Permalänk
Medlem
Skrivet av draxen:

Efter att ha gnällt en del i den här tråden uppdaterades status under kvällen men då visar sig att det är nåt strul pgav överskridna produktvilkor (?)...WTF ???? Vad menas med detta ?!

Jag googlade, seriöst nu, och FÖRSTA träffen som kom upp var följande;
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt folk har blivit rejält bortskämda med Inet's och Kompletts och andra VÄL etablerade datorföretags snabba utskick den sista tiden, jag beställde grejer (7kg) i söndags och kan hämta ut dom på posten imorgon, mao 4 dagars behandlingstid från cdons sida. Helt ok för det priset som man fick grejerna för anser jag. Men börjar det närma sig en vecka så ska man nog ta kontakt med cdon och kolla läget om möjligt.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Vi får in denna den 15:e dec

/Andreas

Nja?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag såg att 1090T tog precis slut på erat lager. Kommer ni att ta in fler, eller är de även slut hos underleverantören?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Känns ju troligt att man ska kunna få sina saker innan jul om man beställer senast 10.30 21:e dec när vissa som beställt redan i början av denna veckan förmodligen kommer få sitta och njuta av att ens varor packas varsamt under jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phelix:

Känns ju troligt att man ska kunna få sina saker innan jul om man beställer senast 10.30 21:e dec när vissa som beställt redan i början av denna veckan förmodligen kommer få sitta och njuta av att ens varor packas varsamt under jul.

Fick också den känslan då jag är desperat efter en sak på cdon, men som inte finns i lager...

Blir väll att välja annan återförsäljare, då jag inte får svar från cdon.

Lycka till alla med att få era paket!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

wow! mitt paket är sorterat i malmö! otroligt, undra när ni ska skicka mitt siberia v2 också

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phelix:

Känns ju troligt att man ska kunna få sina saker innan jul om man beställer senast 10.30 21:e dec när vissa som beställt redan i början av denna veckan förmodligen kommer få sitta och njuta av att ens varor packas varsamt under jul.

Mitt paket är inte ens i ånge än. Det tyder på att folk som beställer den 12 som jag måste vänta tills 20e eller 21a innan man får paketet. Tror sista datumet för att få saker innan jul är passerat för länge sen...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Jag blev glad av att se vad som gömde sig under dagens lucka, men precis som för dig så byttes denna glädje till besvikelse då det istället stod 590kr på sidan dit länken tog mig. Hos konkurrenter till CDON gäller motsvarande erbjudande via en julkalender hela den aktuella dagen. Snopet och trist!!

I det här fallet var det slut redan ca 05:30.....det var då jag vaknade och såg erbjudandet/dagens julklapp......dock var det redan slutsålt......slutsats ? CDON's julkalender är för de riktigt morgonpigga....eller inte ens det, snarare gäller att vänta tills nån minut över midnatt

Permalänk
Skrivet av Fnosk:

Jag blev glad av att se vad som gömde sig under dagens lucka, men precis som för dig så byttes denna glädje till besvikelse då det istället stod 590kr på sidan dit länken tog mig. Hos konkurrenter till CDON gäller motsvarande erbjudande via en julkalender hela den aktuella dagen. Snopet och trist!!

Deras system verkar funka som så att så fort en vara tar slut så kan man bara få upplysning om när den kommer in igen, vissa varor går att boka med men jag tror detta är något som de sköter manuellt. Hur som helst så ändras kalendern varje natt (alltså kl 24 eller 12 på natten), tror inte någon låter priset gälla hela dagen utan bara så länge varorna finns i lager (lär säkerligen stå detta någonstans på CDON´s hemsida).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av draxen:

I det här fallet var det slut redan ca 05:30.....det var då jag vaknade och såg erbjudandet/dagens julklapp......dock var det redan slutsålt......slutsats ? CDON's julkalender är för de riktigt morgonpigga....eller inte ens det, snarare gäller att vänta tills nån minut över midnatt

Fanns på lager igen senare på förmiddagen. Jag köpte min under lunchtiden igår

Permalänk
Skrivet av liusboy:

Är rabattkoden slut?

Ingen aning, testa med att ange koden när du lagt varan i kundvagnen så får du reda på om den är det eller inte, när jag själv använder den får jag ogiltig kod men det kan bero på att jag redan använt den innan.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Fanns på lager igen senare på förmiddagen. Jag köpte min under lunchtiden igår

Jaha...med andra ord gäller att surfa på arbetstid för att hänga med.....eller handla på lunchtid....egentligen inget konstigt

Jaja....nu till annat.

Blev nästan chockad när mitt paket kunde hämtas under dagen från Posten Företag efter att varorna packades i hela 5 arbetsdagar. Leveransen gick ju på rekordtid med andra ord.

