Permalänk

Precis hämtat ut mitt Siberia V2 headset och det kom i en bra kartong, så det var ingen chans att den kunde skadas.
Jag tycker att Cdon gjort jätte bra ifrån sig trots att det tog 1vecka innan jag fick lurarna
Jätte nöjd med Cdon just nu

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Yes! Fick mitt ljudkort idag vid lunch. Riktigt skönt!

Det var bara tiden då ordern var lagt och varorna skulle paketeras som tog längre än vanligt. Annars tycker jag att det gick snabbt, då de kom iväg måndag eftermiddag och framme idag

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Förståeligt att det tar lite längre tid under jul (Tar annars 1 arbetsdag om jag beställer innan 16 tiden) och är mega nöjd med mina hörlurar <3
Super fint paketerat (Inte som webhallen, där fick jag en mega storlåda till mega små smaker, 90% av paketet innehöll papper >.>)!

Permalänk

Beställde lite smått o gott den 17:e. i fyra dagar har det stått "varorna packas" nu så det känns inte som jag får något innan jul...

Permalänk
Medlem

Beställde ett paket med komponenter ifrån dem för 3dagar sedan och statusen står fortfarande på " Varorna packas " som det gjort i 1-2 dagar nu. Hur länge kan det ta att packa ner ett par varor egentligen? Någon som har samma problem? Och enligt dem ska leveranstiden vara: 1-3 arbetsdagar. Kommer bli väldigt besviken om dem inte kommer imorgon då det gått mer än 3 dagar och kommer troligtvis inte köpa därifrån igen. Beställde ett paket från inet vid samma tidpunkt som paketet hos cdon och det fick jag 1 dag efter , otroligt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VizToN:

Beställde ett paket med komponenter ifrån dem för 3dagar sedan och statusen står fortfarande på " Varorna packas " som det gjort i 1-2 dagar nu. Hur länge kan det ta att packa ner ett par varor egentligen? Någon som har samma problem? Och enligt dem ska leveranstiden vara: 1-3 arbetsdagar. Kommer bli väldigt besviken om dem inte kommer imorgon då det gått mer än 3 dagar och kommer troligtvis inte köpa därifrån igen. Beställde ett paket från inet vid samma tidpunkt som paketet hos cdon och det fick jag 1 dag efter , otroligt bra!

Jo just statusen "varorna packas" är nog mest för att man ska känna att det händer något. Tror knappast de packas egentligen.

Men så är det, väntar man till sista sekunden får man räkna med att det dröjer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vad är det för bull att man måste vara 18 för att beställa?

Edit: Tänkte beställa LOTR Extended Blu-ray. Men jag är inte 18 så jag får vara utan då eller vad? Har inte varit något problem på webhallen, inet eller komplett.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av draxen:

NEJ....man ska INTE ha överseende.....CDON får helt enkelt uppdatera info angående leveranstider och/eller be om ursäkt !

Det är ett fult sätt att ändra status till "packas" och behålla samma status under flera dagar vilket gör det omöjligt (eller mycket svårt) för kunden att ta bort eller ändra order. Sånt ska inte accepteras !!!

Så här sega är CDON, den 19/12 beställde jag en ny startknapp till mitt chassi från Tyskland och direkt efter en vara från CDON. Startknappen från Tyskland kunde jag hämta ut idag men hos CDON står status fortfarande som "Varorna packas"

EDIT: Vad trevligt, just när jag skickade det ovanstående kommer det ett SMS 5 minuter senare att jag har fått ett paket inlämnat från CDON till posten. Blir att skickas tillbaka raka vägen då jag redan köpt och gett bort varan i julklapp, lite dyrare men fick den i handen direkt i butik.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Du har enligt lag inte har rätt att köpa någonting, inte ens godis på ica utan dina föräldrar intyg. Genom att sälja till dig som är under 18 riskerar de då att dina föräldrar kräver att få skicka tillbaka varan även om du har öppnat den eller till och med förstört den. Detta är de antagligen rädda för.

Är rätt säker på att det är så, är dock inte jätte kunnig så om någon vet mer om det så rätta gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Så här sega är CDON, den 19/12 beställde jag en ny startknapp till mitt chassi från Tyskland och direkt efter en vara från CDON. Startknappen från Tyskland kunde jag hämta ut idag men hos CDON står status fortfarande som "Varorna packas"

EDIT: Vad trevligt, just när jag skickade det ovanstående kommer det ett SMS 5 minuter senare att jag har fått ett paket inlämnat från CDON till posten. Blir att skickas tillbaka raka vägen då jag redan köpt och gett bort varan i julklapp, lite dyrare men fick den i handen direkt i butik.

