ställer mig till skaran kunder som vänt tillbaka när man såg kostnaden för frakt. Var sugen på ett Corsair SP2500 nu med ert kanonpris ni har idag, men om man lägger till frakten känns det inte lika relevant längre. 310:- i frakt är ju ett skämt..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Även jag ställer mig till skaran kunder som vänt tillbaka när man såg kostnaden för frakt. Var sugen på ett Corsair SP2500 nu med ert kanonpris ni har idag, men om man lägger till frakten känns det inte lika relevant längre. 310:- i frakt är ju ett skämt..

Visst är det. Jag har tur som bor 400 meter från deras uthämtningsställe men även det tar de betalt för. Förr var det 29 kr och nu 39k. Visst en skitsumma kan tyckas men om man köper en pryl för 199kr(Logitech Harmony 600) så utgör den summan 20% av priset vilket är för mycket när man ska göra allt själv.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

259kr får jag det till.
Sen är ju frågan om det hade känts bättre att köpa det fraktfritt på inet femhundringen dyrare.

Permalänk
Medlem

Jag kanske låter gnällig men sponsrar hellre cdon på corsair högtalarna betala så mycket i frakt är ju sinnes sjukt.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

slog till på SP2500 som jag funderat på ett tag samt en G700, trots de löjliga fraktkostnaderna

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det är någon annan som haft liknande problem som mig!

Beställde nyss ett Gigabyte GA-970A-UD3 samt Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9.

När jag beställde stod det att det fanns 6st minnen i lager! Men efter att jag lagt min order står det "1 st på väg in. Datumet kommer snart." Vilket inte alls passar mig då jag har superbrottom. Kan det bli så att lagerstatusen är fel?

Jag emailade Komplett på order@komplett.se och frågade om de möjligen kunde byta ut mina minnen mot samma fast blåa (kostar 19:- mer).. Kommer de att göra detta? Som sagt, har rätt brottom för min order och moderkort är redan reserverat i lagret.

Permalänk
Skrivet av Lieghton:

Jag undrar om det är någon annan som haft liknande problem som mig!

Beställde nyss ett Gigabyte GA-970A-UD3 samt Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9.

När jag beställde stod det att det fanns 6st minnen i lager! Men efter att jag lagt min order står det "1 st på väg in. Datumet kommer snart." Vilket inte alls passar mig då jag har superbrottom. Kan det bli så att lagerstatusen är fel?

Jag emailade Komplett på order@komplett.se och frågade om de möjligen kunde byta ut mina minnen mot samma fast blåa (kostar 19:- mer).. Kommer de att göra detta? Som sagt, har rätt brottom för min order och moderkort är redan reserverat i lagret.

Det finns två möjligheter:

1.De upptäckte förmodligen när de skulla packa ditt paket att minnena inte fanns i lager så de uppdaterade statusen till det som egentligen skulle vara. Vilket betyder att de kommer att vänta tills de får in minnena eller att du mailar och byter ut de mot ett par andra.

2. Att 6 Personer beställde samtidigt som dig och därför tog de slut. Men att du är en av de 6 personerna.

I vilket fall kommer du få svar när komplett svarar;)

Permalänk
Medlem

Skit i min förra post Såg nu att de släppte dem för plock sedan 1 timme senare var båda plockade, på en söndag! Super komplett!

Permalänk
Medlem

Hur mycket tar komplett för returfrakt?

Menar alltså om det är fri returfrakt, fast pris eller upp till en själv att fixa

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Lieghton:

Hur mycket tar komplett för returfrakt?

Menar alltså om det är fri returfrakt, fast pris eller upp till en själv att fixa

Hej,

Kunden står själv för returfrakten vid ångerköp. Mer information finns i våra villkor (punkt 8): http://www.komplett.se/k/k.aspx?action=custserv&topic=cond

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Komplett!
Jag hade tänkt att köpa en dator av er i jul. Jag kommer konfigurera lite själv.
Jag har ett par frågor till er.
Man får väl med med fläktar, t.ex processorfläkt med datorn?
Det finns just nu bara 2 st kvar av grafik kortet Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, "Super Overclock" Men ni får väl in nya till jul?