När jag såg kartongen så blev jag chockad igen.....ingen ironi den här gången !!! Såg ut som grejerna (6 artiklar var beställda) kastades in i den stora kartongen och CDON's tejp tog slut eller så hade man inte längre mer tid att tejpa runt kartongen. Det var nästan ÖPPET !!!! Bara att plocka ut det man ville.....Kollade innehållet i samband med hämtning och det verkade som allt stämmer men men......Kanske lite Postens fel......fast egentligen ändå inte för man ser ju fortfarande på vilka ställen tejpen satt fast....

Kort sagt....ALDRIG någonsin har jag sett så slarvigt packad paket !!!! Och det gäller datorkomponenter.....Tro mig, jag har beställt massor av paket både inrikes och från USA, Asien etc...handlat online massor av gånger både från privatpersoner och företag....

Nu återstår att montera ihop och hoppas resultatet blir en fungerande dator....men jag är fortfarande rädd....vill INTE ha mer med CDON att göra....ALDRIG....

Lovade tidigare i tråden att aldrig mer hadla från CDON och att inte komma tillbaka till den här tråden efter jag fått mina varor....Hoppas allt funkar bara...

Lycka till alla som beställt eller kommer att beställa !!!

Permalänk

Jag måste bara säga att för mig har de funkat kanon, beställde moderkort chassi minnen psu och fick de efter 3dagar. sen 1 vecka efter de beställde jag en processor och de tog 2 dagar! Så jag är nöjd så här långt!

Tråkigt för andra som får vänta!

Permalänk
Medlem

Haha, min kartong var lika illa packad. Jag tror fortfarande det rör sig om barnarbete på CDON's lager.
Har aldrig sett en så slarvig tejpad kartong. Tejp kan väl inte vara så jätte dyrt ...

Skrivet av draxen:

Jaha...med andra ord gäller att surfa på arbetstid för att hänga med.....eller handla på lunchtid....egentligen inget konstigt

Jaja....nu till annat.

Blev nästan chockad när mitt paket kunde hämtas under dagen från Posten Företag efter att varorna packades i hela 5 arbetsdagar. Leveransen gick ju på rekordtid med andra ord.

När jag såg kartongen så blev jag chockad igen.....ingen ironi den här gången !!! Såg ut som grejerna (6 artiklar var beställda) kastades in i den stora kartongen och CDON's tejp tog slut eller så hade man inte längre mer tid att tejpa runt kartongen. Det var nästan ÖPPET !!!! Bara att plocka ut det man ville.....Kollade innehållet i samband med hämtning och det verkade som allt stämmer men men......Kanske lite Postens fel......fast egentligen ändå inte för man ser ju fortfarande på vilka ställen tejpen satt fast....

Kort sagt....ALDRIG någonsin har jag sett så slarvigt packad paket !!!! Och det gäller datorkomponenter.....Tro mig, jag har beställt massor av paket både inrikes och från USA, Asien etc...handlat online massor av gånger både från privatpersoner och företag....

Nu återstår att montera ihop och hoppas resultatet blir en fungerande dator....men jag är fortfarande rädd....vill INTE ha mer med CDON att göra....ALDRIG....

Lovade tidigare i tråden att aldrig mer hadla från CDON och att inte komma tillbaka till den här tråden efter jag fått mina varor....Hoppas allt funkar bara...

Lycka till alla som beställt eller kommer att beställa !!!

Permalänk
Medlem

Håller med om packningen, det var ju inte bra förseglat överhuvudtaget.. "Öppna" hörn och håll p.g.a för lite / för dålig tejpning.

Är glad att mitt första paket iaf var helt när det kom fram. Är fortfarande lite orolig över moderkortet jag precis beställt också...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Tror sista datumet för att få saker innan jul är passerat för länge sen...

Enligt posten är det 21/12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Enligt posten är det 21/12.

Fast det gäller ju bara om posten faktiskt får grejerna den 21:e, och beställer man från cdon nu kan man nog inte räkna med att det kommer i postens händer förräns efter jul. Iallafall inte om man använder mina och andras i den här trådens erfarenheter såhär långt, beställde tidigt måndags morse och mina varor "packas" fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phelix:

Fast det gäller ju bara om posten faktiskt får grejerna den 21:e, och beställer man från cdon nu kan man nog inte räkna med att det kommer i postens händer förräns efter jul. Iallafall inte om man använder mina och andras i den här trådens erfarenheter såhär långt, beställde tidigt måndags morse och mina varor "packas" fortfarande.

Iofs är det nog så att det är dem som inte fått sina prylar snabbt som klagar.
Har själv beställt delar till en dator två gånger.
Första tog en arbetsdag och den andra två dagar.

Men hade gärna väntat en vecka för att spara 1500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Iofs är det nog så att det är dem som inte fått sina prylar snabbt som klagar.
Har själv beställt delar till en dator två gånger.
Första tog en arbetsdag och den andra två dagar.

