Vilken klass kommer du att spela i Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Barbarian blir det först för min del och efter det en wizard.

Permalänk

Witch Doctor / Barbarian
sjuuuukt va länge man har väntat nu, men det är ju så med Blizzard..

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Lutar åt Demon hunter eller Witch doctor. Väldigt sugen på en melee DH

Kliar i fingrarna när man sitter och leker med skill calculator

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Alla såklart. Kommer vara helt fast i D3.

Jag är med dig! Om man inte testar så kan man inte veta vad man gillar

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Precis! Röstade på alla, men DH/WD blir det först iallafall

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Kommer börja med Monk, den klassen jag fastnat mest för i betan men jag kommer givetvis att dra upp alla klasser till maxlevel.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Röstade på WD. Men står mellan WD och Wizard

Permalänk
Medlem

Kommer väl börja med antingen Demon Hunter eller Witch Doctor, men förr eller senare kommer jag spela igenom alla.

Visa signatur

ASUS Z97-A | i7 4790K + Kraken X61 | Corsair RM750x | ASUS GeForce GTX 1080 STRIX 8GB | Corsair Vengeance 32GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem

Jag kommer försöka mig på Barbarian som vanligt ^.--

Permalänk
Medlem

Eftersom jag spelat alla i betan nu ett tag så kommer det bli en Wizard först, sen Barb, efter det vet jag inte riktigt, gillar man melee e ju monk roligt men nja den känns lite out of place eller vad man skall säga. Witch doctor har många roliga spells , demon hunter blir jävligt imba när man kör dubbla armborst och bomber osv så det får vi nog se vad som blir tredje gubben lutar mot DH men men vi får se. Monk kommer jag inte göra alls.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Munk!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Återstår väl att se om spelet dyker upp innan man hinner falla av pinnen, jag var först inne på ett munkskrälle men kändes så malplacerat med massa heals å skit(?). Så funderar lite på någon av kastaspell-klasserna, har dock inte bestämt mig än. Kompisen har sagt att han ska köra barbapappa så det är uteslutet.. han får stå längst fram, så kanske jag har möjlighet att fly när han dör!

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Återstår väl att se om spelet dyker upp innan man hinner falla av pinnen, jag var först inne på ett munkskrälle men kändes så malplacerat med massa heals å skit(?). Så funderar lite på någon av kastaspell-klasserna, har dock inte bestämt mig än. Kompisen har sagt att han ska köra barbapappa så det är uteslutet.. han får stå längst fram, så kanske jag har möjlighet att fly när han dör!

haha tyckte om sista meningen

ska köra barbaren som första gubbe både som soft och hardcore

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk

Först blir det en Wizard, spela igenom hela normal själv med fokus på handlingen och därefter multiplayer resten så den karaktären kommer upp i clvl 60 så att man kan skaffa saker ifrån inferno
Sen blir det nog en barb eller en monk och därefter en DH. Inte speciellt sugen alls på WD men kommer väll testa den i vart fall…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

demon hunter blir jävligt imba när man kör dubbla armborst

Indeed, har en av varje klass på level 13 och min DH har ca 50% högre DPS än alla de andra klasserna. (har ju visserligen 2st av den craftade rare Hand crossbowen men ändå )
Lär jämna ut sig senare men just nu känns DH jävligt OP iaf runt den leveln, 1-6 tyckte jag nästan DH var den segaste.
Men nu ligger jag rätt lika på DH/Monk som första char, den enda jag vet att jag i princip inte kommer köra är WD, tråkigare klass får man leta efter (gillade inte necro och druid i D2 heller, så det är väl helt enkelt den spelstilen jag inte gillar)

Var jävligt sugen på att köra HC också men då det inte kommer finnas RMAH där så vettetusan, nästan så man vill fokusera på SC då ifall man får ett sånt där überdrop som kan gå för några hundra euro.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kommer börja med Barbarian, jag spelade nyss igenom betan med Barbaren till lvl 13 med craftat gear och han var riktigt rolig. Snuskigt sköna moves, det bara flyger skelett!
Men som alltid i dessa spel brukar Melee bli lite jobbigt efter ett tag, kommer förmodligen byta till Wizard när mitt hjärta inte klarar av frustrationen längre

Men i HC blir det ju garanterat barb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Var jävligt sugen på att köra HC också men då det inte kommer finnas RMAH där så vettetusan, nästan så man vill fokusera på SC då ifall man får ett sånt där überdrop som kan gå för några hundra euro.

