Permalänk
Medlem

Black Ice Radiator

Vad tycker ni egentligen om en Black Ice radiatorer?? Vet att många anser att dom inte är bra men varför är dom inte bra? Får inte tag på ett värmepaket som passar min dator som jag vill och då funderar jag på att köpa en även om det kostar skjortan...any ideas?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

extreme´n är bättre och den är även mindre.. och den kyler bättre

Visa signatur

Xp 1700+ (Soltek Drv-4)(256DDR)(Tit..4600)

Permalänk
Medlem

Det vet jag men den ingår också i Black Ice eller hur? Menade mera att många inte tycker att någon av dom är något att ha...

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag har inga egna erfarenheter av dessa radiatorer men min teori varför folk inte gillar dom är kanske att en radiator från ett värmpaket kost 5 - 6, kanske 10 gånger så lite som en Black Ice och, iaf enligt vad jag läst, är sämre. Om detta stämmer skulle iaf jag känna mig lurad om jag gick och köpte en Black Ice om jag hade tillgång till en skrot och därmed billiga radiatorer. Och om nu Black Ice skulle vara bättre så är det ju bara att köra på dubbla radiatorer från skroten, dvs om man har plats till det.

Permalänk
Medlem

jag gick o skaffa en som är med bix konstruktion, som rymmer två 120 fläktar dock i alu lite synd, dock så kosta den 200 kr på skroten så om den inte skulle funka för o kyla lite vatten i en dator så kan ja bara skaffa en ny, de har många värmepaket på skroten kan ja lova,

var på en i nacka i sthlm de hade en hel hylla med bara värmepaket! bara att gå o fynda.. så, åk till skroten o skaffa ett värmepaket, Det är slöseri med pengar o skaffa en Black Ice, eller en Bix.. det ja tycker i alla fall

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag funderar på det är för att jag inte vet vars skroten finns i Piteå och jag har inte hittat någon som vet det. En annan faktor som spelar in är att jag vill få klart allting i veckan eftersom jag har haft en jäkla massa jobb med allting och vill få klart det! Men vad tycker ni? Är det värt det eller?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Anledningen till att jag funderar på det är för att jag inte vet vars skroten finns i Piteå och jag har inte hittat någon som vet det. En annan faktor som spelar in är att jag vill få klart allting i veckan eftersom jag har haft en jäkla massa jobb med allting och vill få klart det! Men vad tycker ni? Är det värt det eller?

Telefonkatalogen, bara att slå upp bilskrotar, alt beg reservdelar.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Det är alla överklockare som gör att bilskrotarna går så bra

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axzell
Det är alla överklockare som gör att bilskrotarna går så bra

Hehe kan tänka mig det Var in på Overclockers.se i Luleå idag...kan säga att jag drägglade ganska ordentligt när jag såg alla dom roliga leksakerna Köpte i alla fall en Black Ice Extreme och ska snart koppla in den i systemet!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

okej, typ som att gå runt på en skrot hylllängder med värmepaket 8)

tack för hjälpen på irc Axzell

Visa signatur

Datateknik på Kungliga Tekniska Högskolan.

Permalänk
Medlem

Ungefär så Var otroligt mycket jag kan tänka mig ta om jag fick

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Avstängd

min kompis (helgalen) har en black ice 2 och en sicce idra (20L/MIN) och när vattnet passerat raiatorn är det ungefär som farfars kisstråle det kommer inte igenom mer än 3-4 liter per minut genom den raiatorn iaf...

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.SnuggleZ
min kompis (helgalen) har en black ice 2 och en sicce idra (20L/MIN) och när vattnet passerat raiatorn är det ungefär som farfars kisstråle det kommer inte igenom mer än 3-4 liter per minut genom den raiatorn iaf...

Kan hända men eftersom jag inte är ute efter extrem överklockning så gör det inte mig speciellt mycket. Jag kan ha mina papstar på den och det är tyst samtidigt som det ger mig en någorlunda anständig temp hoppas jag.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag använder inte Black Ice radiatorer för dom är så pass dyra och kyler inte bättre än värmepaket. tex senast jag var på skroten köpte jag två värmepaket för 80kr ena är i storlek med BI2 och i helt okej skick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
Jag använder inte Black Ice radiatorer för dom är så pass dyra och kyler inte bättre än värmepaket. tex senast jag var på skroten köpte jag två värmepaket för 80kr ena är i storlek med BI2 och i helt okej skick.

Kan helt klart hålla med om att dom är dyra men frågan var egentligen mer om det är ungefär samma prestanda eller om BIX är så mycket sämre som jag har fått intrycket att vissa tycker...

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

dom e små å dyra.... värmapaket e billiga å bra...

välj själv

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^bot
dom e små å dyra.... värmapaket e billiga å bra...

välj själv

Än en gång så är frågan: Fungerar en BIX bra eller dåligt? Jag vet redan att det är billigare att fixa ett värmepaket, tror halva swec forumet har sagt det någon gång. Men funkar den bra?

En fråga till: Gör det någon skillnad om man har 1st fläkt på ena sidan och 1st fläkt på den andra?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang

Än en gång så är frågan: Fungerar en BIX bra eller dåligt? Jag vet redan att det är billigare att fixa ett värmepaket, tror halva swec forumet har sagt det någon gång. Men funkar den bra?

En fråga till: Gör det någon skillnad om man har 1st fläkt på ena sidan och 1st fläkt på den andra?

Alltså vissa AC/värmepaket från bilar, så kan det krävas strka fläktar för att kyla den bra (den e ju tänkt att den ska sitta på en bil och luften som kommer genom motorhuven e ju väldigt stark...)
så det kan bli lite högljutt.

Att ha en fläkt på vardera sidorna kan var bra eftersom den hjälper till att dra igenom luften i ett snabare flöde (bör då bli lite kallare) (tror ifs att det rör sig om sma skillnader)...

Lycka till

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut

Alltså vissa AC/värmepaket från bilar, så kan det krävas strka fläktar för att kyla den bra (den e ju tänkt att den ska sitta på en bil och luften som kommer genom motorhuven e ju väldigt stark...)
så det kan bli lite högljutt.

Att ha en fläkt på vardera sidorna kan var bra eftersom den hjälper till att dra igenom luften i ett snabare flöde (bör då bli lite kallare) (tror ifs att det rör sig om sma skillnader)...

Lycka till

Mvh

Tackar för svaret! Tror det blir att jag sätter 2st på den. Vet inte vars jag ska sätta den andra så

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag kör med blackice orginal tillsamans med ett Mace1-C block och får fina temps med nuvande inställningar "se sign"

Idle 35

Full 41

Vcornen ligger på 2.01v så blackicen hänger fortfarande med.

Visa signatur

ASUS A7v880 AthlonXP-Barton 2360/206Mhz 2GB TWINMOS 3200, Powercolor 9800XT

Permalänk
Medlem

Toppen! Tackar då vet jag lite om deras prestanda i alla fall! Ska sätta ihop allting i datorn imorgon. Vattenkylningen är igång under natten nu Ska bli så skönt med tysta fläktar..ahhh njuter redan!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

hehe

Sen är ju dom nya Bl snygga med balla färger : )

Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?

Permalänk
Medlem

Ja jag vet men det blev en svart...enda dom hade inne då

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz