Clevo p150hm från www.notebookguru.com

Permalänk
Medlem

Clevo p150hm från www.notebookguru.com

Hejsan jag har tänkt på att köpa en Guru FIRE SB (p150hm) från www.notebookguru.de med dessa specs:

- 15.6" matt screen
- Intel Core i7-2670QM 2.2-3.1 GHz 6 MB Level3 Cache
- AMD Radeon HD 6990M with 2048 MB GDDR5 RAM
- 8x Multi DVD Burner
- Ultimate-N 6300 Intel
- SWE Keyboard
- No OS

Frågor:

Finns det någon anledning för en bättre processor om man spelar spel?

Vet ni någonstans där man kan köpa en billig HDD caddy? (En sån som www.pc-konsulten.com har)

Har ni hört nått om notebook guru? Är dom bra och pålitliga?

8Gb 1600mhz VS 16Gb 1333mhz?

Jag har haft lite mail kontakt med dom och frågat om det finns möjlighet att köpa datorn utan RAM och HDD och det gick bra... utan dessa komponenter skulle jag få den för 1 145€ = 10 284$ detta ville jag så att jag skulle kunna köpa till en egen SSD och egna RAM minnen.

SSD: http://www.inet.se/produkt/5315147/corsair-ssd-force-gt-120gb
RAM: Kom med förslag med tanke på vad jag ska ha mellan större&segare och mindre&snabbare

Mailen:

So im thinking of buying a GURU Fire SB with the following specs:

- 8x Multi DVD Burner
- Ultimate-N 6300 Intel
- Schweden / SWE Keyboard
- No OS

And im wondering if its possible to buy without a HDD and use one i
already have, and if so how much cheaper it would be. Also i want to
have 1600 mhz RAM (8GB) but you don't have that, so either if it's
possible to buy the computer without RAM or if you have any 1600
mhz... Thanks

Also does the price incude shipping and taxes and everything if i
want to ship to sweden?

SVAR:

Hi Oscar,

Preis with shipping is 1145 Euro.

thx
Michael

Finns det något att förbättra med datorn?

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Jag börjar nog bli lite tjatig om PC-Konsulten men jag lär ändå lufta mina åsikter.

Jag var i samma tankar som du när jag valde vart jag skulle beställa ifrån.
Generellt när man googlar på www.Deviltech.de eller www.notebookguru.de och läser om supporten men framförallt kontakten mellan kunden och företaget så är det en ganska tråkig läsning.
(Jag har fortfarande inte fått svar från något av de företagen på mitt mail som jag skickade i början på december och igen runt jul)
Dock så finns det nöjda kunder här på forumet som talar bra om dem.

Jag slår ändå ett slag för PC-Konsulten, då får samma spec på datorn för ca 2000:- mer. Vet inte om din budget är på gränsen redan nu men för mig är det inte värt att köpa utomlands för att tjäna så lite.

Mvh

Permalänk
Skrivet av muhr95:

Hejsan jag har tänkt på att köpa en Guru FIRE SB (p150hm) från www.notebookguru.de med dessa specs:

- 15.6" matt screen
- 8x Multi DVD Burner
- Ultimate-N 6300 Intel
- SWE Keyboard
- No OS

Frågor:

Finns det någon anledning för en bättre processor om man spelar spel?

Vet ni någonstans där man kan köpa en billig HDD caddy? (En sån som www.pc-konsulten.com har)

Har ni hört nått om notebook guru? Är dom bra och pålitliga?

8Gb 1600mhz VS 16Gb 1333mhz?

Jag har haft lite mail kontakt med dom och frågat om det finns möjlighet att köpa datorn utan RAM och HDD och det gick bra... utan dessa komponenter skulle jag få den för 1 145€ = 10 284$ detta ville jag så att jag skulle kunna köpa till en egen SSD och egna RAM minnen.

SSD: http://www.inet.se/produkt/5315147/corsair-ssd-force-gt-120gb
RAM: Kom med förslag med tanke på vad jag ska ha mellan större&segare och mindre&snabbare

Mailen:

So im thinking of buying a GURU Fire SB with the following specs:

- 8x Multi DVD Burner
- Ultimate-N 6300 Intel
- Schweden / SWE Keyboard
- No OS

And im wondering if its possible to buy without a HDD and use one i
already have, and if so how much cheaper it would be. Also i want to
have 1600 mhz RAM (8GB) but you don't have that, so either if it's
possible to buy the computer without RAM or if you have any 1600
mhz... Thanks

Also does the price incude shipping and taxes and everything if i
want to ship to sweden?

SVAR:

Hi Oscar,

Preis with shipping is 1145 Euro.

thx
Michael

Finns det något att förbättra med datorn?

Tack för hjälpen.

processorn 2670 stöttar upp till 1333mhz ram inte 1600. dom fungerar men blir nerklockade. 2760 och uppåt så får du utnyttjat 1600 fyi.
Köp ett OS.

edit: Jag fick med en HDD caddy i min original låda ifrån Clevo. Beställde inte detta separat (www.multicom.no)

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av baaaltazar:

processorn 2670 stöttar upp till 1333mhz ram inte 1600. dom fungerar men blir nerklockade. 2760 och uppåt så får du utnyttjat 1600 fyi.
Köp ett OS.

edit: Jag fick med en HDD caddy i min original låda ifrån Clevo. Beställde inte detta separat (www.multicom.no)

Tack för svaret

Jag antar att processor uppgraderingen inte riktigt är värt det, vad jag har förstått så är inte 300mhz en stor prestandaökning...

OS har jag, och HDD caddyn så har jag inte sätt det i några unboxings så jag antar att det var din leverantör som bestämde sig för att lägga till dem

Permalänk
Skrivet av muhr95:

Tack för svaret

Jag antar att processor uppgraderingen inte riktigt är värt det, vad jag har förstått så är inte 300mhz en stor prestandaökning...

OS har jag, och HDD caddyn så har jag inte sätt det i några unboxings så jag antar att det var din leverantör som bestämde sig för att lägga till dem

Oh creds till dom då sök på p150hm HDD caddy på detta forum.
http://forum.notebookreview.com/sager-clevo/

Jag vet att det finns många bra tips där, ebay är din vän Kan ju tipsa om en laptop kylare som fungerar wunderbar just till 15 tummarn... http://www.chill-innovation.com/products/products.php?kategor... Första intrycket var, fan va plastig. Men efteranvändning älskar jag den. väger i princip inget. fläkten är ljudlös och baaaltazar kan köra bf3 i sängen.

Mvh

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem

Tack för de svar jag fått

Dom frågor jag behöver lite hjälp med nu är:

Info om notebookguru?

RAM 1600mhzVS1333mhz (värt processor uppgradering?) och 8VS12VS16 och sedan vilka ska jag ha?

Tack för alla svar