[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Lugnt, jag tolkade det inte som klagomål heller. Vi ska snacka om votekicks snarast.

Är inte förtjust i det men men...

Alternativet och kanske att föredra vore att rekrytera fler admins, eller om det är möjligt att bara ha vote/kick systemet igång 24.00-12.00 när bristen på admins är som störst kan jag anta. Vet inte hur eller om det alls är möjligt. Har noll koll så att säga.

Permalänk
Medlem

Kom o spela Vi behöver folk att skjuta på.

Permalänk

Hoppas verkligen att hardcore server kommer, så man slipper o tömma hela magasinet på folk.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

hur ansluter man till sweclockers mumble?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
SpelClockers

Om du kollar första inlägget i http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1053609-swec... så har du nerladdningslänk för att installera mumble och IP:port och lösenord. Det finns även en youtube film med detaljerade instruktioner (på engelska).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte alls roligt när en clan joinar servern i full kraft och sitter alla på samma lag.
Denne gång var det clanen "mhw"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Inte alls roligt när en clan joinar servern i full kraft och sitter alla på samma lag.
Denne gång var det clanen "mhw"

Är inte det ungefär samma sak som när några sitter på mumble och spelar ihop?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Mimematis:

Inte alls roligt när en clan joinar servern i full kraft och sitter alla på samma lag.
Denne gång var det clanen "mhw"

Skrivet av Gwanto:

Är inte det ungefär samma sak som när några sitter på mumble och spelar ihop?

Det är bara att komma in på mumble och äga upp dom tillsammans med övriga SweC medlemmar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Är inte det ungefär samma sak som när några sitter på mumble och spelar ihop?

Dock så brukar det inte vara 15pers som joinar mumble och sitter fullt syncade och nötar mot "vanligt" folk.
När det blivit allt för ojämnt så har folk bytt till andra sidan. (iaf den lilla tiden jag var med på mumle)

Skrivet av Sir Hitman:

Det är bara att komma in på mumble och äga upp dom tillsammans med övriga SweC medlemmar

Jo gärna, men på något sätt så vill min dator hänga sig när jag sitter på mumble

Hade varit mycket trevligare om "stora" claner som väljer SweC servern delar upp sig när det blir allt för ojämnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Dock så brukar det inte vara 15pers som joinar mumble och sitter fullt syncade och nötar mot "vanligt" folk.
När det blivit allt för ojämnt så har folk bytt till andra sidan. (iaf den lilla tiden jag var med på mumle)

Jo gärna, men på något sätt så vill min dator hänga sig när jag sitter på mumble
Hade varit mycket trevligare om "stora" claner som väljer SweC servern delar upp sig när det blir allt för ojämnt.

1: Om du byter sida för att motståndet blir för stort så avsäger du dig samtidigt från att bli bättre.
Sen att en "lag-spelare" byter sida för å jämna ut motstånd är inte helt lätt då dem oftast kör taktik baserade på varandras kunskaper (1 kör, 1 skjuter, 1 repar m.m.)
Om du är inne på server med fuskare så lär du dig alla öppna ytor, hur du ska ta dig fram osedd, vars bästa ställen för fight är o.s.v.
Medans "noob" server springer du till högsta punkten med öppen omgivning för att ha bra sikt med ditt sniper vapen.

2: Om du har problem med mumble så kan du alltid kolla in deras faq.
Men vanligaste felen är ljud-drivrutinerna, uppdatera och har du senaste, avinstallera, reboot å kast in på nytt.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen de inställningar som körs på servern, framför allt att det bara är en runda per bana och ingen kill-cam och bra maps. Tyvärr är det lite dålig trafik mitt på dagen och jag har inte alltid tid att hoppa in och försöka dra igång den så jag undrar om det är någon som kan tipsa om servrar med liknande inställningar som är schyssta?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xizten:

Gillar verkligen de inställningar som körs på servern, framför allt att det bara är en runda per bana och ingen kill-cam och bra maps. Tyvärr är det lite dålig trafik mitt på dagen och jag har inte alltid tid att hoppa in och försöka dra igång den så jag undrar om det är någon som kan tipsa om servrar med liknande inställningar som är schyssta?

