Frostbite 3 och Battlefield 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Varför ska man alltid kriga för? Jag tycker att ett eventuellt Battlefield 4 ska utspela sig i ett klassrum, där man som ny i klassen ska försöka ta sig igenom den första skolveckan. Självfallet finns ju de vanliga elementen kvar: bråkstaken som mobbar en, den äckliga skolmaten, någon som lägger häftstift på din stol och så klart den söta flickan som du blir kär i men aldrig kommer få.

Är det inte meningen att ungarna ska klara av spelet?

Denhär tråden är lite som:
http://www.youtube.com/watch?v=Jvph0r09nDU

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Det hade vart nåt! Svenska mappar så som fjällen eller norrlandskogen skulle va ballt!

Ja, för oss svenskar iaf. tror inte folk runt hela världen skulle tycka det var så intressant.
Så det skulle passa mer som en DLC eller mod,som Bf2 hade en Swedish forces mod som lads ner pga. "bristande intresse"

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

EU mot USA!!!!

Eller tillbaka till WWII europa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Det hade vart nåt! Svenska mappar så som fjällen eller norrlandskogen skulle va ballt!

Hade kunnat betala mycket för att få strida i Göteborg centrum Metro = Göteborgs Resecentrum

Hade varit sjukt! Kunna spränga upp ställen som man faktiskt känner igen från verkligheten

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Vill har modtools, som de lovade oss till BF3. Verkar inte hända särskillt mycket där...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Entusiast

Jag vill förövrigt se bättre fysik överlag, så att alla objekt har sin egna fysik eller vad man ska säga, som dessutom är välgjord.
Mycket mer förstörelse, den nuvarande känns bra, men det finns konstigt nog en hel del saker man inte kan spränga/köra sönder, personligen tror jag de hade för kort tid på sig för att göra "ordentlig" förstörelse, eller överhuvudtaget göra något "ordentligt" alls.
Missförstå mig inte nu, älskar spelet, men det känns som att EA pressade DICE alldeles för hårt att släppa det såpass tidigt som de gjorde.
Svenska armén och Svenska miljöer skulle också vara grymt

Borttagen citering + offtopic
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hade kunnat betala mycket för att få strida i Göteborg centrum Metro = Göteborgs Resecentrum

Hade varit sjukt! Kunna spränga upp ställen som man faktiskt känner igen från verkligheten

Aa, det hade vart riktigt grymt! Får hoppas på något sånt i framtiden

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Mer nostalgi och mindre - dont get me wrong on this one- massiv destruction (Dvs inte attackhelikoptrar som kan riva byggnader på 3 missiler och rocketlaunchers.. all around). Bättre destruction där vissa hörn inte är odödliga och mer sammanhängande byggnadsras, om en byggnad har halva sidan bortriven och stödpelaren har x antal hp kvar innan den rasar? Nej tack. Hur svårt kan det vara att göra en liten kodslinga som snabbt kollar på ett fyrkantigt hus tex.
Allt för ofta ser man hus som flyter lite för väl mycket. Kan de inte göra huset i lite mindre sektorer som individuellt har egna raseringsprogram?
---2---
1----3
---4--- If (1==0 & 4 == 0) { send destruct; }

Bangalores/granater är väl ett mer up close and personal way att deala med breaching? Känns som att destruction är reserverat för longrange och engineers, granater borde väl kunna riva ett hål i en vägg som en raket kan totaldemolera?

Hade gärna sett lite skyttegravskrig action där conquest etc inte direkt tillämpas utan snarare capture the flag eller någon alternativ variant av MCOMS.

Nya maps och gamemodes! Straight up ticketwar i ovanstående skyttergravsscenario. Kanske skulle flaggan omedelbart eliminera 50 tickets då den når "hembunkern"? Med punkter man kan avancera till men som ändå inte ger spawnpositions? Kanske folk nu strategiskt kan börja använda spawnbeacons??
Inför commander eller heavy artillery igen! ge squadleaders befogenhet att requesta artillery via en egen GUI. Mer strategiskt lir tack!

