Permalänk
Medlem

PC konsulten gaming laptop

Tjena skulle vilja ha lite köpråd på en grym gaming laptop som går knäpptyst!
kan lägga 15-20 k och har mest kollat på pc konsulten men alla tips är välkomna :D!

Permalänk
Medlem

Tror tyvär inte att det går att få en gaming laptop som kommer vara tyst, de allra flesta tillverkare har ju satt in jet motorer istället för fläktar för att hålla tempsen nere när man pressar datorn lite i spel

Visa signatur

Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, 4070 Super, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB, Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

aw , hmm jag är otroligt kräsen när det gäller ljud.
har haft dell xps m1730 i 3 år nu och den har faktiskt varit näst intill knäpptyst.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är MSI:s bärbara inte särskilt tysta när man pressar dom

Skrivet av Gulanka:

har haft dell xps m1730 i 3 år nu och den har faktiskt varit näst intill knäpptyst.

Förhoppningsvis så kommer det någon som kan svara i tråden angående ljudnivåer på gaming laptops, jag har inte en själv så jag har bara förmedlat vad jag har hört och sett andra säga

Visa signatur

Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, 4070 Super, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB, Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

man kan ju hoppas :p!
det är verkligen väldigt viktigt att datorn går tyst, nästan viktigare än prestanda för min del (men den ska ju helst trycka ut så mycket man kan i en laptop ^^ )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

Tjena skulle vilja ha lite köpråd på en grym gaming laptop som går knäpptyst!
kan lägga 15-20 k och har mest kollat på pc konsulten men alla tips är välkomna :D!

bygga en egen konstruktion på pc konsulten är vad du kommer få bäst för pengarna vad jag vet.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

mm jag har hört det jag med. och jag tycker om den stilrena designen dom har också, alienware och liknande har för mycket neon ljus för min smak

Permalänk
Medlem

Var ute efter precis samma sak som sig, en tyst gaming laptop. Sitter just nu med en Asus g73 som är väldigt tyst, men var sugen på att uppgradera lite.
Efter att ha sökt igenom hela nätet efter vad jag var ute efter insåg jag att ingen gaming laptop skulle infria mina krav.
Inte hjälpte det heller när de flesta tillverkare jag mailat inte kunde garantera att deras laptop skulle vara tystare än min Asus.

Valde tillslut Pc-konsultens X-768 efter många goda referenser av modellen den är byggd av.

Har ej fått hem den ännu så jag kan inte ge dig en uppfattning av hur mycket jag tycker den låter i mina petiga öron

Mvh

Permalänk
Medlem

åh, vad kul att hitta en liksinning!
det skulle vara jätte schysst om du kunde uppdatera mig när du fått den!
Mvh

Permalänk
Medlem

Absolut.
Men jag skulle bli positivt överraskad om den kommer innan helgen. Annars blir det i mellandagarna.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

M du tycker den är tyst så ifrågasätter jag din hörsel .. lol
Jag har haft en sån själv, och när man krämar på så varvar allting upp till 60-70 db, lätt.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Vad jag vet så är MSI:s bärbara inte särskilt tysta när man pressar dom

Förhoppningsvis så kommer det någon som kan svara i tråden angående ljudnivåer på gaming laptops, jag har inte en själv så jag har bara förmedlat vad jag har hört och sett andra säga

spelar det någon stor roll när du endå ska spela på den antar jag? vll man ha en bra laptop får du ju räkna med att det kommer att låta lite, bra komponenter behöver ju kylning.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

jo, jag förstår det men jag vill ha tysta möjliga då jag störs lätt av ljud!

Permalänk
Medlem

Låter som ASUS G74 är datorn för dig då.. Har testat både ASUS och MSIs värsta modeller och på ljudnivå vinner ASUS.. Tystaste gaminglaptops som finns just nu.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

någon annan som köpt av pc konsulten som kan ge input på hur dom och deras varor är ?
mvh

Permalänk
Medlem

Skulle också lägga min röst på Asus spelserie. Kompisen sitter med en sådan och den är helt klart tyst för prestandan man får. Spelar man och pressar den lite så låter den ju men försöka hitta en dator som inte gör det är nog omöjligt.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Hur mycket låter PC-konsultens datorer när man INTE spelar på dem?

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X

Permalänk
Skrivet av Papas:

Hur mycket låter PC-konsultens datorer när man INTE spelar på dem?