Tack för berömmet men måste be dig ställa den frågan i det allmänna BF forumet, denna trådens topic är SweC servern specifikt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Skaffade bf3 idag. Försökte joina denna swec-server, men det stod att jag behövde expansionen. Är det enbart för den map som kanske spelades, eller behövs den generellt?

Är expansionen ett givet köp tycker ni?
Finns det några andra svenska servers som kan rekommenderas, för de som inte har expansionen?

Ber om ursäkt om dessa frågor redan besvarats, men 86 sidor samt mina dåliga sökkunskaper är inte tillräckliga :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Skaffade bf3 idag. Försökte joina denna swec-server, men det stod att jag behövde expansionen. Är det enbart för den map som kanske spelades, eller behövs den generellt?

Är expansionen ett givet köp tycker ni?
Finns det några andra svenska servers som kan rekommenderas, för de som inte har expansionen?

Ber om ursäkt om dessa frågor redan besvarats, men 86 sidor samt mina dåliga sökkunskaper är inte tillräckliga :).

B2k är värt varenda krona. Kolla gotland serverarna. Tror de har någon/några utan b2k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Skaffade bf3 idag. Försökte joina denna swec-server, men det stod att jag behövde expansionen. Är det enbart för den map som kanske spelades, eller behövs den generellt?

Är expansionen ett givet köp tycker ni?
Finns det några andra svenska servers som kan rekommenderas, för de som inte har expansionen?

Ber om ursäkt om dessa frågor redan besvarats, men 86 sidor samt mina dåliga sökkunskaper är inte tillräckliga :).

Webbhallen och TV2 har servrar utan b2k:)

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Nightcrawl:

Skaffade bf3 idag. Försökte joina denna swec-server, men det stod att jag behövde expansionen. Är det enbart för den map som kanske spelades, eller behövs den generellt?

Är expansionen ett givet köp tycker ni?
Finns det några andra svenska servers som kan rekommenderas, för de som inte har expansionen?

Ber om ursäkt om dessa frågor redan besvarats, men 86 sidor samt mina dåliga sökkunskaper är inte tillräckliga :).

Du kan joina servern när den kör de vanliga kartorna även utan expansionen men blir då kickad när den byter till en Back to karkand karta. Jag tycker det helt klart är värt de extra kronorna expansionen kostar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar också serverns settings! Jag önskar dessa vore BF3's normal setting, och dagens Normal kallades Arcade eller liknande. Anyway GJ med servern!

*edit*
Och B2K är värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Fuskare inne på servern nu, dödar alla med mortar... livv_crille nåt

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

cheater inne nu "IlvvCRIlLjIlIlzk"

Visa signatur

Låda:R3|PSU:Corsair HX650w|mobo:ASRock P67 Pro3|CPU:Intel 2500K|SSD:intel 320 120GB|Minne:Corsair XMS3 8gb|GPU: Asus GTX 670DC2 OC.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av haijen:

Fuskare inne på servern nu, dödar alla med mortar... livv_crille nåt

Skrivet av Commanderswe:

cheater inne nu "IlvvCRIlLjIlIlzk"

Han är fixad för en liten stund sedan. Det går fortare om ni rapporterar personen med !report eller !admin för då plingar det i telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför måste man ha "Back to Karkand"-expansion? Har ni ingen server för "vanliga" BF3?

M.v.h newbie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

Han är fixad för en liten stund sedan. Det går fortare om ni rapporterar personen med !report eller !admin för då plingar det i telefonen.

Måste man skriva in ett giltigt namn (den här nissen hade ju t.ex ett rätt drygt namn) eller räcker det att man skriver !report och sedan något godtyckligt som ni förstår? Eller finns det något bra sätt att få namn till chatten utan att skriva hela (t.ex börja på första bokstaven och på något vis bläddra genom namnen som börjar på det)?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av haijen:

Måste man skriva in ett giltigt namn (den här nissen hade ju t.ex ett rätt drygt namn) eller räcker det att man skriver !report och sedan något godtyckligt som ni förstår? Eller finns det något bra sätt att få namn till chatten utan att skriva hela (t.ex börja på första bokstaven och på något vis bläddra genom namnen som börjar på det)?