Garand vill jag ha också ha tillbaka, so badly... Jag drömmer om klingandet från magasinet om nätterna.. mm.. (too far?)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av barbafarsan:

jag hade velat ha 2142 på nytt eller att de iaf har titanmode spelläge fast kan vara vilken epok som helst, dock inte ww1 och 2 såå uttjatat, fixad nätkod, ta bort den blåfiltret o bloomen. gärna lite bättre helikopterfysik =).

edit: glömde o lägga till spelare ska kunna göra kartor och ordentlig support för esport.... men ja antar de inte kommer hända någonsin.

min högsta önskan är nog att de avskedar sina pinballfantasies programmerare och köper in några som kan programmera modern kod

2142 är bästa BF spelet nånsin. Hoppas dom gör ett nytt snart och ett Mirrors Edge 2. Kommer inte lämna rummet på veckor 8)

Permalänk
Medlem

Defenitivt mera advancerat som BF2 är. PC optimerat ska vara givet. Sluta använda Ryssland som skurkarna, och sedan att EU fick vara med.

Inget tvång till Battlelog/Origin!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

En del av er verkar totalt sakna omdöme om vad som hör hemma på Sweclockers. Jag har "hjälpt" er på traven genom att radera inlägg och stänga av användare, på kortare och längre tid.

Enkelt uttryckt: Rasism hör inte hemma på Sweclockers (eller någon annanstans heller enligt min mening). Försök till skämt eller ironi slår ofta (oftast) fel och misstolkas, tänk på det ni som ändå försöker.

Ser ni ett regelbrott, anmäl istället för att svara.

Jag hoppas det är slut med tramset från och med nu.

*Tråd rensad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

USA ska va "the bad guys" mot EU.

Permalänk

Svenska m/90 kamoflage och AK5 istället för ak4! FASEN!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av zekkexavior:

Svenska m/90 kamoflage och AK5 istället för ak4! FASEN!

"Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA!?!?!?"

Fan va jag garva

------------

Som flera andra sagt, sluta demonisera Ryssland och låt Eu vara med och leka

Fler maps!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Börjar nästan gråta, fan va sant

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

"Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA!?!?!?"

Fan va jag garva

Jovisst, en mycket trevlig fras min kompis yttrade under slutet på ett vredesutbrott på LAN!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Avstängd

Dom borde testa och ta bort det j****a recon kitet och se hur det går. Finns fan inget värre än campers i spel, speciellt på stora maps. Kollar upp i 3 sekunder bakom ett skydd så bam, blir man skjuten av 22 p12or som ligger i en hög. Och dom hjälper inte laget på nåt sätt!

Permalänk
Medlem

Map maker och mods hade gjort bf3 25000ggr bättre. Tyvärr tjänar dom väl mer på att göra dlcs istället

Edit: Battlefield 4 hade varit det ultimata spelet om dom gjorde det som EVE ungefär där man befinner sig i en stor värld där klaner har sina egna områden och slåss mot andra klaner och bygger tanks osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Som du resonerar så betyder det att ingen utanför usa, frankrike och iran köpte BF3, då det utspelade sig i ett annat land än sitt eget?

Ingen har väl sagt att hela spelet ska utspela sig i norden?

Kan nästan garantera att det skulle sälja mycket sämre om det handlar om Sverige och Norge än Ryssland och USA. Och hade spelutveklarna trott något annat hade dom gjort spel som utspelade sig mellan Sverige och Norge

Citat:

Ett spel som utspelar sig i europa vore faktiskt intressant, till skillnad från den så uttjatade historien om USA vs Ryssland, och sen slänger dom in några typiska talibaner på ett hörn.

Där beskrev du ju BF3 det finns ju banor som utspelar sig i blandannat paris. Enspelarläget vet jag inget om men det är ju inget roligt i battlefield ändå. Sen har du ju 2142 som utspelar sig mycker i europa:P

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan nästan garantera att det skulle sälja mycket sämre om det handlar om Sverige och Norge än Ryssland och USA. Och hade spelutveklarna trott något annat hade dom gjort spel som utspelade sig mellan Sverige och Norge

Bara för att man vill se NÅGRA/NÅGON bana i Sverige betyder det inte att spelet handlar om Sverige...