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har varit Komplett-kund i tidigare år, och vill gärna tipsa om lite förbättringar som skulle köra upp er till samma nivå som Inet och Dustinhome. Skulle vara kul om ni kunde vara ett legitimt alternativ till dessa butiker - idag är det tyvärr inte så i mina ögon. Snarare är det så att ert företag logistikmässigt ligger kvar på samma nivå som under datorbutiken.com-tiden (då det bland spelare ofta var mellan er och detta företag). Tycker det är rätt synd.

So, here we go!

1. Era priser är genomgående sett ganska bra. Många produkter jag vill ha är även någon tia/tjugolapp billigare hos er än konkurrenterna. Men er fraktkostnad nollställer verkligen er konkurrenskraft. Jag vet av egen erfarenhet/ansvarsområden från mitt arbete att ekvationen Norge+Logistik är en mardröm, men om ni vill sälja datorkomponenter i Sverige så måste ni konkurrera på svenska villkor - ett krav här är Fri frakt från en viss summa - kanske 500 kronor. Många datorbutiker som erbjuder samma grad av personlig service som ni gör har detta - eller fri frakt som grundläggande regel - vilket gör att ni inte ens blir ett alternativ.

2. Samma sak gäller för företagskunder. Det är alltid trevligt med konkurrens här, men jag kan ju inte direkt rättfärdiga köp på ett företag som fortfarande tar en fraktkostnad när man når beställningsnivåer på 2000/beställning.

Det tragiska är att frakten är i princip den enda punkt som jag kan komma på. Er service är på topp, era leveranstider har alltid varit snabba på den tiden jag fortfarande beställde hos er. Om ni skulle ha fraktfri leverans så skulle "små" beställningar som exempelvis grafikkort/tagentbord löna sig hos er. Det gör de tyvärr inte idag.

Ah, just det.

Era banners. Seriöst? "Trusted by Geeks"? Inte för att verka offensiv, men någon på er PR/Marknadsföringsavdelning måste vara kvar på 90-talet. Spel och spelande har de senaste tio åren gått igenom lite av en renässans och fraser/ord som "geek/nerd" skrämmer snarare iväg kunder idag än attraherar dem. Alla sorters människor spelar idag spel, och nisch-argumentet fungerar bara så långt. Utan fri frakt fungerar det inte alls. Byt marknadsföringsstrategi när det gäller dessa banners!

//Sebastian W

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janav:

Frakt å "Geek"

Frakt har tagits upp oändligt antal ggr.
Närmaste bra alternativ som komplett har kommit med är pickup points.
Iövrigt så står dom fast vid priser oavsett argument nån nånsin haft.

"Geek" å "1337" som dom kör med är lite av PR fusk då det inte är top notch utan distansierar sig på högre medel segmentet.
Ett segment som jag tror är relativt svårsålt då likvärdiga produkter finns å köpa för lägre slantar å därav svårare å motivera köpare för marginell skillnad.

Alla gillar deras "1337" erbjudanden som dom har släppt. Men läser man tråd å närliggande trådar så är det väldigt många som avstår från köp då vara+frakt blir nästan fullpris hos andra aktörer.

Låt dem fortsätta strö salt i såren, Inet å Dustin kommer å vinna över komplett som leverantör till företag/privatperson.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett skönt exempel ..

SW TOR 449:-

skickat och klart, betalning sista februari nästa år: 617:- ..

Som jmf tar Webhallen 508:- för exakt samma vara, även den betald i feb nästa år (båda nyttjar Klarna för detta), inkl frakt.

Trist, för jag hade mycket hellre gett mina pengar till Komplett än Webhallen :(.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Ytterligare ett skönt exempel ..

SW TOR 449:-

skickat och klart, betalning sista februari nästa år: 617:- ..

Som jmf tar Webhallen 508:- för exakt samma vara, även den betald i feb nästa år (båda nyttjar Klarna för detta), inkl frakt.

Trist, för jag hade mycket hellre gett mina pengar till Komplett än Webhallen :(.

Och Game.se (där jag beställt) tar 450, fraktfritt.

Det är ett konstant krig om kunderna i denna bransch. Min förhoppning är att man snart inser detta - Komplett är en bra butik, dock med dåliga villkor för tillfället.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Erik96:

Hej Komplett!
Jag hade tänkt att köpa en dator av er i jul. Jag kommer konfigurera lite själv.
Jag har ett par frågor till er.
Man får väl med med fläktar, t.ex processorfläkt med datorn?
Det finns just nu bara 2 st kvar av grafik kortet Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX PCI-Express 2.0, "Super Overclock" Men ni får väl in nya till jul?

