Värt att börja spela WoW igen?

Permalänk
Medlem

Värt att börja spela WoW igen?

Hejsan WoW-nördar sweC medlemmar!

Undrar om det är värt att börja spela WoW igen?

Är riktigt sugen

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

Är du riktigt sugen så förstår jag inte varför någon annan skulle berätta om det är värt eller inte, bara kör på och se själv om du anser att det är värt!

Permalänk
Medlem

Fixa en Scroll of Resurrection från nån å prova

Permalänk
Medlem

Hehe okej ska testa 10dagar gratis testa om det fortförande är värt det

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk

Bara du kan väl avgöra om DU tycker det är värt det eller inte? Spelar väl ingen roll vad andra tycker?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

märklig fråga

Permalänk
Medlem

Nej Wow Suger fan samma skit varje patch >_> började precis spela igen fixa lite gear sen så vart jag trött på skiten efter 2 veckor ;/

Visa signatur

i7 3770k @4.5ghz @ 1.1volt Zotac Gtx 670.Msi z77 gd45. Phanteks ph-tc14pe red edition. corsair xms3 dd3 @ 1800mhz.Chassi:Thermaltake V3.Tillbehör:Mus:Steelseries XaiMusmatta: Q-pad CT large Webhallen edition.Skärm: Achieva Shimian led ips @ 2560x1440.Tangentbord: Qpad Mk-50[/U][/B]

Permalänk
Medlem

Snackade också med min klasskamrater om detta.. Dock är jag lite sugen men eftersom att WoW har blivit alldeles för lätt på sistonde så förstör det själva nöjet med det.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nej för fan! Det är gift. varit wowfri några månader nu och det är ju det bästa som hänt en känns det som

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev själv sugen för en en månad sedan.. köpte gametime och lvlade upp min lock till 85 eftersom jag inte orkade fortsätta på min main. Tog typ 2-3 veckor så hade jag iLvL 385... Jahap Med LFR som nu finns så tycker jag att det är lite för lätt att skaffa gear, normal raiding orkar jag inte med eftersom all tid går åt bf3. Men om du gillar att farma dailys och sitta och glo på AH så visst

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Varför inte testa någon av de F2P alternativen, finns ju en hel del bra ute

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

man kan alltid skaffa en highend guild sen och föra HC´ raids. Föra att få det svårare. ananrs finns ju pvp 2v2 osv:) det är rätt stimulerande

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

Började asgarva när jag såg reklamen för "mists of pandaria" idag xD var seriöst tvungen att ringa en kompis och fråga om det var på riktigt eller om det var ett skämt. Har dom glott för mycket på kung-fu panda?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Började asgarva när jag såg reklamen för "mists of pandaria" idag xD var seriöst tvungen att ringa en kompis och fråga om det var på riktigt eller om det var ett skämt. Har dom glott för mycket på kung-fu panda?

Nej nej, helt 100% originellt.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk

spelet är helt förstört. Har en kompis som börjat spela spelet från scratch, hur man levlar i spelet är ju bara skrattretande. Lite quests hit och dit och spamma random dungeon med dungeon finder :S

Varför förstöra ett spel som har varit så fruktansvärt bra? Aja antar att jag ska vara tacksam för blizzard nu när risken för att börja spela igen är helt eliminerad.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Är man fast så är man och även om det stundtals är underhållande så är jag inte supernöjd över att fortfarande spela det. Dock är det kanske kul att köra igenom det nya om man inte spelat på något år eller så men för en veteran finns det inte mycket intressant att se. Tror inte den sista expansionen blir något att hänga i granen heller om jag ska vara ärlig och för mig blir det nog den första exp jag inte köper.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Det är inte värt att börja spela skulle jag säga personilgen.. Efter man har spelat i 4år (kalla mig nörd,wowfan...) så ser man hur wow verkligen har försämrats å försämrats... Hardcore guilder såsom Paragon eller DREAM Paragon som de heter nu har börjat köra PVP för att de bara LOLLAR runt i pve HC, det är alldeles för mycket p12or i WOW atm... mycket spam, många ragequits i raids å instancer m.m. tror jag inte ens behöver säga mer kan berätta / skriva i dagar om wow.

Visa signatur

I7 2600k | KFA2 GTX 570 SLI | MSI Z68A-GD55 G3 | 16 GB 1600Mhz VENGEANCE | Corsair GT 120g, 2TB Barracuda Green | Corsair TX 850W | CoolerMaster HAF 712 | Razer Deathadder | Razer Lycosa | Steelseries Siberia v2

Permalänk
Medlem

Jag började spela i år för första gången. Än så länge är det ganska roligt. Jag har inte märkt av den så utbredda dåliga attityden mm som så många andra pratar om. Dungeons är smidiga, kanske inte så snabba men majoriteten vet vad de ska göra utan att man behöver prata om det. Det är väl inte lättaste att få utrustning för att komma upp i nivå med andra 85or men med lite mer tid så går det också.

Helt ärligt så känns gnället mest komma från folk som spelat i flera år och bara tröttnat på ett hyffsat spel och därför bara ser bristerna nu.

Permalänk
Skrivet av badbikini:

det är alldeles för mycket p12or i WOW atm...

+1

Det är mer p12or (snorungar) nu än på den gamla goda tiden.

Det är irriterande att snorungar slänger ut ordet noob så fort de känner sig underlägsna. I dueller har det till och med hänt att jag har blivit noobkallad för att jag "använder en så op spell som power word shield"

Permalänk
Medlem

Spelade några veckor eftersom jag hittade ett erbjudande där jag fick alla expansioner samt 30 dagar playtime för 376:- samt att en kompis övertalade mig.

