Permalänk
Medlem

HTPC skåps bygge

Iden var att bygga in komponenterna i en IKEA hurts. Efter en del strul med delar och annat så har jag fått ihop mitt lilla projekt. Enjoy!
Bilderna är tagna med en sketen iPhone 4G.

HTPC skåps bygge

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt, 5 poäng och jag lägger en beställning

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Bara 3.2p? var satan är världen påväg?

Tyckte det var nice, kommer nog lägga en beställning på en Hurts också, såg ju svin bra ut!
5P dirr mode!

God fortsättning alla förresten

Permalänk
Medlem

Kan du uppdatera beskrivningen av galleriet med prylarna du använda samt lite temps? Borde ju vara hyfsat ljudlöst iaf

Permalänk
Medlem

såg riktigt stiligt ut, och du förtjänar en 5:a för alla målena blev uppfyllt (ljudlöst, dolt?):D
Det ser riktigt stilfullt ut också (syns ju knappt när man ser överskådligt:P) och verkar riktigt trevligt:D
Blir lite sugen på nått liknande till min nästa (och första) htpc:D

God fortsättning!:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Nice betyg, gubbar. Man tackar. Temps kommer ikväll

Permalänk
Medlem

Hur funkar de tangentbordet från ace? Inga problem eller konstigheter med det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aLEx-16:

Hur funkar de tangentbordet från ace? Inga problem eller konstigheter med det?

Funkar okej. Det går i sleepmode på något sätt efter ett tag men då är det bara att väcka det med en keystroke och så vaknar musen också.
Ibland registrerar den inte keystrokes men det händer inte ofta och jag tror att det beror på avståndet jag sitter på för när jag sätter mig upp och lägger det på bordet så registrerar den alltid.

Btw... Nu finns det lite specs samt temps uppe i beskrivningen. Kommer mer temps sen när jag satt i dom andra fläktarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

Funkar okej. Det går i sleepmode på något sätt efter ett tag men då är det bara att väcka det med en keystroke och så vaknar musen också.
Ibland registrerar den inte keystrokes men det händer inte ofta och jag tror att det beror på avståndet jag sitter på för när jag sätter mig upp och lägger det på bordet så registrerar den alltid.

Btw... Nu finns det lite specs samt temps uppe i beskrivningen. Kommer mer temps sen när jag satt i dom andra fläktarna

Har själv funderat på det tangentbordet, klarar det 3-4m utan problem?

Btw, varför valde du att köra med ett grafikkort och 700W nätagg till din HTPC?
Är inte hela tanken med Fusion att man ska köra på det inbyggda och gärna ett passivt nätagg?
Känns ju som att det enda ditt 4870 kort gör är att förvandla lådan till en bastu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Har själv funderat på det tangentbordet, klarar det 3-4m utan problem?

Btw, varför valde du att köra med ett grafikkort och 700W nätagg till din HTPC?
Är inte hela tanken med Fusion att man ska köra på det inbyggda och gärna ett passivt nätagg?
Känns ju som att det enda ditt 4870 kort gör är att förvandla lådan till en bastu.

Så som jag sitter nu så är det 3 meter från. Så länge den har fri sikt till mottagaren så går det bra. Grafikkortet sitter där för att jag ville helt enkelt använda det Och när jag fått i den sista Noctuafläkten kommer den gå tyst i svalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får man fråga varför du valde 700 w till det systemet?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Hur är de högtalarna jag har funderat lite på dem men inte sett dem i någon butik som man kan lyssna i?

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Får man fråga varför du valde 700 w till det systemet?

GFXkortet vägrar om jag drar i ett 600w

Skrivet av martin-96:

Hur är de högtalarna jag har funderat lite på dem men inte sett dem i någon butik som man kan lyssna i?

Funkar utmärkt. Bra bastryck och rena mellanregister. Diskanten tycker jag är okej. Biwire är ett måste på dessa. Du får kika förbi Bollebygd om du vill provlyssna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scetchy:

GFXkortet vägrar om jag drar i ett 600w

måste vara ngt som inte står rätt till med 600 w agget då

ska fungera utan problem på mycket klenare nätagg

men men spelar roll.. det blev schyst

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Hur nöjd är du med tangent bordet? Funkar musen bra? Bra trådlös koppling? Hur långt ifrån sitter du med tangentbordet?

Annars var detta ett riktigt schysst bygge. Fick lite egna idéer.

//A

Visa signatur

Apple Mackbook Pro 15" Retina 2013