[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Mycket bra att du skriver "haha" på prnt-scrn, det är så man verkligen tror dig.

1: Du skjuter en rpg på okänd tank som visar sig vara vän efteråt.
Skrev du förlåt?
2: Han får inget svar å sig dig som fiende för din handling å därav delvis berättigat med moteld.

Så din handling från början till slut skapade konflikten å inget annat!

Sett från mitt perspektiv skulle jag inte ens tveka för en sekund å dra en TK på lagkamrater som spelar som ####.
En av mina vänner hamnade i despyt med nån "mindre begåvad handling" som resulterade i ban för han.
Detta resulterade i...
1: Han vart sur, med inrådan från mig så var allt grön å han var välkommen tillbaka.
2: Han fick negativ insyn på swec servern
3: När det var uppenbara idioter så vågade han inte dra TK för lagets bästa.
ex nån ställer sig framför en tank/flyg, varvid jag poängterade att hindra fordon är regelbrott å en TK i detta fall är befogat.
4: Slutresultat: Hårda regler krävs för bra system, swec servern är dock nalta mjäkiga ändå, vilket är bra i ditt fall.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

tyvärr så kan man inte joina servern om man inte har expansions paket: Back to karkand :/

EDIT: är det bara jag som tycker att det är lite synd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av F4rm0r:

tyvärr så kan man inte joina servern om man inte har expansions paket: Back to karkand :/

EDIT: är det bara jag som tycker att det är lite synd?

Det går väl på de gamla kartorna? Och det är värt att lägga ut de extra slantarna på expansion packet, roliga kartor som väcker gamla BF2-minnen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Mycket bra att du skriver "haha" på prnt-scrn, det är så man verkligen tror dig.

1: Du skjuter en rpg på okänd tank som visar sig vara vän efteråt.
Skrev du förlåt?
2: Han får inget svar å sig dig som fiende för din handling å därav delvis berättigat med moteld.

Så din handling från början till slut skapade konflikten å inget annat!

det står haha i chatrum har jag bild på när en annan tk mig med repair tools då skratta jag på den och han har inte skriv sorry mig efter tk.
jag har bara 4%hp när jag hoppa ut från tank och repair och jag veta att jag kommer dö ändå och gunnar hoppa ute och och börja repair plus går runt och råker döda mig.
http://sv.tinypic.com/m/f9m3jp/1
http://sv.tinypic.com/m/f9m3jq/1 här ser ni jag skrev haha i chatrum efter jag dog.

1: jag e i fiende områden och e nästan ute öppna fält då sniper kan tar mig och 420deeznutz kör ute tank på öppna fält så jag vågar inte går ut o svets då sniper kan tar mig och han sväng och på väg mot C airfield så jag sprang runt och söker ställe som jag kan står och skriv därför jag sprang mot c där finns 6 person som "städa runt" sen tittar jag på minimap då 420deeznutz kör tillbaka inne stor garage hus precis jag gått ut rak mot c då blev jag skada av något så jag springa för liv då kör 420deeznutz tillbaka ut öppna fält mot c igen och tkad mig då jag.

2: regel säger får ej tk och om råker skada något då ska skrev förlåt eller repair/heal med medickit.

jag vill inte bråka mer eller länge men jag kan inte förlåt honom när han tkad mig men om han förlåt för tk då kan jag förlåt för skada hans tank. hoppas vi kan spelar tillsammans i framtid.

råker tar bort [/QUOTE] och lägger tillbaka nu.
Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Medlem

Kom igen nu in på servern ! Har vart tomt hela natten

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Dags att fylla på servern grabbar!

Permalänk
Skrivet av Xizten:

Dags att fylla på servern grabbar!

nae, dags att ändra till hc

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

nae, dags att ändra till hc

Förhoppningsvis så har vi en ytterligare en Sweclockers server till snart om allt går vägen där HC kommer köras. Finns en betald server som bara väntar på namnbyte och offentliggöring här på forumet. Fast det är bara om redaktionen går med på det hela då *håller tummarna*

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mrfisse:

Förhoppningsvis så har vi en ytterligare en Sweclockers server till snart om allt går vägen där HC kommer köras. Finns en betald server som bara väntar på namnbyte och offentliggöring här på forumet. Fast det är bara om redaktionen går med på det hela då *håller tummarna*

Lugn och fin, vi har mottagit ditt förslag och skall överväga det. Se pm från mig.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

punkbuster failar på servern nu, man blir kickad helatiden (alla på servern)

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

punkbuster failar på servern nu, man blir kickad helatiden (alla på servern)

Verkar vara alla servrar? Väldigt ont om folk på i princip alla servrar jag hittar just nu.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Skrivet av widL:

Använd gärna "citera flera"-funktionen, istället för att skriva flera inlägg efter varandra.

