Rainmeter MarcusNO Simple Bars

Permalänk
Medlem

Rainmeter MarcusNO Simple Bars

En del folk har tjatat på mig om att lägga upp mitt egen-skapade Rainmeter tema, så nu finns det att ladda ner för allmänheten!

Anledningen till att jag skapade detta "tema" var för att jag vill ha något som gav mig den informationen jag ville ha på ett clean och snyggt sätt.

Ett exempel på hur det kan se ut:

Det finns även ett alternativ att få all text och procentklossarna att bli svarta (Bra om man har en ljus bakgrundsbild)

LADDA NER: http://www.multiupload.com/MNF6ZFIYEY

Installations Instruktioner:

Det spelar ingen roll om du börjar med steg 1 eller 2.

1. Installera SpeedFan (detta är ett krav för att temat skall fungera).
2. Installera Rainmeter (rekommenderar 2.1 eller senare).
3. Packa upp .rar filen till: "C:\Users\Username\Documents\Rainmeter\Skins".

Om dina temps visar fel eller inte visas alls, följ då denna guide: #11800064

Visa signatur

9800x3d | 5090 ROG Astral | 64GB 6GHz | 4TB 990 PRO | G9 Odyssey OLED

Permalänk

Vad menar du med att pana upp .rar filen?

Vadå rar, och vilken fil ?

Visa signatur

Adam Mcintosh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adammcintosh:

Vad menar du med att pana upp .rar filen?

Vadå rar, och vilken fil ?

Efter att det står "LADDA NER:" Så syns en länk, där laddar du ner en .rar fil. Följ sedan steg 1-3 om du nu inte redan har programmen SpeedFan och Rainmeter installerat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan du länka engima?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Kan du länka engima?

http://rainmeter.net/cms/SuitesEnigma

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om det är så att man tankar temat och installerar de... kan man byta bakgrundsbilden då eller byter man hela temat om man ska byta bilden?

Permalänk
Medlem

Jättesnyggt men varför speedfan och inte coretemp eller hwmonitor...

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Förlåt om jag är trög men jag har gjort alla 3 "steg" men mitt skin har inte ändrats, vad ska jag emr göra?

Permalänk
Medlem

älskar hur det ser ut och allt, men funkar inte för mig. Första gången jag använder rainmeter och hade lite problem med att få fram allt i början, men det löste sig, men nu så vill den inte visa Core temps för mig alls + att internet information inte var med i rar filen?

edit: nu visar den inte GPU temp längre =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas.andreas:

älskar hur det ser ut och allt, men funkar inte för mig. Första gången jag använder rainmeter och hade lite problem med att få fram allt i början, men det löste sig, men nu så vill den inte visa Core temps för mig alls + att internet information inte var med i rar filen?

edit: nu visar den inte GPU temp längre =/

Beroende på användarens dator så måste man ändra allt lite.

Om du öppnar SpeedFan och trycker på Configure så ser du alla dina temps i en lista.

I den listan, kolla i vilken ordning allt ligger och sedan högerklickar du på en av alla "bars" och tryck på "Redigera skin" då skall du få upp ett text dokument, ungefär i mitten av dokumentet står det:

[MeasureCore1]
Measure=Plugin
PlugIn=PlugIns\SpeedFanPlugin.dll
SpeedFanNumber=2
[TempCore1]
Measure=Calc
Formula=MeasureCore1/100

Ändra då siffran "SpeedFanNumber=2" till den ordningen den ligger på i din SpeedFan.

GUIDE:

Steg 1: Öppna SpeedFan och tryck på "Configure"

Steg 2: Då får du upp en lista med alla temps så du kan kolla vilket nummer i listan en specifik komponent ligger på.

Steg 3: Säg att du nu vill ändra din stapel " (CORE 3) " Högerklicka då på stapeln och tryck på "Redigera skin"

Steg 4: Då får du upp ett textdokument med information, längre ner så står det vilken siffra i din SpeedFan lista den tar temp ifrån.

Steg 5: Eftersom att detta text dokumentet var för " (CORE 3) " så letar du upp core 2 i SpeedFan (dem har valt att döpa sin första core till core 0, därför blir det en siffra fel)

Steg 6: Spara dokumentet.