Men hade gärna väntat en vecka för att spara 1500kr.

Ja självklart, jag klagar för att dom inte uppfyller sina "löften" om leverans inom x-y dagar som jag som kund tycker att man ska kunna räkna med. Ifall de inte kan uppfylla det så kan dom iaf meddela oss kunder det i tid så att vi vet varför och hur länge vi behöver vänta. Som det verkar nu så tycker jag det känns som att de bara inte räknat med att det ska rulla in beställningar vid jul eller att de helt enkelt snålat med lagerarbetare eftersom de ligger flera dagar efter i "packningen".

Hade det stått leverans inom 5-7 dagar hade jag glatt beställt och sparat 450 kr för att väntat i en vecka. Man är ju inte rik som student så man tar det billigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Iofs är det nog så att det är dem som inte fått sina prylar snabbt som klagar.
Har själv beställt delar till en dator två gånger.
Första tog en arbetsdag och den andra två dagar.

Men hade gärna väntat en vecka för att spara 1500kr.

Är det KONSTIGT (?) att man klagar när man betalar låt oss säga 10 000 - 15 000 kr för datorkomponenter och sen när man hämtar paketet så ska man vara rädd att grejerna åker ner i backen bara för att CDON snålar med tejpen och kartongen är halvöppen ???!!!!

På väg hem var jag fortfarande osäker på om jag gjorde rätt, borde kanske vägrat att hämta ut paketet....så känns det just nu....
Är det bara att acceptera och vara glad man "sparat" tusenlapp ? I mitt fall var det ett mirakel att allt fanns kvar i kartongen, vet fortfarande inte om komponenterna är oskadade....CPU'n kunde ha legat i backen redan innan jag hämtade mitt paket...samma med MB och GPU......

Det kommer att visa sig om jag sparat eller inte på att köpa grejer från CDON efter jag monterat ihop min nya dator !

Permalänk
Medlem
Skrivet av draxen:

Är det KONSTIGT (?) att man klagar när man betalar låt oss säga 10 000 - 15 000 kr för datorkomponenter och sen när man hämtar paketet så ska man vara rädd att grejerna åker ner i backen bara för att CDON snålar med tejpen och kartongen är halvöppen ???!!!!

På väg hem var jag fortfarande osäker på om jag gjorde rätt, borde kanske vägrat att hämta ut paketet....så känns det just nu....
Är det bara att acceptera och vara glad man "sparat" tusenlapp ? I mitt fall var det ett mirakel att allt fanns kvar i kartongen, vet fortfarande inte om komponenterna är oskadade....CPU'n kunde ha legat i backen redan innan jag hämtade mitt paket...samma med MB och GPU......

Det kommer att visa sig om jag sparat eller inte på att köpa grejer från CDON efter jag monterat ihop min nya dator !

Självklart inte, vilket jag heller inte påstått.
Utan om det tar några dagar extra kan det vara värt när man sparar stora pengar jämfört
med de andra butikerna.
För min del är toleransnivån större jämfört med om jag handlar till normalpris hos exempelvis Dustin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Haha, min kartong var lika illa packad. Jag tror fortfarande det rör sig om barnarbete på CDON's lager.
Har aldrig sett en så slarvig tejpad kartong. Tejp kan väl inte vara så jätte dyrt ...

Var produkterna kvar i kartongen? Var de skyddade vid motagandet? Annars ser jag inte problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Var produkterna kvar i kartongen? Var de skyddade vid motagandet? Annars ser jag inte problemet.

Allt var kvar i kartongen. Såg nästan ut som någon försökt öppna kartongen utan att dra av tejpen.
Blev ju inga problem eftersom allt fanns i den. Om man nu ska tejpa en kartong så är det lika bra att göra det ordentligt. Ingen tjänar på att slarva?

Permalänk
Medlem

Låter som om kvaliteten på tejpen är dålig och att den rycks sönder under transport. Kanske dags att se över sin tejpleverantör. =o

Beställde grejjor i söndags och det ser ut att bli totalt tre delleveranser. Misslyckande på att klara "leverans inom 1-3 dagar" på de flesta prylar är uppnått och prylen det stod "3-6 dagar" på är den som fortfarande inte ens packats.. men vi räknar ju arbetsdagar så har de till på måndag på sig att börja packa

Beställa nu och förvänta sig att få det innan julafton? Jag skulle inte våga det! Är redan nervig för att den sista prylen (som förstås var den viktigaste) jag beställt inte kommer komma innan julafton, och jag beställde ju för snart en vecka sedan

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Sorry for the English but it would take all day to write this i svenska...forgive OR ignore an old english cousin
I was VERY dissapointed with the steeelseries V2 offer .
As the offer said nothing about the headset having a microphone I enquired as I wasn't sure if the at 249 kr item you were offering kr in the Julkalendar was the V2 or the older version.
I got a quick reply...NO THESE HEADSETS DO NOT HAVE A MICROPHONE.
I checked throughout the day to check if the description had changed, as I had a suspicion that they were and I did in fact point out to CDON that the picture showed the headset with a microphone and suggested that the picture was misleading and that it may result in a lot of people sending them back BUT it didn't and in the afternnon the item was sold out.
This morning I got this message:
Svar 2011-12-16 09:39
Hej Richard,
Ber om ursäkt för den missledande informationen.
Detta headset har mikrofon.