Det är jag som är initiativtagare för den här servern, och driver den tíllsammans med ett gäng moderatorer och några andra utvalda admins. Jag har fått tillåtelse att använda "SweClockers" i namnet, utöver det har redaktionen inget med servern att göra.

Jag tror att folk donerar för att de har hittat en server de gillar, och för att de har möjlighet att påverka serverns regler, kartor osv.

Första gången jag använder "citera flera" just nu. Tack för att du hjälpte mig att uppmärksamma funktionen, har aldrig tänkt på den innan. Att servern drivs på det sättet som du skriver har jag förstått nu. Och som jag svarade tidigare så var jag helt ute o cyklade, men tack för ett bra svar o inte ett påhopp som många skulle gjort.

Skrivet av Boss302:

Även om det vore sweclockers som stod bakom servern så begriper jag inte varför man inte skulle kunna stötta med en donation om man nu gillar servern. Att man inte får något för det är positivt enligt mig. Då är det inget tvång utan endast goodwill...

Goodwill har jag inget emot. Det var aldrig ens i närheten av mina tankegångar i det som jag ifrågasatte. Att det är en av de bättre servrarna håller jag väldigt mycket med om, bara bra minnen där

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Kingston Fury Renegade M.2 2TB | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk

Nu crashade servern eller nått

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

webbhallens försvann samtidigt, samma server lokal kanske.

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetej:

det står haha i chatrum har jag bild på när en annan tk mig med repair tools då skratta jag på den och han har inte skriv sorry mig efter tk.
jag har bara 4%hp när jag hoppa ut från tank och repair och jag veta att jag kommer dö ändå och gunnar hoppa ute och och börja repair plus går runt och råker döda mig.
http://sv.tinypic.com/m/f9m3jp/1
http://sv.tinypic.com/m/f9m3jq/1 här ser ni jag skrev haha i chatrum efter jag dog.

LOL, sorry för TK så här i efterhand. Uppmärksammade det tyvärr inte i spelet, missade denna TK helt. Ber alltid om ursäkt för TK även om det inte direkt är mitt fel. Bästa TK hittills

Permalänk

En fråga, på banan wake island, finns det nån "hem bas" för ryssar eller är det fritt fram o spawn mörda?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av The Sweeper x:

Nu crashade servern eller nått

Skrivet av Commanderswe:

webbhallens försvann samtidigt, samma server lokal kanske.

Jag startade om servern manuellt ganska fort (fördel med att sitta på mumble med folk som spelar), det verkar ha varit något gemensamt för vår provider.

Skrivet av The Sweeper x:

En fråga, på banan wake island, finns det nån "hem bas" för ryssar eller är det fritt fram o spawn mörda?

Wake Island saknar hemmabas och fredat område för ryssar ja, spawnrape regeln går inte att tillämpa där. Vi ska se över den regeln.

Ska man ta sista flaggan så måste man trycka på när hela laget spawnar upp där. Det gör de kartorna lite trista för de som blir tillbakatryckta men cap outs är tekniskt möjligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birre:

LOL, sorry för TK så här i efterhand. Uppmärksammade det tyvärr inte i spelet, missade denna TK helt. Ber alltid om ursäkt för TK även om det inte direkt är mitt fel. Bästa TK hittills

hahahaha, lugnt och inget problem men bäst tk som jag har varit med om.

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk

Base Rape fungerar skit bra men reglerna mot den fungerar inte alls folk BR´r hela tiden så tills det är löst splear jag nån annanstans,ska tilläggas att det var Wake ISland men förekommer lite på andra banor med

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Legopappa:

Base Rape fungerar skit bra men reglerna mot den fungerar inte alls folk BR´r hela tiden så tills det är löst splear jag nån annanstans,ska tilläggas att det var Wake ISland men förekommer lite på andra banor med

Har du läst reglerna?

Baserape är tillåtet.
Spawnrape är inte det. Den regeln är för övrigt på väg att diskuteras.

Jag personligen gillar inte baserape men så länge som kartorna är gjorda så att det möjliggörs är det en omöjlighet att efterleva. Hur hanterar man AA som skjuter och låser mot ett flygplan som lyfter? Hur hanterar man att en heli hovrar över main och skjuter ut ifrån den? Hur hantera man Noshahr Canals där main AA på carrier kan döda allt som rör sig på de närmaste flaggorna men inte kan dödas själv av fi?