Black market, det kommer inte vara några problem att få ut riktiga pengar för HC-items.
Skulle inte förvåna mig om bliz gör RMAH tillgängligt för HC efter ett år. De brukar enligt min erfarenhet luckra upp sina principer vartefter tiden går (WoW)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

Black market, det kommer inte vara några problem att få ut riktiga pengar för HC-items.
Skulle inte förvåna mig om bliz gör RMAH tillgängligt för HC efter ett år. De brukar enligt min erfarenhet luckra upp sina principer vartefter tiden går (WoW)

Visst kommer det gå, tjänade hyffsat med pengar på D2 när de introducerade ladder, men det är helt klart smidigast om man kan göra det inne i spelet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Efter att ha spelat igenom betan och plockat skelleton king med alla klasser nu har funderingarna kring vad jag ska köra först ändrats rätt drastiskt. Var munken jag var mest sugen på innan men tyckte i alla fall gameplay med munken var bland de sämre i betan

Nuvarande ranking på hur roliga de var i betan:
1) Barbarian: Solklar 1a!
2) Demon Hunter: Den som var lägst på min lista innan jag testade. Lite mer taktisk och riktigt rolig faktiskt.
3) Wizard: Ytterligare en trevlig karaktär, men inte riktigt lika taktiskt givande som Demon Huntern
4) Monk: Ok, men hade hoppats på så mycket mer. Framförallt stör jag mig på att all action är med händerna istället för med en stav
5) Witch Doctor: Extremt lättspelad och OP klass i betan, men ack så bedrövlig att spela med.. saknar bara necromancern...

Permalänk
Medlem

Jag har också lirat betan lite nu ju, men bara testat på Monk och WD, har precis testat lite DH också men kan inte yttra mig där än iaf.

Och jag måste väl ändå säga att monk verkar utav de tre jag testat som den mest intressanta. Men ser fram emot att testa barb, verkar som att många har höga förhoppningar på barb så får la testa lite idag å se hur han är i betan iaf

Förstår inte hur lanboden kan tycka att wd är OP =S Ex, Monk är mer lättspelad och man behöver i stort sett aldrig backa från en strid för att hela upp. Om man bara jämför dem på ex Skelleton King, där får man ju köra lite fegtekniken med WD (skjuta lite, backa undan, skjuta lite till osv osv) Men med Monk var det ju i stort sett bara att ställa sig å banka ^^ Backa undan någon gång för att dra en pot.

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Trodde WD skulle vara ngt för mig men jag är tveksam. Firebats är iofs jäkligt nice men annars känns det ganska meh. Fast man får kanske roligare skills senare i spelet. Ska testa barb imorrn.

Permalänk
Medlem

Witch Doctor! Ser ut att ha dom lätt roligaste skillsen!

Permalänk
Medlem

Skönt att det faktiskt var sån spridning på vad folk ville spela.

Valde själv witch doctor, ska bli kul att se hur klasserna fördelas. Antar att barbar kommer vara lika pop som i d2 men vi får väl se!

Permalänk
Medlem

Barbarian kommer bli förstavalet. Ska bli så underbart att äntligen få hugga sig genom stora horder av demoner

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Blir nog att lira barbarian för mig också. Det är ngt speciellt med att nita skelett så de flyger över halva skärmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av onix:

Lutar åt Demon hunter eller Witch doctor. Väldigt sugen på en melee DH

Kliar i fingrarna när man sitter och leker med skill calculator

Hur tänkte du köra melee DH?

Jag har varit sugen på det också, men hittar inga skills som förbättrar melee dmg förutom traps?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

5) Witch Doctor: Extremt lättspelad och OP klass i betan, men ack så bedrövlig att spela med.. saknar bara necromancern...

Har WD blivit bättre alltså? Har inte spelat en WD sen beta patch 11 eller 12 eftersom det är en så sjukt tråkig klass att spela men då var den iaf långt ifrån OP med absolut lägst damage/DPS av alla klasser.

Här blir det iaf en Monk som förstahandsval från att ha velat mellan DH/Monk.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TiasE:

Indeed, har en av varje klass på level 13 och min DH har ca 50% högre DPS än alla de andra klasserna. (har ju visserligen 2st av den craftade rare Hand crossbowen men ändå )
Lär jämna ut sig senare men just nu känns DH jävligt OP iaf runt den leveln, 1-6 tyckte jag nästan DH var den segaste.
Men nu ligger jag rätt lika på DH/Monk som första char, den enda jag vet att jag i princip inte kommer köra är WD, tråkigare klass får man leta efter (gillade inte necro och druid i D2 heller, så det är väl helt enkelt den spelstilen jag inte gillar)

Var jävligt sugen på att köra HC också men då det inte kommer finnas RMAH där så vettetusan, nästan så man vill fokusera på SC då ifall man får ett sånt där überdrop som kan gå för några hundra euro.

Körde aldrig DH så långt, men har haft jäkligt kul med melee Wizard, singeltarget DPS är riktigt tokig med det, ta all din Barb-gear och tryck på Wizard och kör fetast vapnet du har och kör tajma hur snabbt du dödar SK.

Endgame brukar ha ganska specifika build i Diablo, beroende på vilket område eller boss man vill farma, och än så länge känns det som melee Wizard kan vara en riktigt seriös bosskiller.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Efter att ha dragit igenom betan till lvl. 13 på alla så säger jag Monk, utan tvekan.

Kommer nog bara köra i några dagar till, så om någon känner sig sugen kan jag tänka mig att låna ut kontot

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar meleeklasserna bäst, blir nor barbar först.

Tycker dock det har varit sjukt svårt att avgöra bara på den korta betan, alla klasser har sin charm samtidigt som det ändå inte känns som att man hinner gå på djupet i nån, men tror nog ändå jag gillar köttandet i melee mer än de sårbara klasserna som kräver lite mer range-attacks.