Mitt tangentbord lägger till ' vid enter. varför?

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord lägger till ' vid enter. varför?

Mitt tangentbord har börjat lägga till ' vid enter. Varför och hur fixar jag det? Som exempel ser tre enter slag ut så här. Varje rad startar med '. Det är ett Logitech bluetooth tangentbord, började krångla helt plötsligt för någon dag sedan.
'
'
'

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Känns ju som att tangenten med '-tecknet till vänster om enter trycks ned samtidigt när du trycker på enter helt enkelt. Knapparna har klibbat ihop, ligger nån skit under tangenterna eller något som gör att båda tangenterna trycks ner låter mest troligt tycker jag. Har du plockat bort enter och/eller '-tangenten och kollat hur det ser ut?

Visa signatur

[i7 2600K] [Asus SABERTOOTH P67] [8GB Corsair VENGEANCE] [Corsair TX 650W V2] [Asus GTX570 DirectCU II]
[Intel 120GB 510 Series] [NZXT H2 Silent Midtower] [LG IPS226V-PN]
What's that number for 911 again? -Homer J Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Mitt tangentbord har börjat lägga till ' vid enter. Varför och hur fixar jag det? Som exempel ser tre enter slag ut så här. Varje rad startar med '. Det är ett Logitech bluetooth tangentbord, började krångla helt plötsligt för någon dag sedan.
'
'
'

Kan tänka mig tre anledningar efter egen erfarenhet (har inte haft ditt tgb dock):

1) Du slår enter med pannan och träffar intilliggande tangenter.
2) Tangenterna sitter ihop/något sitter fast under.
3) Batterierna börjar ta slut.

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

förmodligen ingen faceroll på enter. Tror som de säger ovan, att det kan vara något skit i tangentbordet. kan vara bra att göra rent tangentborden emellan åt.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Ni har rätt. Undrat varför det verkar vara problem ibland å ibland inte. Om jag trycker på övre delen av enter så händer det men på undre delen av enter händer det inte. Tack för tipset

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.