Hej!
Allt Komplett PC levereras testade och startklara - fläktar och processorkylare är monterade. Vi har fått in ett gäng Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB och bör hinna få in fler innan jul om de skulle sälja slut.

Skrivet av Janav:

Hejsan!

Har varit Komplett-kund i tidigare år, och vill gärna tipsa om lite förbättringar som skulle köra upp er till samma nivå som Inet och Dustinhome. Skulle vara kul om ni kunde vara ett legitimt alternativ till dessa butiker - idag är det tyvärr inte så i mina ögon. Snarare är det så att ert företag logistikmässigt ligger kvar på samma nivå som under datorbutiken.com-tiden (då det bland spelare ofta var mellan er och detta företag). Tycker det är rätt synd.

So, here we go!

1. Era priser är genomgående sett ganska bra. Många produkter jag vill ha är även någon tia/tjugolapp billigare hos er än konkurrenterna. Men er fraktkostnad nollställer verkligen er konkurrenskraft. Jag vet av egen erfarenhet/ansvarsområden från mitt arbete att ekvationen Norge+Logistik är en mardröm, men om ni vill sälja datorkomponenter i Sverige så måste ni konkurrera på svenska villkor - ett krav här är Fri frakt från en viss summa - kanske 500 kronor. Många datorbutiker som erbjuder samma grad av personlig service som ni gör har detta - eller fri frakt som grundläggande regel - vilket gör att ni inte ens blir ett alternativ.

2. Samma sak gäller för företagskunder. Det är alltid trevligt med konkurrens här, men jag kan ju inte direkt rättfärdiga köp på ett företag som fortfarande tar en fraktkostnad när man når beställningsnivåer på 2000/beställning.

Det tragiska är att frakten är i princip den enda punkt som jag kan komma på. Er service är på topp, era leveranstider har alltid varit snabba på den tiden jag fortfarande beställde hos er. Om ni skulle ha fraktfri leverans så skulle "små" beställningar som exempelvis grafikkort/tagentbord löna sig hos er. Det gör de tyvärr inte idag.

Ah, just det.

Era banners. Seriöst? "Trusted by Geeks"? Inte för att verka offensiv, men någon på er PR/Marknadsföringsavdelning måste vara kvar på 90-talet. Spel och spelande har de senaste tio åren gått igenom lite av en renässans och fraser/ord som "geek/nerd" skrämmer snarare iväg kunder idag än attraherar dem. Alla sorters människor spelar idag spel, och nisch-argumentet fungerar bara så långt. Utan fri frakt fungerar det inte alls. Byt marknadsföringsstrategi när det gäller dessa banners!

//Sebastian W

Hej Sebastian,

Tack för dina åsikter - både ris och ros. Frågor kring våra fraktpriser har som sagt varit uppe ett otal gånger tidigare. Vårt mål att ha det bästa helhetserbjudandet på marknaden, sett till produktpris, service, tjänster och frakt. Frakten är en viktig del i helerbjudandet och en fråga vi jobbar med. Vi tycker idag att vi har ett helhetserbjudande - något som våra kundundersökningar visar.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494014

Kostar frakten 259kr om man inte bor där det finns någon Pick-Up-Point?
Visst är det 3st Air Penetrators 180mm i botten?
Hårddiskplatserna, ser dom ut som på bild 14 eller på bild 15?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Dagens fråga i julkalendern känns som en kuggfråga! Bättre kan ni Komplett

Edit: Förresten vill jag passa på att berömma komplett för deras goda service! Köpte en 50mm fläkt till moderkortet som efter ett par månader har börjat brumma och låta illa. Bad om RMA men fick till svar att de skickar en ny istället, det kallar jag bra service oavsett storlek eller värde på produkten.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk

stämmer inte alla alternativ på dagens fråga?

