Permalänk

DX11

Sägs att fps kan förbättras med dx11 enable...

men... har ja missat något eller? i option menyn, under advance kan ja välja mellan dx9 och dx11 under api,
så då är de bara klicka i 11 eller?
---
Söker man på google o wow forum så e de en jäkla process o enabla 11 an

e.x
DirectX 11 in WoW (Cataclysm): How it works
- Option 1: You can activate the DirectX 11 rendering path by editing the target of your WoW desktop shortcut (which should look something like "C:\...\World of Warcraft\Launcher.exe"). Simply add the parameter "-d3d11" (no quotation marks).

- Option 2: You can also edit the "Config.wtf" in "\World of Warcraft\WTF" and add the line SET gxApi "d3d11" (with quotation marks, as in the picture). If you want to undo your changes due to trouble, simply delete the entry you just added.

----------

1) this was added in patch 4.0
2) expand a shortcut to the woW.exe with "-d3d11". Alternatively, open the "Config.wtf" in "\ World of Warcraft \ Beta \ WTF" and add the line SET gxApi "d3d11" (with quotes).

Läre ja göra allt de där? kan man inte bara enabla i wow option menyn? fattar inte

Permalänk
Medlem

Det är bara att klicka i DX11 i spelet.
Det du hittat på nätet är hur man aktiverade DX11 innan det las till under options i spelet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Precis som sägs. Blizz väntade med att lägga den under options tills de var officiellt nöjda med det. Innan dess kunde de som ville testa göra det "på egen risk" typ.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av leetstoft:

Sägs att fps kan förbättras med dx11 enable...

men... har ja missat något eller? i option menyn, under advance kan ja välja mellan dx9 och dx11 under api,
så då är de bara klicka i 11 eller?
---
Söker man på google o wow forum så e de en jäkla process o enabla 11 an

e.x
DirectX 11 in WoW (Cataclysm): How it works
- Option 1: You can activate the DirectX 11 rendering path by editing the target of your WoW desktop shortcut (which should look something like "C:\...\World of Warcraft\Launcher.exe"). Simply add the parameter "-d3d11" (no quotation marks).

- Option 2: You can also edit the "Config.wtf" in "\World of Warcraft\WTF" and add the line SET gxApi "d3d11" (with quotation marks, as in the picture). If you want to undo your changes due to trouble, simply delete the entry you just added.

----------

1) this was added in patch 4.0
2) expand a shortcut to the woW.exe with "-d3d11". Alternatively, open the "Config.wtf" in "\ World of Warcraft \ Beta \ WTF" and add the line SET gxApi "d3d11" (with quotes).

Läre ja göra allt de där? kan man inte bara enabla i wow option menyn? fattar inte

yes bara i options menyn inget annat