Tur för dig! Själv beställde man minnen + grafikkort från CDON den 19 december. Minnena avbeställde jag eftersom de inte fanns inne på lager, men behöll kvar beställningen på grafikkortet. Dagen där på beställde jag minnen från inet.se fick de 21 december, medan grafikkortet fortfarande håller på att packas hos CDON... Det roliga är att de har reserverat dubbla beloppet av minnena på mitt bankkonto och det kommer inte att annulleras fram tills att de har skickat grafikkortet ........

Permalänk
Medlem

Härligt!

Fick ett sms nyss om att mina två andra varor har blivit inlämnade till Posten=leverans imorgon! Perfekt!

Kommer definitivt handla från er igen, CDON!
Dock vet jag inte hur det är med datorkomponenter, flera verkar vara eniga om att det tar längre tid med dem, samt att det inte packas särskilt bra (?), men nästa gång jag ska köpa datordelar blir det CDON och Inet.

Permalänk
Skrivet av MAAnen:

Vad är det för bull att man måste vara 18 för att beställa?

Edit: Tänkte beställa LOTR Extended Blu-ray. Men jag är inte 18 så jag får vara utan då eller vad? Har inte varit något problem på webhallen, inet eller komplett.

Skrivet av Iwillroflmao:

Du enligt lag inte har rätt att köpa någonting, inte ens godis på ica utan dina föräldrar intyg. Genom att sälja till dig som är under 18 riskerar de då att dina föräldrar kräver att få skicka tillbaka varan även om du har öppnat den eller till och med förstört den.

Är rätt säker på att det är så, är dock inte jätte kunnig så om någon vet mer om det så rätta gärna!

Glömde citera, och det går inte att göra genom "redigera" funktionen va?

Permalänk

Lade in en beställning 19/12, verkar som jag iaf kommer få 2 paket av 3 (hade hoppats på att få det tredje paket innan jul men givetvis är det detta som inte verkar ha skickats än). Lite surt men var väl mer eller mindre väntat då böcker tar längre tid att få även när det inte är innan jul. Får väl skylla mig själv lite då jag borde ha beställt det några dagar innan=).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwillroflmao:

Du har enligt lag inte har rätt att köpa någonting, inte ens godis på ica utan dina föräldrar intyg. Genom att sälja till dig som är under 18 riskerar de då att dina föräldrar kräver att få skicka tillbaka varan även om du har öppnat den eller till och med förstört den. Detta är de antagligen rädda för.

Är rätt säker på att det är så, är dock inte jätte kunnig så om någon vet mer om det så rätta gärna!

"Om du är 16 år och handlar för pengar som du har tjänat själv så har du rätt att ingå avtal."

Permalänk

"18-års gräns för att handla på nätet

Innan du är 18 år är det inte alltid tillåtet för dig att handla på internet. Enligt lagen måste du vara myndig för att ingå avtal och handla på kredit. Men det finns undantag från den regeln. Om du är 16 år och handlar för pengar som du har tjänat själv så har du rätt att ingå avtal. Dessutom får den som har flyttat hemifrån handla till sitt hem, även om hon eller han är under 18 år. Men för att kunna handla på postorder med faktura måste man vara 18 år. De flesta nätbutiker har 18 år som gräns för att man ska få handla hos dem. Är du under 18 år får du be dina föräldrar om hjälp. "

http://www.ungkonsument.nu/Dina-rattigheter/Handla-pa-natet--...

Det är inte bara CDON som har detta som krav, även en hel del andra butiker kräver att man är 18 år för att handla hos dom.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

EDIT: Vad trevligt, just när jag skickade det ovanstående kommer det ett SMS 5 minuter senare att jag har fått ett paket inlämnat från CDON till posten. Blir att skickas tillbaka raka vägen då jag redan köpt och gett bort varan i julklapp, lite dyrare men fick den i handen direkt i butik.

De lär få ett och annat paket i retur är jag rädd för. Snubbarna på lagret lär få lika mycket att göra efter helgerna när försenade julklappar regnar tillbaka.
Jaja, det får bli en sväng på stan i morgon och försöka hitta ett likadant grafikkort som det jag beställde.

Det ser jag fram emot, trängas lite dan före dan....

Permalänk
Medlem

vafan beställde den 19de och de hade julsymbol....Kommer jag inte få mina saker? det står fortfarande "packas" det står ju att det är garanterat att man får det seanste 23... och om det inte ens packat klart nu hur i helvete ska jag få dem då?

Permalänk
Skrivet av theern:

vafan beställde den 19de och de hade julsymbol....Kommer jag inte få mina saker? det står fortfarande "packas" det står ju att det är garanterat att man får det seanste 23... och om det inte ens packat klart nu hur i helvete ska jag få dem då?

