Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Köpte en skärm och fick en chock när jag öppnade lådan. Nästan inget stötskydd överhuvudtaget, bara mot ena sidan, och inte ens sidan där själva skärmen låg mot.

Ett under att skärmen verkar vara oskadd. Såg också att ytterkartongen fått ett par smällar. Den hade små hål lite här och där, men det är väll posten.

Jag skrev ju tidigare om min chock när jag skulle hämta mitt paket.....ett mirakel att samtliga beställda varor fanns kvar i den stora kartongen med tejp endast på ena sidan.....den andra sidan höll inte och det såg ut som grejerna skulle ramla ur när som helst på väg till bilen med +20 kg paketet....detta var resultat av 5 dagars packning på CDON´s lager.....tack men NEJ TACK i fortsättningen.

Nu hade jag tur....fick precis min nya dator igång, verkar än så länge inte vara några problem....fast inte ens OS är installerat så jag tänker ligga lågt med min glädje.

Som lovat.....ALDRIG mer några datorkomponenter från CDON för min del. En kund mindre att oroa sig för CDON´s kundtjänst med andra ord.

Lycka till alla som fortfarande väntar på beställda varor

Permalänk

Kan man använda sig av flera olika rabatt koder på samma köp?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Avstängd

nej

(Det gick förr men då många kombinerade penga rabatter med fri frakt koder slutade det med att cdon oftast fick GE bort sakerna för 0 eller nära 0kr)

Permalänk
Medlem

Även jag har statusen "Varorna packas" sedan i måndags, lite tröttsamt är det allt. Speciellt med tanke på att det är lagervaror jag har köpt.

Permalänk
Medlem

Beställde i måndags, fick leveransen idag, helt okej med tanke på priset. Bra packat, allt fungerade finfint, lätt värt leveranstiden.
Inte så konstigt med långa leveranstider om man inte är förberedd på julrush, och jag må säga att webhallen är fanimej värre ändå när det gäller leverans. Cdon svarar åtminstone i kundservicen.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av evoke:

Jag har också gjort misstaget att beställa i från CDon.com. Beställde i onsdags kväll. Statusen uppdaterades i går morse till "Varorna packas". Sen dess har ingenting hänt. Jag kan uppenbarligen heller inte avbryta ordern i.o.m. att den enligt dem "packas". Irriterande.

De skriver ju på hemsidan att ordrarna kan bli fördröjda med 1-2 dagar men varför ändrar dom då statusen till "packas"? Idiotiskt.

Hur svårt är det att anställa ett par personer för att hjälpa till i juletider?

Ska skicka ett brev för att avbeställa ordern. Jag vill ha paketet innan jul och cdon känns ju inte så förtroendeingivande.

Själv har man väntat sen i tisdags

De började packa i onsdags morse nu 65 timmar senare (ej helg) packar de fortfarande. Ganska inponerande må jag säga.

Deras kundtjänst är nog strået vassare. De svara med fyra till sex timmars fördröjning. Då ger de ett svar på något jag inte frågade efter.

Fick inte heller ändra i min order för den hade ju redan kommit så långt (halva packtiden ca 40 timmar). Då fick jag ett erbjudande på fri frakt om jag bestälde mer. Tack men de bjuder ju redan på fri frakt över 600 kr.

Tur att det inte är 1995 då hade ju datorn varit omodern innan man fick hem den!!!!

Visa signatur

Bitfenix Phenom M | i5 4670K | 8 GB Corsair 1600 CL9 LP | MSI Z87M m-ATX | Silverstone Strider Gold 750W | MSI 280X | Samsung SSD 840 EVO Basic 120GB | WD Red 3TB | Windows 8.1 | BenQ BL2400

Permalänk

Beställde vid 19-tiden den 12e, fick allt under eftermiddagen den 15e.
Dock inga datorkomponenter, utan div. hushållsgrejer och annat tjaffs.