Jadu... det tog mig 6 dagar att klå Deathwing ( personligen skulle jag kunna sluta argumentera för att inte sluta här ) låg på item level 381 vid det tillfället, det är ett spel som har blivit alledes för användarvänligt; man behöver knappast göra något. Spelade inte så värst mycket PvP men lite fick jag med; i Arenorna möttes man av lite knepigt motstånd men i BGs så var det busenkelt med lite list.

Slutsats: Det är helt klart ett av de mest "polerade" spelen på marknaden idag, men inte mycket spelglädje här inte.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xquade:

Hejsan WoW-nördar sweC medlemmar!

Undrar om det är värt att börja spela WoW igen?

Är riktigt sugen

Haha, jag fick för mig att köpa wow, visst är det kul, men inte som vanilla

Permalänk
Medlem

Vanilla, undra varför de inte gick tillbaka ditt.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Har slutat spela till och från sen efter TBC... oavsett om man säger att man inte ska börja igen så är man likt förbannat där igen och nöter... jävligt lätt att få gear nu än vad jag kan minnas iaf.. men men jag plöjer på och njuter tills jag tröttnar igen...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vanilla, undra varför de inte gick tillbaka ditt.

För att alla är inte bakåtsträvare. "80-talet, undrar varför inte det går att vrida tillbaka tiden dit." Allt var inte bättre förr, även om en del folk tycks tro det.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Köpte gamecard tröttnade efter 20 minuter, suck...

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk

Spelade själv från beta till ca 2 veckor efter wotlk release och ser inget i spelet som tillförts sedan dess som skulle göra mig mer motiverad till att ta upp spelandet igen men ibland när man tänker på alla grymma minnen man har från raid-tiden och människor man träffade så kliar det lik förbannat i fingrarna...

Jag minns med största nöje en outdoor-pvp strid i wetlands med kanske 200 pers inblandade i lvls från 20-60 där vi över 40 med mounts var härförare och gudar på slagfältet(väldigt tidigt efter release). Den händelsen var så spontan att det verkligen var som man snubblade in i ett slag där det inte fanns några poäng eller flaggor att överta, inga scorelistor med killing blows.. utan det var helt enkelt en strid om ära och territorium!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av r3flex:

För att alla är inte bakåtsträvare. "80-talet, undrar varför inte det går att vrida tillbaka tiden dit." Allt var inte bättre förr, även om en del folk tycks tro det.

Så äldre är automatiskt=sämre i dina ögon?

Vanilla var så mycket mer utmanande och stimulerande än skiten som existerar nu så jag vill bara kräkas när jag hör mina elever prata om wow i dagsläget.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Allt var inte bättre förr men WoW var det. Slutade spela efter totalt 11 timmar på Cataclysm,
anade redan i slutet på WotLK när pre-patcherna släpptes att tiden var ute för min del men valde att ge
det en chans ändå. Jag tycker som föregående inlägg, att ''Vanilla'' och ''BC'' för den delen var det
roligaste för det var satans svårt och tog lång tid att få gear. Gear drop-procenten skenade ju egentligen
iväg i och med WotLK, då allt redan där blev för lätt. Eftersom TS undrade vad vi övriga på SweC tycker om
hans tillbakagång till WoW så kan jag bara svara hur jag hade gjort, kan inte svara för någon annan. Svaret är ju då: Nej

Med detta säger jag inte att WoW är ett skitspel, absolut inte, annars hade inte så många spelat det. Men det är
inte för mig i varje fall.

Peace

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det är lätt att få gear men raiderna är mycket svårare än i wotlk. Älskade storyn i lich king men raiderna var mest faceroll. Nu har man en anledning att ha en guild att raida med för utan 100% koll på vad man ska göra, bra gear (390+ vilket faktiskt är svårt att få och tar tid) och lagarbete klarar man inte heroic.

Och alla ni som klagar på pandor kan jag råda att läsa på lite om vad det är ni gnäller om. Pansarens fanns i warcraft långt innan kung-fu panda gjordes och de har varit den mest efterfrågade rasen sen betan. Har de kvar lite utmaning i raiderna och samtidigt får med en riktigt bra story kommer det bli en riktigt bra expansion.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Spelade några veckor eftersom jag hittade ett erbjudande där jag fick alla expansioner samt 30 dagar playtime för 376:- samt att en kompis övertalade mig.

Jadu... det tog mig 6 dagar att klå Deathwing ( personligen skulle jag kunna sluta argumentera för att inte sluta här ) låg på item level 381 vid det tillfället, det är ett spel som har blivit alledes för användarvänligt; man behöver knappast göra något. Spelade inte så värst mycket PvP men lite fick jag med; i Arenorna möttes man av lite knepigt motstånd men i BGs så var det busenkelt med lite list.

Slutsats: Det är helt klart ett av de mest "polerade" spelen på marknaden idag, men inte mycket spelglädje här inte.

Vad innebär "klå deathwing"? Lfr, normal eller hc? Tog du honom i normal hade du en grupp som lyfte dig en hel del och var det hc 9-mannade din grupp honom i stort sett. Jag och några kompisar har en guild som just ska börja med hc och tycker du att det är lätt är du värre än athene. Problemet är inte att det är för lätt, det är att folk ger upp för tidigt. Det enda jag saknar i cata är en riktig storyline och world-pvp.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2