Högtalar köp till Pc´n

Permalänk
Medlem

Högtalar köp till Pc´n

Funderar på att köpa ett sourand paket till Pc´n. Och har fått napp på följenade alterntiv.

Högtalare Labtec Arena 530 Subwoofer 4+1

:: http://www.labtec.com/index.cfm?page=gear/details&contentid=4...

Någon som känner till modellen, om det är något att satsa på ?

Priset ligger från 650 till 999 kr beronde på var man köper dom.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort?

Om du har ett 5.1 tycker jag att du skall köpa Logitech Z - 640.

Lite tveksam till Labtec, bättre att lägga ut lite extra för att kunna köpa typ Logitech, Creative eller Altec.

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Permalänk
Avstängd

tycker inte du ska köpa logitech, flera personer har haft problemet att basen smällt sönder = dålig kvalitet på skiten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjodan
Vad har du för ljudkort?

Om du har ett 5.1 tycker jag att du skall köpa Logitech Z - 640.

Lite tveksam till Labtec, bättre att lägga ut lite extra för att kunna köpa typ Logitech, Creative eller Altec.

Just i dagsläget sitter jag med ett sipelt Soundblaster 32. Var mycket därför jag fastnade för just den akuella modell som jag frågar om. Men eftersom att jag nu siktar på att köpa ny burk till jul så lär det bli ett mer avencerat ljudkort i den.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kolla här.

http://www6.tomshardware.com/video/02q1/020325/index.html

Jag har själv Z-540 och är nöjd.

/whiper

Permalänk

logitechs nya högtalare är i princip labtech, logitech köpte upp dom och med deras expertis kunde dom lansera z- serien.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk

data högtalare = skit igentligen.. köp ett hi fi system å kopla in i burken

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
tycker inte du ska köpa logitech, flera personer har haft problemet att basen smällt sönder = dålig kvalitet på skiten

på z640?
Min z560-sub är då jävligt kraftig........

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KungMackan
data högtalare = skit igentligen.. köp ett hi fi system å kopla in i burken

Vad är det som gör högtalare bra? att de låter bra, eller att det står "hifi" på dem? Det finns "data högtalare" som låter bra, och det finns de som låter dåligt. precis som det finns hifi-system som låter bra resp. dåligt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

och sedan tycker jag inte att du skall köpa ett system med ett fuskmembran z6xx,z5xx, labtech 424, creative digital 5300 (tror det är likadant på 5700) anledningen till att du inte skall ha ett fuskmembran är att du blir lurad att spela på en skithög volym eftersom du inte hör någon distortion men efter ett tag så pajar grejorna. I logitechs fall så har högtalarna z560 och z680 en riktig 8" bas i subben.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är värt att lägga ner lite extra pengar på högtalare.
Köp dig några riktigt fina 7.1 högtalare så kommer du att bli nöjd.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KungMackan
data högtalare = skit igentligen.. köp ett hi fi system å kopla in i burken

jag tror inte du vet vad du pratar om egentligen ;|

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade nästan tänkt att köpa någon av inspire 5300 eller logitechs Z-540. just nu lutar det åt inspre 5300 men jag vet inte?? någon som har inspire 5300 ??? spöar inspire logitechs eller tvärtom??

Permalänk
Medlem

hm..jadu chilly...jag skulle nog tro att logitech kickar ganska fett där..
är tyvärr inte så insatt i högtalar branchen..du blir nog nöjd vad du än köper!

Visa signatur

min förra bröt mot reglerna så...då skiter jag i denna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChiLLY
hade nästan tänkt att köpa någon av inspire 5300 eller logitechs Z-540. just nu lutar det åt inspre 5300 men jag vet inte?? någon som har inspire 5300 ??? spöar inspire logitechs eller tvärtom??

om jag hade varit i dina kläder hade jag sparat ihop en tusenlapp till och köpt ett par logitechs z-560 istället. Detta är om du lyssnar på mycket musik och har för vana att spela högt annars är det onödigt att spendera mera på att par högtalare som du ändå inte kommer att använda. Själv lyssnar jag på mycket musik och tycker om att spela spel men dum och otålig som jag var så köpte jag ett par sketna labtech högtalare för 700 kr som jag nu känner absolut inte täcker mina behov villket gör att jag nu måste börja om från början och spara ihop mera pengar för att köpa ett par högtalare för 5000. Se till att du köper tillräckligt och lite till från början.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu

om jag hade varit i dina kläder hade jag sparat ihop en tusenlapp till och köpt ett par logitechs z-560 istället. Detta är om du lyssnar på mycket musik och har för vana att spela högt annars är det onödigt att spendera mera på att par högtalare som du ändå inte kommer att använda. Själv lyssnar jag på mycket musik och tycker om att spela spel men dum och otålig som jag var så köpte jag ett par sketna labtech högtalare för 700 kr som jag nu känner absolut inte täcker mina behov villket gör att jag nu måste börja om från början och spara ihop mera pengar för att köpa ett par högtalare för 5000. Se till att du köper tillräckligt och lite till från början.