Allt var välpackat och de snålade inte på tejpen, fick dock betala frakten trots att det skulle vara fraktfritt över 600kr :/

Förstår inte hur det kan variera så extremt som det gör, känns otroligt konstigt.
Även om trycket är enormt mycket högre nu i samband med jul så var det exakt samma sak sist jag beställde (slutet av oktober ungefär), tog 3 dagar innan det blev skickat t.ex.

Permalänk

Jag tror dem har olika läger för olika saker!! men Fyfan vad sega dem är! Skulle vilja se hur de går till på deras komponentlager!! Liksom alla drabbas ju av segheten "!! Synd att dustin inte har rabatt för då vet msn om att man har sakerna dagen efter!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Tjejen ville beställa lite nu men koden funkar inte längre? Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toastmeister:

Beställde vid 19-tiden den 12e, fick allt under eftermiddagen den 15e.
Dock inga datorkomponenter, utan div. hushållsgrejer och annat tjaffs.

Allt var välpackat och de snålade inte på tejpen, fick dock betala frakten trots att det skulle vara fraktfritt över 600kr :/

Förstår inte hur det kan variera så extremt som det gör, känns otroligt konstigt.
Även om trycket är enormt mycket högre nu i samband med jul så var det exakt samma sak sist jag beställde (slutet av oktober ungefär), tog 3 dagar innan det blev skickat t.ex.

De verkar ha olika lagrar.
Mitt chassi, cpu, ram och SSD kom från jönköping efter 7dagar medans en annan order med enbart mekanisk hdd kom från helsingborg efter 4dagar.

Permalänk
Medlem

Beställde en bärbar dator i tisdags förmiddag, har stått varorna packas sen i onsdags?? Som andra redan sagt så verkar de ta god tid på sig att packa. Börjar tvivla på att jag ska få den innan jul (julklapp). En kul grej var att jag beställde lite grejer från tyskland samma dag o de fanns att hämta ut i torsdags. Känns lite som att de ändrar ordern till packas bara för att man inte ska kunna avbeställa den när man märker att det drar ut på tiden mer än normalt...

Permalänk
Medlem

Har stått "packas" i några dagar nu.

Om man beställer med sweclockerrabatt så får man nog leva med att få lägre prioritering.

Permalänk

Beställde formula 5 moderkortet o ett gtx 580 till i fredas morse, fortfarande status EJ LEVERERAD vilket innebär att ordern inte ens kommit till plock än, riktigt jävla uruselt, dustin skickar samma dag o man har de redan dagen efter...men inte cdon inte!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Hallå grabbar!

Såg precis ett erbjudande jag skulle vilja köra på (Twilight-Sagan som julklapp till syrran), vet nån hur lång tid det kommer ta? Hinner det komma fram innan jul?

Såg att det stod "Leverans före jul, senast 21 december". Kan man lita på detta?

Permalänk
Medlem

filmen är markerad som leverans före jul så logiskt borde cdon hålla.
MEN personligen litar jag inte ett dyft på deras leveranstider då dom aldrig har hållt det för mig.

Så det är upp till var och en.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

filmen är markerad som leverans före jul så logiskt borde cdon hålla.
MEN personligen litar jag inte ett dyft på deras leveranstider då dom aldrig har hållt det för mig.

Så det är upp till var och en.

Okej, tack. Får väl chansa och hoppas på det bästa ^^ Hade tänkt beställa fler saker än filmen, hittade en massa kul man kan ge bort

Andra som tänkt beställa nu? Eller som har beställt nyss, hur lång tid tog det för er ungefär? Har läst att vissa har väntat flera dagar-veckor, vilket jag inte vill

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Har just lagt en beställning på ett Asus Xonar Essence STX. Har gått och velat nu i veckor sedan månadserbjudandet dök upp, såg dock att det fortfarande gick att beställa med koden och tyckte jag kunde unna mig det Jag hoppas att det kommer innan jul, dock stod det inget om garanterad leverans innan jul, som det står på vissa produkter.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

filmen är markerad som leverans före jul så logiskt borde cdon hålla.
MEN personligen litar jag inte ett dyft på deras leveranstider då dom aldrig har hållt det för mig.