Visa signatur

PC1: MSI P67A-GD65 / i5 2500K @ 4.4Ghz / HD6950 2GB / 8GB 1600Mhz / Corsair TX650W / SSD 128GB / ~1,5TB HDD
PC2: GA-990FXA-UD3 / Athlon 965 @ 3,4GHz / 2x HD5770 1GB / 4GB 1600Mhz / Antec 480W / SSD 128GB / 280GB HDD
HP Probook: i5 2410M @ 2,3GHz / 8GB / 256GB SSD

Permalänk
Skrivet av DeathMetal:

MMX vet jag inte men både turbo boost och ht gör det ivf. Men antar att de vill att man ska välja turbo boost eftersom de valt att försvenska ht till flertrådat om man kollar i deras spec-lista på pluggarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathMetal:

Så är det :), de har uttalat sig om det på sin facebook sida och sagt att alla svarsalternativ är rätt och deltar i utlottningen.

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Så är det :), de har uttalat sig om det på sin facebook sida och sagt att alla svarsalternativ är rätt och deltar i utlottningen.

Ok, trodde ett tag att det handla om att de satt julpraktikanten på att snickra fråga

Permalänk

Häromdagen beställde jag mig en bärbar dator från er & dagen efter 1 tv & ett sorrund, hur kommer det sig att tv och sorrund redan är skickat medans datorn som jag beställde dagen innan inte är det ?

Alla sakerna fanns på lager stog det & på datorn står det nu bekräftad!?

Annars mycket bra sida & nöjd kund sen länge

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Jerkanftw:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=494014

Kostar frakten 259kr om man inte bor där det finns någon Pick-Up-Point?
Visst är det 3st Air Penetrators 180mm i botten?
Hårddiskplatserna, ser dom ut som på bild 14 eller på bild 15?

Skulle vara väldigt tacksam för svar!

Hej,
Frakten är mycket riktigt 259 kronor med postpaket.
Här finns specifikation på chassit: http://www.silverstonetek.com/raven/products/r-spec.php?model...
Air penetrators sitter i modellen som heter RV02B-EW eller RV02B-E och inte i denna. Hårddiskplatserna ser ut som på bild 15.

Skrivet av FireFox:

Dagens fråga i julkalendern känns som en kuggfråga! Bättre kan ni Komplett

Edit: Förresten vill jag passa på att berömma komplett för deras goda service! Köpte en 50mm fläkt till moderkortet som efter ett par månader har börjat brumma och låta illa. Bad om RMA men fick till svar att de skickar en ny istället, det kallar jag bra service oavsett storlek eller värde på produkten.

Skrivet av DeathMetal:

Hej,
Korrekt svar är helt riktigt att den har stöd för alla alternativ – A,B och C. Pga av en bugg i Julkalendern som håller på att åtgärdas var det inte möjligt att välja samtliga alternativ – därför räknas alla svar som korrekta och alla är med och har chans att vinna.

Skrivet av Free Kill:

Häromdagen beställde jag mig en bärbar dator från er & dagen efter 1 tv & ett sorrund, hur kommer det sig att tv och sorrund redan är skickat medans datorn som jag beställde dagen innan inte är det ?

Alla sakerna fanns på lager stog det & på datorn står det nu bekräftad!?

Annars mycket bra sida & nöjd kund sen länge

Hej,
Det beror troligtvis på att de skickats från olika lager hos oss. Om det fortfarande inte har skickats så kontakta oss på order@komplett.se och vi undersöker saken vidare.

Vänligen
/Mikael

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej,
Frakten är mycket riktigt 259 kronor med postpaket.
Här finns specifikation på chassit: http://www.silverstonetek.com/raven/products/r-spec.php?model...
Air penetrators sitter i modellen som heter RV02B-EW eller RV02B-E och inte i denna. Hårddiskplatserna ser ut som på bild 15.

Okej, tack för svar

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8
Beyerdynamic DT1990 Pro | Topping E30 II & L30 II | Moondrop Blessing 3

Permalänk
Medlem

Grattis Komplett, 2 dagar att skicka ett paket som vanligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Vill härmed passa på att tacka Komplett för en fantastisk personal och en serviceanda som är på topp.

Senaste datorbygget blev för ovanlighetens skull en väldigt besvärlig historia pga flera samtidigt felande komponenter, men ni löste detta både snabbt och professionellt. Dessutom hela tiden med kunden i fokus.

Detta är utan tvekan den bästa responsen och servicen på ett besvärligt läge som jag upplevt hos någon. Bravo!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ingen fri frakt över julen?