Permalänk
Medlem

mina bilder på mitt chassi...

har försökt att få upp bilder på mitt chassi som jag har byggt men det går inte.. nån som vill hjälpa mig?
trodde jag skulle klara av det men nej.. det funkar inte för mig

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Här kan du lätt ladda upp bilder:
http://bestyrd.mine.nu/upload/index.php

Visa signatur

=) jag borde logga ut mig när jag loggar in från skolan

Permalänk
Medlem

tackar!!!
här kommer bilderna:

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

rätt snyggt
chieftech variant... typ mitt sätt att säga hightower...
o sen en stor plexi på sidan...

måste vibrera rätt mycket va??

Visa signatur

[size="1"]P4 1,9GHz - 256mb DDRRam - GF2 TIvX 64mb - Hercules Fortissimo III 7.1 - Logitech MX700[/size]
[size="1"]17" skärm , Stereo och TV inkopplad också...[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCF
rätt snyggt
chieftech variant... typ mitt sätt att säga hightower...
o sen en stor plexi på sidan...

måste vibrera rätt mycket va??

vibrera?! nej inget.. varför skulle det?
så hög är den inte, den är ca 47cm hög och ca 22cm bred.

gjorde den för att jag inte har så mycket att göra nu hehe (arbetslös)

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Hedersmedlem

Trådnamn fixat.

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt! blir faktiskt lite sugen på att bygga ett själv! De där svarta och bruna fläckarna matchade lådan riktigt bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Fan va snyggt! blir faktiskt lite sugen på att bygga en själv! De där svarta och bruna fläckarna matchade lådan riktigt bra.

tack hehe...

dom bruna och svarta fläckarna gjorde jag genom att bränna med en gas svets, sen tog jag en stålborste och skrapade bort sotet. Sen är det bara att lacka.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Nice!
Enligt mig skulle det varit snyggare utan fläckarna... men men, baken är som smaken (eller hur det är)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
baken är som smaken (eller hur det är)

nej men smaken är som baken

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

det är tur att jag har kvar mitt riktiga chassi om jag skulle tröttna..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att det var så jättefint.
Jag tycker att du ska göra ett i cm-tjocka furu-plankor som du får limma ihop!
Kommer nog väga en del!

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av codename[black]
Jag tycker inte att det var så jättefint.
Jag tycker att du ska göra ett i cm-tjocka furu-plankor som du får limma ihop!
Kommer nog väga en del!

ähh... va fan, detta är inte så seriöst mest en kul grej bara.
Det är ju upp till var och en hur seriös man vill vara, detta chassi gjorde jag för 2 år sen när jag hade tröttnat på mitt skrangliga skit chassi. Det är först nu som jag har orkat att göra i ordning det.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

ett vitrinskåp. snyggt, fräckt, annorlunda, naturligt

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Medlem

HMm.... hur har du fixat kanterna på plexit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pr33d
HMm.... hur har du fixat kanterna på plexit?

ingen aning.. gick ner till glasmästeriet här och bad dom fixa en bit som va så stor.. hur dom skär i plexi vet jag ej.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Vajert

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azeem
Här kan du lätt ladda upp bilder:
http://bestyrd.mine.nu/upload/index.php

Vad är detta för jävla nazist ställe???

http://bestyrd.mine.nu/upload/files/b.bmp

Ta bort skiten för i helvete!!! Hatar allt vad rasism heter!

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

lol? Gjorde du den själv? =P

EDIT: Det var menat till Dr Avalanche

Skitsnyggt chassi frstn

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Vad är detta för jävla nazist ställe???

http://bestyrd.mine.nu/upload/files/b.bmp

Ta bort skiten för i helvete!!! Hatar allt vad rasism heter!

OoO vad farligt... suck att du ens orkar bry dig om den lama bilden...