Har också samma fråga, får huvudvärk bara jag läser namnet!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av iizhuuez:

Varför måste man ha "Back to Karkand"-expansion? Har ni ingen server för "vanliga" BF3?

M.v.h newbie!

Vi har bara 1 server och då har vi valt att köra med Karkand expansionen just för att dom kartorna är så mycket bättre enligt mig och de flesta som jag pratat med som har spelat dom. Det har diskuterats lite kring fler servrar men inget som är bestämt i dagsläget.

Skrivet av haijen:

Måste man skriva in ett giltigt namn (den här nissen hade ju t.ex ett rätt drygt namn) eller räcker det att man skriver !report och sedan något godtyckligt som ni förstår? Eller finns det något bra sätt att få namn till chatten utan att skriva hela (t.ex börja på första bokstaven och på något vis bläddra genom namnen som börjar på det)?

Hittar inte exakt hur den pluginen fungerar men den ska ha lite AI för att hitta rätt person. Korrekt uppsättning är "@report NICK anledning" skriver man rätt så får vi iallafall en lista med stats på alla spelare, EA id/PB id osv på personen som blivit rapporterad.
Tror även att bara skriva "@report" utan något efter ska fungera samma som "@admin" och då får vi bara en lista på stats. Även möjligt att "@admin" fungerar med ett meddelande efter. Även om det kan vara lite svårt att se vad det gäller när man bara får en lista på alla spelare och deras stats.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av haijen:

Måste man skriva in ett giltigt namn (den här nissen hade ju t.ex ett rätt drygt namn) eller räcker det att man skriver !report och sedan något godtyckligt som ni förstår? Eller finns det något bra sätt att få namn till chatten utan att skriva hela (t.ex börja på första bokstaven och på något vis bläddra genom namnen som börjar på det)?

Skrivet av The Sweeper x:

Har också samma fråga, får huvudvärk bara jag läser namnet!

Skrivet av Sir Hitman:

Tyvärr så är det så att fuskare gärna har de knepigaste namnen för att göra det svårt att rapportera honom. Vi har två kommandon för att be om hjälp.

@report <exakt namn> <anledning>

@admin <fritext>

!/@ funkar båda två som prefix.

Om ni har problem med att få till @report på grund av namnet på fuskaren, kör då en @admin <namn så nära ni kommer och reason, skriv så begripligt ni kan> för den är uppsatt på samma sätt. Vi får inte spelarens GUID och namn direkt men vi får en lista över alla som är inne och kan ta en retroaktiv koll i de sparade filerna. Inte lika effektivt och inget vi kan göra på stående fot med mobila lösningar men har vi tillgång till dator så funkar det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ok, bra att veta hur det ligger till

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk

Nyfiken; hur hanterar ni rapporter om fuskare? Tänkte mest på att det är inte alltför ovanligt att folk anklagar varandra för fusk utan några vettiga grunder.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
SpelClockers

Utan direkta bevis så kan vi inte göra så mycket annat än att kolla lite på statistik och utifrån det försöka göra en bedömning om det är en bra spelare eller uppenbar fuskare. Om någon ser misstänksam ut så kör vi också lite extra screenshots på personen via punkbuster.

Det har inte kommit in så många rapporter om fuskare förutom på uppenbara instantkill på hela fiende laget och dom har vi bannat såfort vi ser dom.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

Förtydligande ang statistik: Vi bokför ju antalet ggr någon rapporterats för TK till exempel. Det finns också flera källor för information om spelare att tillgå, både allmänt för spelare och för serveradmins.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Bannad utan bra anledning

Jag blev bannad från sweclockers serven utan att jag gjort något större fel.

Hur kan jag bli obannad igen??