Om du kan ge mig ett konstruktivt, bra förslag på en lösning så vore det tacksamt.

Wake Island? För ena laget så finns det ingen mainbase, det spelläget handlar om att ta varenda bas så baserape eller spawnrape regeln blir inte aktuell (den bör tas bort just därför att flera av BtK kartorna saknar main).

Visa signatur

Permalänk

aha jag fattar så om jag kan smyga mig på en fiendes start plats kan ajg stå där och skjuta, spränga osv?
knasigt men som du säger det är ju speltillverkarna som inte gjort rätt, tycker jag för det finns nog ingen som tycker det är roligt att spawna och ta ett steg och sen är man död detta, har hänt på en massa banor inte bara Wake, ibland som på gran bazaar så hann man inte mer än spawna så sköts man av en rpg bra sätt att öka sin kill ratio men vansinnigt för oss andra stackare, nu är det ett tag sedan då det var några som stod och spawn dödade ryssar vid deras bas(där man börjar) på grand.
då kanske wake ska tas bort de kartor som rullar på swec servern, så att alla får det lite trevligare och får en chans att röra på sig utan att dö varje gång man spawnar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

aha jag fattar så om jag kan smyga mig på en fiendes start plats kan ajg stå där och skjuta, spränga osv?
knasigt men som du säger det är ju speltillverkarna som inte gjort rätt, tycker jag för det finns nog ingen som tycker det är roligt att spawna och ta ett steg och sen är man död detta, har hänt på en massa banor inte bara Wake, ibland som på gran bazaar så hann man inte mer än spawna så sköts man av en rpg bra sätt att öka sin kill ratio men vansinnigt för oss andra stackare, nu är det ett tag sedan då det var några som stod och spawn dödade ryssar vid deras bas(där man börjar) på grand.
då kanske wake ska tas bort de kartor som rullar på swec servern, så att alla får det lite trevligare och får en chans att röra på sig utan att dö varje gång man spawnar

Strike at Karkand har ingen main bas för ryssar heller, man får väl acceptera att regeln inte gäller på dessa kartor eller så får man ta bort den regeln så att ryssar kan spawnrape'a på amerikanerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det aldrig spelar folk på servern längre ? Väldigt ofta tom.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Hedersmedlem

Ni kanske har märkt att vi har haft lite downtime och strul de senaste dagarna. Det är Rocket Blast som har nätverksproblem, och de har tyvärr ingen prognos på när felet är avhjälpt.

Ledsen att jag inte har hållit er uppdaterade. Jag är på semester, och har inte haft så mycket tid över med internet.

Permalänk
Moderator
Moderator

Verkar som om vi har problem med kontakten till EA/Dice just nu, ingen på servern har sina unlocks eller levels. Kollar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Har du läst reglerna?

Baserape är tillåtet.
Spawnrape är inte det. Den regeln är för övrigt på väg att diskuteras.

Jag personligen gillar inte baserape men så länge som kartorna är gjorda så att det möjliggörs är det en omöjlighet att efterleva. Hur hanterar man AA som skjuter och låser mot ett flygplan som lyfter? Hur hanterar man att en heli hovrar över main och skjuter ut ifrån den? Hur hantera man Noshahr Canals där main AA på carrier kan döda allt som rör sig på de närmaste flaggorna men inte kan dödas själv av fi?

Om du kan ge mig ett konstruktivt, bra förslag på en lösning så vore det tacksamt.

Wake Island? För ena laget så finns det ingen mainbase, det spelläget handlar om att ta varenda bas så baserape eller spawnrape regeln blir inte aktuell (den bör tas bort just därför att flera av BtK kartorna saknar main).

Bättre i Bf2 där uncap har ett rött förbudstecken på kartan.. Även om det skulle vara tillåtet så sitter det i ryggmärgen att låta bli "bf2 uncap".
RU (japs i bf2) har ingen uncap på wake o så då är det bara att gilla läget.

Detta blir dock lite snett eftersom f35 är ganska hyffsade i bf3 o j10 i bf2 kunde gira ifrån missiler utan att använda flares..

Permalänk

http://www.pbbans.com/ kanske kan vara något... hjälper kanske lite mot fuskarna

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Commanderswe:

http://www.pbbans.com/ kanske kan vara något... hjälper kanske lite mot fuskarna

Känner till sidan men tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dear BF3 administrators,
Your server is one of the best places for clever and attractive teamplay in BF3.
So I was very surprised, once I have been banned with the following reason:

Citat:

Offensive names are not allowed.

My nickname in the game: ru_noob.
I do not think it is harm or offensive - that's only meant my country origin, so I will be very pleased if you remove me from ban list