Of course by this time the offer had gone and had of course been sold out for some time....
KODUS to the person who replied..it was appreciated BUT the department who can't be bothered to fully describe what they're selling need a k1ck up the proverbial ;-0 and for those who work there and DON'T KNOW what they are offering.

My son will have to wait for the sales now to try to pick up these(we have one pair but cannot justify full price for another pair)

This is what I wrote :
Fråga 2011-12-16 10:35

I thank you for your honesty and being decent enough to reply but I saw this
http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_siberia_v2_fullsize_...
SOLD OUT
yesterday sometime in the afternoon.
I'd questioned if it had a microphone because the description didn't mention it yet the other V2 headphones on your site definitely did mention a microphone....so naturally I was alittle uncetain that the model you were selling were either the V2 with a microphone OR I thought that you were possibly selling the older model that had no microphone and the V2 description was wrong.

That's why I asked.
I checked back regularily just to make sure the description hadn't been changed so that is why I knew you'd sold out.

Gues these won't be part of someone's Christmas stocking..wiil have to wait to the sales after Xmas .

I again thank you for your reply and having the decency to reply and admit the error...THANK YOU
However I feel that the the department responsible for putting thngs on your website could be a LOT more careful.
Afterall this is your High Street shop window and informayion should be forth coming , easily accessable and CORRECT, in all areas but especially in the likes of electronics where manufacturers have a tendency to name their products stupid names (new Nvidia GTX 560 ti GPU for example where it's not even a 560 but is a dumbed down 570 which they only distinguish it from the older 560 ti model by adding 448 in the title (this being the number of pipelines) ).

Granted they probably don't make your life easy.
Have a GOD JUL
Richard

Permalänk

Väldigt tråkigt att leveransen är lika seg som min sirap från 1870-talet. Beställde i onsdags kväll från både CDON och Inet, grejerna från Inet fick jag idag. Ni har ju in ens packat varorna. Hur många jobbar på lagret egentligen ? har ni tänkt på att öka personalstyrkan vid den här tiden på året ? Alla kunder kanske inte återkommer igen pga långsam leverans. Nu räknar jag med att få grejerna kanske nästa fredag när man nu läser andras inlägg.
Tråkigt,tråkigt. Vill ju ha mitt Asus Xonar STX till mitt PC360 från Inet. Jalla öka tempot.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Jag har också gjort misstaget att beställa i från CDon.com. Beställde i onsdags kväll. Statusen uppdaterades i går morse till "Varorna packas". Sen dess har ingenting hänt. Jag kan uppenbarligen heller inte avbryta ordern i.o.m. att den enligt dem "packas". Irriterande.

De skriver ju på hemsidan att ordrarna kan bli fördröjda med 1-2 dagar men varför ändrar dom då statusen till "packas"? Idiotiskt.

Hur svårt är det att anställa ett par personer för att hjälpa till i juletider?

Ska skicka ett brev för att avbeställa ordern. Jag vill ha paketet innan jul och cdon känns ju inte så förtroendeingivande.

Permalänk
Skrivet av evoke:

Jag har också gjort misstaget att beställa i från CDon.com. Beställde i onsdags kväll. Statusen uppdaterades i går morse till "Varorna packas". Sen dess har ingenting hänt. Jag kan uppenbarligen heller inte avbryta ordern i.o.m. att den enligt dem "packas". Irriterande.

De skriver ju på hemsidan att ordrarna kan bli fördröjda med 1-2 dagar men varför ändrar dom då statusen till "packas"? Idiotiskt.

Hur svårt är det att anställa ett par personer för att hjälpa till i juletider?

Ska skicka ett brev för att avbeställa ordern. Jag vill ha paketet innan jul och cdon känns ju inte så förtroendeingivande.

Jag väntar och ser, är ordern inte skickad senast på tisdag kommer jag bli galen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Köpte en skärm och fick en chock när jag öppnade lådan. Nästan inget stötskydd överhuvudtaget, bara mot ena sidan, och inte ens sidan där själva skärmen låg mot.

Ett under att skärmen verkar vara oskadd. Såg också att ytterkartongen fått ett par smällar. Den hade små hål lite här och där, men det är väll posten.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V