Så det är upp till var och en.

Du menar att du aldrig fått filmer levererade på 2-3 dagar?

Permalänk

Gött med lagerrensning

vart nyss en sådan LIFEBOOK SH531: http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_sh531_i5-2430m_...

För 2990:- inte helt fel för en bärbar med i5-2430, 4gb ram och 320gb hd

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Beställa lite delar igår kl 18 och redan idag lördag står det att de påbörjat packning, blir spännande att se hur snabba de är.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Okej, tack. Får väl chansa och hoppas på det bästa ^^ Hade tänkt beställa fler saker än filmen, hittade en massa kul man kan ge bort

Andra som tänkt beställa nu? Eller som har beställt nyss, hur lång tid tog det för er ungefär? Har läst att vissa har väntat flera dagar-veckor, vilket jag inte vill

beställt söndag 11/12 kväll fick igår fredags 16/12... Men varorna stod som packas ända fram tills nån timme innan jag fick smset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

beställt söndag 11/12 kväll fick igår fredags 16/12... Men varorna stod som packas ända fram tills nån timme innan jag fick smset.

Fick du inget kollinr altsså?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktickiller-:

Jag tror dem har olika läger för olika saker!! men Fyfan vad sega dem är! Skulle vilja se hur de går till på deras komponentlager!! Liksom alla drabbas ju av segheten "!! Synd att dustin inte har rabatt för då vet msn om att man har sakerna dagen efter!

Ja...det verkar så. Mina delar till en ny dator kom från ett lager i Helsingborg......och packningen tog 5 dagar (!!!). Vid hämtning av paketet fattade jag varför det gick så snabbt......Tejpen tog slut men de bestämde sig att skicka grejerna i alla fall.... +20 kg datakomponenter i en kartong som var tejpad bara delvis...annars skulle jag nog vänta tills det kommer en last med tejprullar till CDON´s lager.

Permalänk
Skrivet av RoleX:

Fick du inget kollinr altsså?

Får man ett kollinr av cdon annars?
Jag har beställt och det står packas men har ej fått något kollinr.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som får "Tyvärr inträffade ett tekniskt fel" när man ska lägga beställning?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Fick du inget kollinr altsså?

inte förräns mailet att det va postat.. vilket kom när statusen uppdaterades till postat.. vilken i sin tur är meningslöst eftersom när den statusen ändrade hade posten redan hanterat det fram till malmö sorteringsterminal och paketet låg på lastbilen till min "pick-up point"..

Posten är snabba som satan.. men CDON.com... Njee

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Får man ett kollinr av cdon annars?
Jag har beställt och det står packas men har ej fått något kollinr.

kollinumret får du när det står att din order är postad. vilket oftast är meningslöst eftersom posten är så snabba så mellan det e postat och att du får smset kan kvitta...

Kollinumret får du i mailet som automatiskt skickas ut när posten hämtat upp ditt paket.

Permalänk
Skrivet av Shoppey:

kollinumret får du när det står att din order är postad. vilket oftast är meningslöst eftersom posten är så snabba så mellan det e postat och att du får smset kan kvitta...

Kollinumret får du i mailet som automatiskt skickas ut när posten hämtat upp ditt paket.

Okej tack

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoppey:

inte förräns mailet att det va postat.. vilket kom när statusen uppdaterades till postat.. vilken i sin tur är meningslöst eftersom när den statusen ändrade hade posten redan hanterat det fram till malmö sorteringsterminal och paketet låg på lastbilen till min "pick-up point"..

Posten är snabba som satan.. men CDON.com... Njee

Då verkar det som att cdon packningssytem är helt fel.

När de har packat klart varorna borde man redan där få ett kollinr precis som alla andra företag som skickar saker.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.