Permalänk

Flyff hjälp

Hej,
Nu när jag har fått min nya macbook så vill jag kunna spela en flyff private server (fly for fantasy) som jag gör på gamla stationära för tillfället. Programmet Flyff.exe är i en map med olika program och mappar i sig, men det är ju flyff.exe som man öppnar för att få igång spelet... Jag har testat crossover games och vanliga crossover att öppna flyff.exe men det funkar inte! Hur ska jag göra? Är det möjligt?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Skaffa windows och gör den dualboot, om det nu inte finns en Mac version av Flyff...

Permalänk
Medlem

googla runt lite och folk säger att försöka emulera windows i mac och lira det fungerar väldigt dåligt
det du skulle pröva är att dual boota med windows och OSX så du kan välja när du startar datorn, (då kan du ju ha windows på datorn också och där bör det fungera precis som på din gamla dator)

ps. sen är det Flyff - Fly For Fun

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

(men jag kör fly for fantasy private server) Det är skolans dator så att jag kan inte dual boota den...

Visa signatur

:)

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Vad jag har förstått så kan man inte ladda ner filerna till dessa privata servrar från företaget (eller med tillåtelse från företaget) som gjort spelet, vilket gör att den här tråden bryter mot reglerna. Har jag missuppfattat något är trådskaparen välkommen att höra av sig till mig, så kan vi diskutera saken.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.