Steg 7: Högerklicka på din Rainmeter ikon som befinner sig nere i högra hörnet, klicka sedan på "Uppdatera alla".

*Modedit: Sammanslagen med annan tråd som dessutom räknas som korspost*

Sammanslagen med annan tråd
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Har alltid varit ett SpeedFan-fan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rondus:

om det är så att man tankar temat och installerar de... kan man byta bakgrundsbilden då eller byter man hela temat om man ska byta bilden?

Bakgrundsbilden är helt fristående, så det går bra att byta till vad du vill utan att staplarna försvinner

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Förlåt om jag är trög men jag har gjort alla 3 "steg" men mitt skin har inte ändrats, vad ska jag emr göra?

Detta är inriktat för folk som vet hur man använder Rainmeter. Men gör så att du högerklickar på Rainmeter nere i högra hörnet, sedan klicka på Skins>MarcusNO Simple Bars 1.0>CPU Usage.

Upprepa stegen tills du fått fram alla staplar du vill ha.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Grusburk:

Om du går in på deviantart.com ( http://browse.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/r... ) så ser du tyvärr att 99% av alla skins som "övervakar" temperatur kör med speedfan, fråga mig inte varför. Sen envisas de med att köra 12h klocka, fahrenheit, laptopanpassat och annat skit som till slut gör att man inte använder skinet. ibland går det dock att byta till 24h klocka, celsius och att modifiera skinet... men i slutändan blir inte resultatet bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Om du går in på deviantart.com ( http://browse.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/r... ) så ser du tyvärr att 99% av alla skins som "övervakar" temperatur kör med speedfan, fråga mig inte varför. Sen envisas de med att köra 12h klocka, fahrenheit, laptopanpassat och annat skit som till slut gör att man inte använder skinet. ibland går det dock att byta till 24h klocka, celsius och att modifiera skinet... men i slutändan blir inte resultatet bra

Jag hade ju dock valet att göra skinnet med nått annat program, men valde SpeedFan då jag använt det i alla år.
Och jag gör nästan alla mina skins själv för att få allt som jag vill

Så här ser mitt skrivbord ut i skrivande stund:

Det ända som jag inte gjort själv (När det gäller Rainmeter skins) i denna bild är Media Spelaren uppe i vänstra hörnet samt Nätverks monitorn till höger. Därav står allt på svenska i samma font och precis som jag vill ha det. Btw tempen som står längst upp i mitten är min lokala ute miljö

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det inte Egnima´s mätare med cpu,ram/wifi/lan? Dom andra mätarna känner jag igen från deviantart då jag själv har haft dom innan :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fyndler:

Är det inte Egnima´s mätare med cpu,ram/wifi/lan? Dom andra mätarna känner jag igen från deviantart då jag själv har haft dom innan :/

Ja det finns väldigt många som är näst intill likadana...

http://browse.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/r...

http://browse.deviantart.com/customization/skins/sysmonitor/r...

Finns många liknande. Själv testat det första som kör med afterburner och core temp... vilket jag anser vara pålitligare och bättre program. Dock får jag fan ALDRIG till det och kör med temps i tray och gamla klassiska rocketdock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyndler:

Nätverksmätaren är Enigma´s vilket jag har nämnt tidigare (tror jag nämnde det i Galleriet)
Sedan om du har haft liknande mätare eller att någon har "stulit" mina och lagt upp någon stans har jag ingen aning om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Nätverksmätaren är Enigma´s vilket jag har nämnt tidigare (tror jag nämnde det i Galleriet)
Sedan om du har haft liknande mätare eller att någon har "stulit" mina och lagt upp någon stans har jag ingen aning om.

Ah var inte säker om det var Enigma men hade för mig det, var så länge sen jag använde den så var tvungen att fråga så man kunde tanka den igen Ska se om jag hittar mätarna på deviantart igen så kan jag länka

Permalänk
Medlem

speedfan säger att min cpu temp är -60 grader vilket är väldigt synd för detta är defenitivt snyggt.
Får klara mig med core temps osv.

Tack