Tycker det verkar vara ett bra ställe, bra att kunna tanka upp bilder etc

Svårt att hålla koll på allt som laddas upp varje minut kanske...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche

Vad är detta för jävla nazist ställe???

http://bestyrd.mine.nu/upload/files/b.bmp

Ta bort skiten för i helvete!!! Hatar allt vad rasism heter!

leta runt på nätet o jag lovar att d finns värre saker än d där.. d e nån fjortis som haft tråkit o trott han/hon e cool genom o rita en sån där.. inte mer me d..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

Ok jag inser att det inte är ägaren till sajten som lagt upp den och att det är ett troligen är ett litet yngel som försöker vara rolig... Men nazism är inte nått man ens skämtar om.

Och klart det finns värre fall... Men det betyder inte att jag tänker acceptera ”småskalig” rasism bara för att det finns värre fall. Det är just smygrasism tror jag som gett mindre rumsrena partier såsom Sverige Demokraterna allt för stor makt i Sverige.

Hmm det är väll fel plats att starta en politisk diskussion men jag kommer aldrig att acceptera rasism i någon form eller storlek.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Ok jag inser att det inte är ägaren till sajten som lagt upp den och att det är ett troligen är ett litet yngel som försöker vara rolig... Men nazism är inte nått man ens skämtar om.

Och klart det finns värre fall... Men det betyder inte att jag tänker acceptera ”småskalig” rasism bara för att det finns värre fall. Det är just smygrasism tror jag som gett mindre rumsrena partier såsom Sverige Demokraterna allt för stor makt i Sverige.

Hmm det är väll fel plats att starta en politisk diskussion men jag kommer aldrig att acceptera rasism i någon form eller storlek.

nä d e ju inget man ska skoja om.. hade en liknande diskusion i skolan idag faktiskt.. samtidigt vill jag ändå säga (nej jag e inte rasist) att d ändå e viktigt att partier som sverige demokraterna har lite o säga till om.. tycker du inte att d e lite fel att (säger inte att ALLA är så) d kommer invandrare som får bostad o social bidrag, arbetar inte men lever mycke bättre än många svenska familjer där båda dom vuxna har arbete.. tycker att alla ska få ha dom åsikter dom vill.. man kan ju inte ändra på vad nån tycker? d vore ju fel o säga att alla ska tycka samma saker.. en fortsatt diskusion kan ske via mejl lr msn..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

Det är ju demokratins dilemma. Fast det är bra att såna partier kommer upp till ytan så att man kan argumentera mot dom.

Även om jag startade diskussionen på sätt å vis så tror jag den ska fortsätta i ”Politik och samhällsdebatt” forumet... För den här diskussionen kan ju fortsätta hur läge som hälst.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Det är ju demokratins dilemma. Fast det är bra att såna partier kommer upp till ytan så att man kan argumentera mot dom.

Även om jag startade diskussionen på sätt å vis så tror jag den ska fortsätta i ”Politik och samhällsdebatt” forumet... För den här diskussionen kan ju fortsätta hur läge som hälst.

jo den kan nog fortsätta länge..

men nu till vad tråden egentligen handlar om.. tycker att dom som lyckas med att bygga ett eget chassi som är någorlunda bra kan ju va glada.. jag skulle aldrig orka mig på något sånt
men har man pengar så behöver man ju inte bygga själv även om d kanske e roligare..

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

*kommer nog bli låst snart*

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^bot
*kommer nog bli låst snart*

varför tror du d för? jag höll mig till ämnet i d sista inlägget..

o för att inlägget inte ska bli off topic: funderat på o göra någon snygg logga på plexit? vore ju coolt o göra sån där som metku gjort

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^bot
*kommer nog bli låst snart*

Nää möjligtvis rensad.

Nå tillbaka till topic: Tycket det ser najs ut... Skulle kanske kunna snygga till fronten bara så är det ett riktigt snyggt chassi men det såg inte riktigt färdigt ut så det kanske kommer.

Funderar också på ett eget bygge eller utbyggnad av det chassi jag har å plywood (eller vad det heter) verkar ju funka. För mig spelar det ingen större roll om det är snyggt eller inte bara det är funktionellt.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk

snyggt bygge men fläckarna var inte riktigt min stil!

Permalänk

mycke förslag på förbättringar kommer.. men e han nöjd me bygget så behövs d inga ändringar på d lr lyssna inte på dom andra bara på min plexi mod lite längre upp LOL

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)