Skrivet av jOnÄTÄn:

Där beskrev du ju BF3 det finns ju banor som utspelar sig i blandannat paris. Enspelarläget vet jag inget om men det är ju inget roligt i battlefield ändå. Sen har du ju 2142 som utspelar sig mycker i europa:P

Beskrev jag BF3? Spelet har en bana som utspelar sig i Paris i singleplayer, och den är uppdelad till två banor i multiplayer, Operation Metro och Seine Crossing. De banorna skulle lika gärna kunnat utspela sig i Sverige. Resten av spelet utspelar sig i antingen USA eller Iran ( av multiplayer banorna utspelar sig 6/10 i Iran och ingen i USA). Sen visste jag INGENTING om vilka länder spelet utspelade sig i när jag köpte det, och skulle köpt det oavsett om det utspelade sig i turkmenistan och grönland istället för USA och Iran, så tycker dina argument om att ingen skulle köpt spelet om det delvis utspelat sig i Norden är ganska märkliga.

För övrigt spelar det för mig ingen roll om 2142 utspelar sig i norden eller inte, är enligt mig den sämsta BF-titeln tillsammans med BF:BC.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Svenska armén ska vara med!

Agree, mer svenska saker.

Krig i gamla stan istället för paris

Annars vill jag ha mer vapenskillnader. Jag vill inte att alla har typ samma dmg och range.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av DurpDurp:

Dom borde testa och ta bort det j****a recon kitet och se hur det går. Finns fan inget värre än campers i spel, speciellt på stora maps. Kollar upp i 3 sekunder bakom ett skydd så bam, blir man skjuten av 22 p12or som ligger i en hög. Och dom hjälper inte laget på nåt sätt!

Så dom dödar dig så fort du visar skallen, men ändå hjälper dom inte sitt lag? räknas inte deras kills eller?

För övrigt tycker jag inte alls att det ska tas bort, är mitt favorit kit, och leder inte endast till camping, jag spelar med bolt action och 3,4x scope/utan scope, funkar hyggligt att skjuta på avstånd med, och framför allt kan man springa in ordentligt i striden och göra ordentlig nytta. Sen kör man såklart med MAV, för att spotta åt sitt lag. För övrigt blir jag dödad oftare av folk som campar med maskingevär och bipods än med snipers

Tycker däremot det är värdelöst att Supportklassen har fått C4an, då det var en av de få saker som fick även de mest inbitna campers att någon gång vilja ta sig in i striden; För att de faktiskt kunde göra någon nytta mot fordon.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Någon ovan nämnde någonting som en FPS-MMORPG, kan bara säga att det skulle kunna bli grymt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Bara för att man vill se NÅGRA/NÅGON bana i Sverige betyder det inte att spelet handlar om Sverige...

Beskrev jag BF3? Spelet har en bana som utspelar sig i Paris i singleplayer, och den är uppdelad till två banor i multiplayer, Operation Metro och Seine Crossing. De banorna skulle lika gärna kunnat utspela sig i Sverige. Resten av spelet utspelar sig i antingen USA eller Iran ( av multiplayer banorna utspelar sig 6/10 i Iran och ingen i USA). Sen visste jag INGENTING om vilka länder spelet utspelade sig i när jag köpte det, och skulle köpt det oavsett om det utspelade sig i turkmenistan och grönland istället för USA och Iran, så tycker dina argument om att ingen skulle köpt spelet om det delvis utspelat sig i Norden är ganska märkliga.

För övrigt spelar det för mig ingen roll om 2142 utspelar sig i norden eller inte, är enligt mig den sämsta BF-titeln tillsammans med BF:BC.

Du tycker det ska vara någon/några banor i Sverige/Europa i ena stunden och i andra så var det dåligt att det bara var 2 banor i europa går ju inte argumentera då.

Det kanske hade sålt okej om det utspelade sig i Sverige lite men då hade det allt fått vara något mer troligt än något så löjligt som krig mot Norge, men chansen är stor att det säljer mycket bättre om man gör ett ihopkok med USA mot Araber/Ryssar. De är heltenkelt mycket intressantare för resten utav välrden. Det finns ju anledningar till att de flesta krigsfilmer och spel handlar om dessa länder eftersom det vet man säljer.
Jag säger inte att det hade varit dåligt om de var som du vill ha det men jag tror inte dom vågar satsa så mycket pengar som det kostar att göra en Bf titer på det.
Vad spelet handlar om är inet så noga för mig som endast kör bf i multiplayer men finns några mer i välden än mig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du tycker det ska vara någon/några banor i Sverige/Europa i ena stunden och i andra så var det dåligt att det bara var 2 banor i europa går ju inte argumentera då.

