Fråga om GTX 590's olika tillverkare!

Permalänk

Fråga om GTX 590's olika tillverkare!

Hej!

Som titeln lyder så har jag en fråga angående GTX 590's olika tillverkare. Spelar det någon roll vilken man tar? Asus, MSI, Zotac osv?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Som med alla andra grafikkort - Nej
Kan skilja något på frekvenser och klistermärket. Det ända värt att jämföra är garantier imo (om man inte föredrar något visst märke)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk

Okej! Tack :):):)

Permalänk
Medlem
Skrivet av En riktig idiot:

Hej!

Som titeln lyder så har jag en fråga angående GTX 590's olika tillverkare. Spelar det någon roll vilken man tar? Asus, MSI, Zotac osv?

Tacksam för svar

Nej, Referenskylare på alla och det betyder att man i princip blir tvingad till att köra vattenkylning på dom eftersom man inte kan överklocka särskilt mycket med stock kylaren.. fast vem köper ett gtx 590 och tänker klocka utan att köpa vattenkylning? det är som att köpa en ferrari och köpa olja på biltema

garantin är det ända som skiljer och hur bra rykte företag har vi garantiärenden låt det vara den avgörande faktorn.

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Nej, Referenskylare på alla och det betyder att man i princip blir tvingad till att köra vattenkylning på dom eftersom man inte kan överklocka särskilt mycket med stock kylaren.. fast vem köper ett gtx 590 och tänker klocka utan att köpa vattenkylning? det är som att köpa en ferrari och köpa olja på biltema

garantin är det ända som skiljer och hur bra rykte företag har vi garantiärenden låt det vara den avgörande faktorn.

Ärligt talat så är det bara grafikkortet som fattas. Har haft datorn i hallen i över en månad nu så det blir det som finns i lager xD
Tror inte att jag kommer att överklocka grafikkortet ändå så det spelar ingen större roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av En riktig idiot:

Ärligt talat så är det bara grafikkortet som fattas. Har haft datorn i hallen i över en månad nu så det blir det som finns i lager xD
Tror inte att jag kommer att överklocka grafikkortet ändå så det spelar ingen större roll

Se bara till att kortet får plats, hehe vissa 590 kan vara gigantiska!

Permalänk
Medlem

Köp 570 sli referens evga, bätte prestanda för lägre pris och evga är = kvalitet! om du nu har stöd för sli och ett gtx 590 är lika strömtörstigt som 2x 570 så det ska inte ha någon betydelse på nätagget men försök hålla dig på minimum 650w 80+ bronze certifiering mindre än så skulle jag aldrig våga gå själv

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625940&cks=ASS&assoc=B99... billigaste kortet dom har

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=645954 det bästa gtx 570t dom har och rätt liten skiillnad i pris osv. skulle vara självklara valet om jag inte hade köpt ett msi.. som jag ångrar! och ett moderkort utan sli stöd

mycket lång garanti med

Skickades från m.sweclockers.com