Väldigt tyst, närmare inte hörbar alls. Varvar upp lite mer under load (fortfarande tyst på diablo 3 / SC2 ). Men pressar du den till max väljer jag själv att sätta på 100% på fläktarna då låter den en del (bf3 t.ex.) dock använder jag headset vid sådant lir så jag stör mig inget på ljud.

Mvh

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem

hmm, det låter ju rätt bra då jag inte spelar bf3 ^^

Permalänk
Skrivet av baaaltazar:

Väldigt tyst, närmare inte hörbar alls. Varvar upp lite mer under load (fortfarande tyst på diablo 3 / SC2 ). Men pressar du den till max väljer jag själv att sätta på 100% på fläktarna då låter den en del (bf3 t.ex.) dock använder jag headset vid sådant lir så jag stör mig inget på ljud.

Mvh

+1 på det.
Sitter på konfigen enl. signaturen och den e knappt hörbar när man inte spelar, dock brummar den en hel del vid tex. BF3 och Skyrim som sagt...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av baaaltazar:

Mvh

Intressant men hur har du egentligen testat Diablo 3?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Beta nyckel?

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

Jag har en pc konsulten laptop släpbar, den låter väldigt högt. Både i Idle och i Load, köp ej om du vill ha tyst dator. Inte för att jag fattar varför fläktarna dånar på som dom gör när man är Idle. Processorn ligger ju på Energy Saver läge när man inte gör nått och graffet borde väl också sänka sin temperatur.

När man är Idle så verkar det som att datorn slår av dom 2 kylningsfläktarna ibland, men det varar sällan mer än någon sekund, för sen dånar dom igång igen.

Men de är väl i och för sig inget ovanligt att gaminlaptops låter högt, jag hade en MSI GX740 tidigare och den lät också högt. Dock inte lika högt som denna.

Btw, nån som vet var man kan tanka ner ett program nånstans som håller koll på temps och fanspeed i Clevo laptops?

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematik:

Jag har en pc konsulten laptop släpbar, den låter väldigt högt. Både i Idle och i Load, köp ej om du vill ha tyst dator. Inte för att jag fattar varför fläktarna dånar på som dom gör när man är Idle. Processorn ligger ju på Energy Saver läge när man inte gör nått och graffet borde väl också sänka sin temperatur.

När man är Idle så verkar det som att datorn slår av dom 2 kylningsfläktarna ibland, men det varar sällan mer än någon sekund, för sen dånar dom igång igen.

Men de är väl i och för sig inget ovanligt att gaminlaptops låter högt, jag hade en MSI GX740 tidigare och den lät också högt. Dock inte lika högt som denna.

Btw, nån som vet var man kan tanka ner ett program nånstans som håller koll på temps och fanspeed i Clevo laptops?

Funkar det inte med Speedfan?

Lät ju riktigt jobbigt med ljudnivån, har du senaste bios?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Som nämnt tidigare så hade jag tur att få en beta-key.. Kan ju skita i att köpa trisslotter/spela på lotto för alltid, har väll fått min "högvinst" nu med tanke på hur få som blivit tildelad en nyckel

Angående temperatur etc kolla in denna. http://blog.orbmu2k.de/sidebar-gadgets/gpu-observer-sidebar-g... (engelska när du installerar) samt denna
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Mvh

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Låter konstigt, min e som sagt i princip helt ljudlös så länge jag inte spelar...

temperaturer och fläkt-RPM använder jag hwinfo64 för att övervaka, funkar perfekt!

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk

Jaja, jag har väl för gamla bios eller nått då, ska ta en titt

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

Sitter nu här med min X-768 och är lite imponerad.
Laddar just nu hem Skyrim för att testa skillnaden mot min G73.

Den är så tyst vid Idle att man kan tro att den saknar fläktar.
Dock så startar fläkten och låter faktiskt mer än G73 vid surfning. MEN helt ok ljudnivå för en som är superkräsen. Trodde den skulle vara mer högljudd och jag är verkligen positivt överraskad.

Mvh

Permalänk
Skrivet av Nalyen:

Sitter nu här med min X-768 och är lite imponerad.
Laddar just nu hem Skyrim för att testa skillnaden mot min G73.

Den är så tyst vid Idle att man kan tro att den saknar fläktar.
Dock så startar fläkten och låter faktiskt mer än G73 vid surfning. MEN helt ok ljudnivå för en som är superkräsen. Trodde den skulle vara mer högljudd och jag är verkligen positivt överraskad.

Mvh

Grattis till köpet! Det ska bli roligt att höra hur du upplever den i spel, det är krut i 6990M

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |