Permalänk
Medlem

Köpa ny dator eller uppgradera?

Har nyligen börjat tänka på att köpa ny dator eller ev. uppgradera den jag har nu, ifall det vore bättre förstås. Största anledningen är att jag blivit lite sugen på Star Wars: The Old Republic samt att den jag har nu inte klarar de flesta nya spelen på någorlunda bra inställningar.

Budget vet jag inte, vad kostar en helt okej speldator idag? Den jag har nu köpte jag 2008, förutom grafikkort, och den gick på runt 6-7k om jag minns rätt.

Datorn jag har nu:

Processor: Intel Core2 Duo E8200 2,66 GHz
Ram: 2 GB
Moderkort: Gigabyte S-Series GA-EP35-DS3
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 460 1GB (Hade ett 8800GT som gick sönder)
Nätaggregat/Chassi: Antec Sonata III 500W

Vore det bättre att uppgradera eller hade det varit billigare att bara köpa en helt ny dator?

Tack på förhand.

Edit: Glömde nämna att jag fortfarande kör Windows XP, dags att uppgradera kanske

Permalänk

Köp ny. Använd din 460 som physX kort eller kör det i SLI.

Allt annat är utdaterat.

Permalänk
Medlem

Ok, några tips på komponenter? Som jag nämnde ovan så var 2008 senast jag ens tittade på datorkomponenter och precis som nu tog jag hjälp här och någon snäll själ satte ihop en dator åt mig.

Permalänk
Skrivet av Kratos:

Ok, några tips på komponenter? Som jag nämnde ovan så var 2008 senast jag ens tittade på datorkomponenter och precis som nu tog jag hjälp här och någon snäll själ satte ihop en dator åt mig.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1308595/2011-12-31
Installera OS på SSDn. Ta HDDn som lagring från din gamla samt OS. Ta ut din GTX 460 från din gamla dator och kör den i SLI.

Nu kommer säkert någon petimeter och snackar om Microstuttering, men fördelarna är större än nackdelarna.

Jag kör Crossfire i min laptop (se sig) och två grafikkort är underbart. Microstuttering är inget som jag har problem med.