hum hum hum hum ....... man kanske endå ska slå på stort på en gång som du säger, låter rätt vetttigt.kanske nya Soundworks THX 510D 5.1 elller logitechs Z-680 THX ???
då får det bli nån av dom, eller har du något bättre förslag???

Permalänk
Medlem

JAG har dom köp INTE mina började brusa efter 2 veckor men det kanske är för att jag spelar hög hård reauk

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChiLLY

hum hum hum hum ....... man kanske endå ska slå på stort på en gång som du säger, låter rätt vetttigt.kanske nya Soundworks THX 510D 5.1 elller logitechs Z-680 THX ???
då får det bli nån av dom, eller har du något bättre förslag???

Jag skall satsa på ett par klipsch promedia 5.1 dom har enligt reccensioerna jag läst det mesta ljudtrycket i klassen pluss att klipsch gör rätt bra grejor (vad jag har fattat det som). Du kan hitta recensioner av dom högtalarna och andra högtalare i den prisklassen på http://www.3dsoundsurge.com

edit: om du inte riktigt vill punga ut med 5000 kr på ett par högtalare så satsa på logitechs z-560 dom slår många andra högtalare i 5000 kr klassen.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

har z-560, köpte dom från jme genom sweclockers erbjudandet. Dom är förbannat trevliga. Förbaskat mäktigt att spela spel med dom inkopplade...heehe

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du borde köpa högtalare ifrån Videologic dom är jvlig bra...

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jag tycker att du borde köpa högtalare ifrån Videologic dom är jvlig bra...

jepp, men då måste man betala en del.. =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men är Z-560 bra till film???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChiLLY
men är Z-560 bra till film???

Jag skulle tro det, dom är i alla fall marknadens mest prisvärda högtalare. Du kan ju gå ner till din närmaste återförsäljare och be att få lyssna på dom.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

har ett Labtec-424 kostade runt 700 spänn. Otroligt prisvärda högtalare, mycket bra bas och hyffsat rent ljud i sateliterna!

Dock skulle jag jävligt gärna vilja ha ett Canton Movie MX-10 och en Pioneer 430/630.. Kolla på www.mediacheckpoint.com riktiga fynd kan man hitta där.

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
har z-560, köpte dom från jme genom sweclockers erbjudandet. Dom är förbannat trevliga. Förbaskat mäktigt att spela spel med dom inkopplade...heehe

Grejen är ju bara den.....att man aldrig kommer vilja sänka volymen.......jag rekommenderar inte z560 om du bor i lägenhet

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Avstängd

jag kör med videologic sirocco pro och jag bor i lägenhet, där har inte logitech en chans och än så går det bra så logitech borde inte vara några problem

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Så ni rekomenderar inte z-680? Jag som funderade på att köpa dem..

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Medlem

säkert inget fel på dom, men dom är jy dyyyra...=)

Permalänk
Avstängd

SÅ du menar att dem inte är värda sitt pris? 3500 spänn är ju fan inte farligt om det är bra grejer..

Men om dem t.ex. inte är så speciellt mycket bättre i helhet (ljudet) än z560 så är det ju väldigt dumt att lägga ut 1500 på en kontroll och lite silverfärg... Men är dem 1500 kr (okej, vet att dem inte är dubbelt så bra om man endast ser itll ljudet) bättre än z560 så blire dem.

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellsis
SÅ du menar att dem inte är värda sitt pris? 3500 spänn är ju fan inte farligt om det är bra grejer..

Men om dem t.ex. inte är så speciellt mycket bättre i helhet (ljudet) än z560 så är det ju väldigt dumt att lägga ut 1500 på en kontroll och lite silverfärg... Men är dem 1500 kr (okej, vet att dem inte är dubbelt så bra om man endast ser itll ljudet) bättre än z560 så blire dem.

Glöm ej att man till Z-680 får en center högtalare + en inkopplingsgrunka med DTS, DD, samt DPL II. Man får även en fjärrkontroll, mkt bra!

Funderar starkt på att slå till!

Visa signatur

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."