Permalänk
Medlem

Microsoft sidewinder X4 eller X6??

Tjena alla gamers..

Tänkte beställa ett tangentbord idag och undrar då vilket som är bäst mellan Microsoft sidewinder X4 och X6?

Tacksam för snabba svar

MVH

Permalänk

Jag har själv ett x4 och är riktigt nöjd. Kan kännas lite konstigt att skriva på första timmarna men man vänjer sig snabbt

Visa signatur

:)

Permalänk

Om du inte har jätteont om pengar så skulle jag satsa på ett mekaniskt tangentbord faktiskt Låter lite mer än ett vanligt fast fan så mycket skönare att skriva och gejma på

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Om du inte har jätteont om pengar så skulle jag satsa på ett mekaniskt tangentbord faktiskt Låter lite mer än ett vanligt fast fan så mycket skönare att skriva och gejma på

Är inte så haj på tangentbord precis men vad är ett mekaniskt tangentbord?

Är razer Arctosa gutt/ mjuka knappar osv?

Permalänk

Ett vanligt tangentbord funkar såhär: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/30/Keyboard_Constr... Knapparna trycker ned en gummiplopp som sedan trycker på ett litet kretskort: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8b/Keyboard_Constr...

I ett mekaniskt fungerar det såhär: http://cdn.overclock.net/f/fe/fe5fcdba_39308995a2696aa3d13f75...
Detta ger en mycket skönare känsla men även längre livstid på tangentbordet och tar bort "ghosting"

Jag föredrar mekaniska men de kostar dock rätt mycket... Så om du köper ett vanligt tangentbord ist för ett mekaniskt så skulle jag ta x4:an

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Ett vanligt tangentbord funkar såhär: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/30/Keyboard_Constr... Knapparna trycker ned en gummiplopp som sedan trycker på ett litet kretskort: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8b/Keyboard_Constr...

I ett mekaniskt fungerar det såhär: http://cdn.overclock.net/f/fe/fe5fcdba_39308995a2696aa3d13f75...
Detta ger en mycket skönare känsla men även längre livstid på tangentbordet och tar bort "ghosting"

Jag föredrar mekaniska men de kostar dock rätt mycket... Så om du köper ett vanligt tangentbord ist för ett mekaniskt så skulle jag ta x4:an

Tack så mycket.. väldigt bra info tror det blir ett x4. men är lite osäker vill ha mjuka knappar har x4 det?

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga. Vart bor du?

Jag har ett x4 som jag har tröttnat på då jag har slutat spela spel där jag använde Macro tangenterna i och har istället börjat skriva mer. Och då har jag blivit mer sugen på ett tangentbord med låga tangenter likt tangentbordet på en bärbar dator.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

Tack så mycket.. väldigt bra info tror det blir ett x4. men är lite osäker vill ha mjuka knappar har x4 det?

Beror på vad du menar med mjuka knappar

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Måste bara fråga. Vart bor du?

Jag har ett x4 som jag har tröttnat på då jag har slutat spela spel där jag använde Macro tangenterna i och har istället börjat skriva mer. Och då har jag blivit mer sugen på ett tangentbord med låga tangenter likt tangentbordet på en bärbar dator.

Jag bor i Oskarshamn

Skrivet av kvicksilv3r:

Beror på vad du menar med mjuka knappar

Ja så dom inte är hårda o skriva på osv

Vet någon om razer arctosa har mjuka knappar det ser gutt ut men har beslutångest

Permalänk
Medlem

Fick hem ett X4 för några dagar sedan och har nu beställt ett Corsair K90.
X4:ans röda belysning är verkligen inte behaglig.
Hade tidigare Logitech illuminate som hade mycket behaglig belysning.

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

Jag bor i Oskarshamn

Ja så dom inte är hårda o skriva på osv

Vet någon om razer arctosa har mjuka knappar det ser gutt ut men har beslutångest

tycker 500:- är lite köttigt för razer arctosa :s skulle satsa på ngt billigare då alla omekaniska tangentbord presterar likvärdigt (förutom macro och sånt)...
Så köp ett x4 eller ett sånt här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=618288 har själv det, visst det är dyrt men känslan är oslagbar! Byggd som en tank, stort, tungt och kvalitativt!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

jag har x6 och har även testat x4 och jag kan säga att handledsstödet på x6 är mkt mer bekvämt och det är även skitnice att man kan flytta numpaden Och Razer-produkter är för övrigt lågkvalitativ hårdplast- skit

Permalänk

Kör x4 och är väldigt nöjd.

Den tar lite tid att vänja sig med, och tycker nu att den är både underbar i spel och övrigt skrivande. Vad jag inte gillar är formen och storleken, mycket utrymme på skrivbordet är något att tänka på vilket jag inte har

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Om du måste välja mellan dom två så hade jag tagit x6an då den lyser runt tangenterna medan x4an bara lyser själva bokstaven/tecknet.

Permalänk
Medlem

Har precis beställt x6an och har fått veta att den är värt de fäga 400kr jag betalar Väntar nu bara på att den ska komma hem. Har en kompis med razer tangentbord och med den fick jag inte en riktig känsla pga tangenterna kändes hala och lite felplacerade (enligt mig) men det är nog en smaksak Jag röstar på X6 för handledsstödet

Visa signatur

Nzxt phantom Svart/Orange|Asus P8Z68 Deluxe|Intel core i5 2500K 5.0Ghz+|Asus GTX570 DCII|Cooler Master gold plus 1000w|Antec kuhler h20 620|Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz|

Permalänk
Hedersmedlem

Kör X6 sedan drygt två år. Mycket kompakt utan numeriska delen och handledsstödet är kanon, precis som andra skriver. Har fått och tålt mer stryk än något annat tangentbord jag ägt. Hade föredragit lite längre slaglängd och knapphöjd, men överlag nöjd. Programvaran sög i XP men fungerar blixtsnabbt i Win7.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

x4 kör jag var lite oskönt från början men kanon nu jag gick från g15 som jag faktiskt älskar. Men kvaliten är ingen höjdare på varken g5 eller g15 inte det jag haft, har haft flera stycken den musen jag tycker logitech verkligen lyckas med var mx518 lite oftopic vet men tycker deras kvalite på visa saker är skräp. Köper säkert x6 nästa gång med

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kör x4 och är skitnöjd! För dom pengarna ett x4 kostar tror jag man får leta länge efter ett bättre!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av McWeiner:

Om du måste välja mellan dom två så hade jag tagit x6an då den lyser runt tangenterna medan x4an bara lyser själva bokstaven/tecknet.

Varför skulle man behöva mer belysning än att det lyser upp tecknet..?

Skrivet av episkaarne:

Och Razer-produkter är för övrigt lågkvalitativ hårdplast- skit

Nej, det är dem inte, deras möss bland annat är grymt bra.

Skrivet av SUMITOMO:

X4:ans röda belysning är verkligen inte behaglig.

Du kan stänga av eller minska belysningen med ett enkelt knapptryck, så det är väl knappast en anledning till att köpa ett annat tangentbord?

Skrivet av kvicksilv3r:

Detta ger en mycket skönare känsla men även längre livstid på tangentbordet och tar bort "ghosting"

Det är nog väldigt personligt vilket man föredrar och tycker är skönast... Längre livstid beror på vilket tangentbord man köper, det kan också vara kortare livstid.
Även icke-mekaniska tangentbord kan ta bort ghosting.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.