Det som står på deras sida stämmer som sagt var inte alltid, det är väl bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa i det här läget tyvärr.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Det som står på deras sida stämmer som sagt var inte alltid, det är väl bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa i det här läget tyvärr.

Borde man inte få någon ersättning utav något slag , när dem inte står för vad de utlovat ? Sitter själv här hemma och är riktigt besviken på denna usla service då jag också har " Varorna packas "...

Permalänk
Medlem

Fick precis SMSet: "Ett brev från CDON.COM är nu inlämnat till Posten och på väg till dig. Mvh Posten". Men fick inget brev-ID överhuvudtaget, vet någon om man kan spåra det på något sätt eller är det ett helt vanligt brev? Vet att man kan spåra varubrev!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

"Varorna packas" de har min varit i snart 48h snart (beställde den 20/12).. Komiska är att jag igår beställde lite saker från Dustin, och de grejerna har jag redan varit och hämtat ut på posten!

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Är CDONs lager underbemannat eller? Det ska ju inte ta 3 dagar att packa ett par SO-DIMM minnen oavsett om det är jul...

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle vara trevlig om alla som beställer på cdon var stentuffa så att cdon-nötterna kunde lära sig. Om inte cdon har skickat iväg paketet inom utlovat tidsram är det bara häva köpet. Givetvis får man då handla på faktura.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Är CDONs lager underbemannat eller? Det ska ju inte ta 3 dagar att packa ett par SO-DIMM minnen oavsett om det är jul...

Nej fattar faktiskt inte vad som kan ta sån jävla tid?
Komplett och Dustin lär ha lika mycket att göra, men ändå skickar de oftast dagen man beställer..

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Fick precis SMSet: "Ett brev från CDON.COM är nu inlämnat till Posten och på väg till dig. Mvh Posten". Men fick inget brev-ID överhuvudtaget, vet någon om man kan spåra det på något sätt eller är det ett helt vanligt brev? Vet att man kan spåra varubrev!

Kolli får du i ett mail från CDON, dock är det inte alltid du hittar det på Postens sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweden8:

Tjabba - e de nån som vet vad de vinnande bidragen till CDON´s senaste tävling var?

Finns en nyhet som talar om vilka det är som vann. Det vinnande bidraget avslöjas väll senast när de lanserar datorserien.

Skrivet av traeskapa:

Jag fick mitt levererat direkt till dörren. Det ni!

Har fått det också vid något enstaka paket. Kan vara så att man har en snäll som kör ut posten.

Skrivet av Electrix:

Fick precis SMSet: "Ett brev från CDON.COM är nu inlämnat till Posten och på väg till dig. Mvh Posten". Men fick inget brev-ID överhuvudtaget, vet någon om man kan spåra det på något sätt eller är det ett helt vanligt brev? Vet att man kan spåra varubrev!

Mejlet och texten på deras hemsida har lite eftersläpning. Så det kommer på mejl.

Förhoppningsvis har jag mitt paket imorgon. Beställde i måndagskväll. Inga tre dagar det inte, Hade gärna sett att de gick ut med information som
säger att vi jobbar 24/7 men hinner ändå inte med för att folka ska hålla förtroendet uppe. Det som skulle få mig att göra enstaka inköp är bra erbjudande på något som är värt extra leveranstid. Likaså dustins fula "erbjudanden" har fått mig att endast handla där när jag spar en större summa pengar.

Permalänk
Medlem

Beställde i måndags kväll på CDON och den stog som varorna packas tills för 15 minuter sen, nu status postad, och mail också nu
Ska bli spännande och se om posten fixar det tills i morrn, skulle tro dom jobbar som gnun nu alla i den branschen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hmm konstigt, tror inte man ska lita på cdons hemsida... Paketet är i malmö och är sorterad sedan kl 19:30... Men fick nyss mail från cdon att de nyligen skickade ut min order och den höll på att packas fram tills nu enligt deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Hmm konstigt, tror inte man ska lita på cdons hemsida... Paketet är i malmö och är sorterad sedan kl 19:30... Men fick nyss mail från cdon att de nyligen skickade ut min order och den höll på att packas fram tills nu enligt deras hemsida.

Tror att dom har kanske en ganska stor fördröjning, när det blivit skickat så tar dom antagligen orderunderlägget och matar in det i systemet att det gått iväg, mitt har varit i malmö sen 17:21 idag
När det är så mycket att göra som det är nu, så fixar man säkert detta med mata in i systemet sent, och prioriterar att få ut grejer istället under dagen

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

sådär ja 1 av 2 paket postade! Vad tror ni, hinner det till mitten av dalarna från malmö imorgon?