Det kanske hade sålt okej om det utspelade sig i Sverige lite men då hade det allt fått vara något mer troligt än något så löjligt som krig mot Norge, men chansen är stor att det säljer mycket bättre om man gör ett ihopkok med USA mot Araber/Ryssar. De är heltenkelt mycket intressantare för resten utav välrden. Det finns ju anledningar till att de flesta krigsfilmer och spel handlar om dessa länder eftersom det vet man säljer.
Jag säger inte att det hade varit dåligt om de var som du vill ha det men jag tror inte dom vågar satsa så mycket pengar som det kostar att göra en Bf titer på det.
Vad spelet handlar om är inet så noga för mig som endast kör bf i multiplayer men finns några mer i välden än mig

Precis, US vs RU säljer mer. Men man kan ha fler länder ju, det behöver inte bara vara 2st..

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sa aldrig att några av banorna skulle vara i europa, menar bara att eftersom USA vs RU är så sjukt uttjatat att lite fräsha ideer skulle passa snart ärligt talat, 4 av de 5 senaste stora fps spelen har handlat om just den potentiella konflikten, och kanske en potentiell konflikt i europa, med flera av dess länder skulle vara en hygglig ersättare

Precis som du säger så spelar de flesta bf3 för deras awesome multiplayer, inte för singleplayer, men jag tror att de som faktiskt också vill spela singleplayer för storyns skull skulle uppskatta om de slapp spela igenom samma historia i varje fps de köper

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sa aldrig att några av banorna skulle vara i europa, menar bara att eftersom USA vs RU är så sjukt uttjatat att lite fräsha ideer skulle passa snart ärligt talat, 4 av de 5 senaste stora fps spelen har handlat om just den potentiella konflikten, och kanske en potentiell konflikt i europa, med flera av dess länder skulle vara en hygglig ersättare

Precis som du säger så spelar de flesta bf3 för deras awesome multiplayer, inte för singleplayer, men jag tror att de som faktiskt också vill spela singleplayer för storyns skull skulle uppskatta om de slapp spela igenom samma historia i varje fps de köper

Ett tag Kom det typ bara WWII spel sen kom de massa vietnamspel och nu är vi inne i modern krigsföring tillslut kommer en ny "trend" det gäller bara att någon tar steget ur de säkra korten, det handlar ju om att göra pengar på det:)
Men om jag ska säga något som hör till tråden hoppas jag dom väntar väldigt länge med BF4 (ungefär som mellan bf2 och bf3) och fortsätter bygga på 3an bättre grafik är inte allt. Ny kampanj kan dom alltid släppa som DLC

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ett tag Kom det typ bara WWII spel sen kom de massa vietnamspel och nu är vi inne i modern krigsföring tillslut kommer en ny "trend" det gäller bara att någon tar steget ur de säkra korten, det handlar ju om att göra pengar på det:)
Men om jag ska säga något som hör till tråden hoppas jag dom väntar väldigt länge med BF4 (ungefär som mellan bf2 och bf3) och fortsätter bygga på 3an bättre grafik är inte allt. Ny kampanj kan dom alltid släppa som DLC

Jo fast de höll ju inte på med BF3 så väldigt länge ändå, även om det var ett stort mellanrum, de jobbade länge på motorn, spelet, not so much.

Dessutom släppes ju flera spel imellan, även om de inte kallades BF3, så för mig spelar det ingen roll om de kallar nästa spel i serien BF4 eller någonting helt annat

Jag tycker att de borde lagt mindre tid på motorn och mer tid på att få spelet att fungera så bra som de borde

offtopic: var det inte bara black ops och BF:BC2 som hade vietnam som tema? eller du kanske menar tidigare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Malmö map

Rosengård då eller?

Permalänk
Skrivet av huzko:

Att man kan se spelare lättare, i bf3 så har man ibland svårt att se vart ifrån man blev dödad imo. Spelarna flyter in för mycket i allt annat tack vare grafiken

Skämtar du? Detta är ett problem i nuvarande spel tycker jag,alldeles för lätt att se andra spelare. Speciellt irriterande är de röda plupparna som kommer upp när det spottas. Detta gör spelet löjligt enkelt när det gäller att se fienden.

Att nämnas är att jag inte spelar som recon som nog är de som störs mest av plupparna.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8