Permalänk
Medlem

Minnen till Rampage IV Extreme

Tjena.

Jag har precis skaffat ett nytt moderkort och processor. Och önskar lite förslag på vilka minnen som är rätt för detta moderkort.

Rampage IV Extrme

Det enda som jag tycker är viktigt är att de är svarta eller röda för det kosmetiska

Anledningen att jag söker hjälp om detta är att jag har hört att det finns minnen som är mer lämpliga för socket 2011 än andra.

Tacksam för tips.

//sl

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem

Hur mkt spelar mhz roll på minnerna ? skiljer det mycket från 1600 till 1866mhz?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zitoc:

Tjena.

Jag har precis skaffat ett nytt moderkort och processor. Och önskar lite förslag på vilka minnen som är rätt för detta moderkort.

Rampage IV Extrme

Det enda som jag tycker är viktigt är att de är svarta eller röda för det kosmetiska

Anledningen att jag söker hjälp om detta är att jag har hört att det finns minnen som är mer lämpliga för socket 2011 än andra.

Tacksam för tips.

//sl

Ja beställde dessa till kommande bygge:

http://www.webhallen.com/hardvara/146915-g.skill_ripjaws_x_16...
EDIT: Tänker använda samma moderkort som du.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

tackar för hjälpen.

Beställde samma 16gb bör räcka tycker jag.