Point Of View GeForce4 Ti4200SE "Special Edition" 64Mb DDR

Permalänk
Medlem

Point Of View GeForce4 Ti4200SE "Special Edition" 64Mb DDR

Någon som har ett Point Of View GeForce4 Ti4200SE "Special Edition" 64Mb DDR
3.3ns!!! DVI TV-out Retail AGP - kort och som har lyckats få TV-out funktionen att fungera??? Jag får det helt enkelt inte att fungera.. mitt gammla sketna Geforce 2 Mx kort funkar men inte detta... står tex i tv-tools att kortet inte har något "TV_chip eller encoder".

har prövat det mesta nu med 5-6 olika drivrutiner osv...

Så om någon har ett sådant kort å vet hur man gör kna gärna dela med sig av det )

tack på förhand
Firre Fisk

Permalänk
Medlem

Re: Point Of View GeForce4 Ti4200SE "Special Edition" 64Mb DDR

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firren
Någon som har ett Point Of View GeForce4 Ti4200SE "Special Edition" 64Mb DDR
3.3ns!!! DVI TV-out Retail AGP - kort och som har lyckats få TV-out funktionen att fungera??? Jag får det helt enkelt inte att fungera.. mitt gammla sketna Geforce 2 Mx kort funkar men inte detta... står tex i tv-tools att kortet inte har något "TV_chip eller encoder".

har prövat det mesta nu med 5-6 olika drivrutiner osv...

Så om någon har ett sådant kort å vet hur man gör kna gärna dela med sig av det )

tack på förhand
Firre Fisk

Vilka drivrutiner kör du?4071..fungerar Tv-uten åt mig..har du ställt in alla inställningar activerat skärm 2 eller vad det heter.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

jag har ett sådant och tv-out:en har fungerat sedan första gången jag testade, med drivrutiner 3x.xx, dom nya revisionerna av 4200se har väl något philips tv-out chip som inte tv-tool stödjer eller så har du för gammal tv-tool verision för gf 4, tror det ska vara tv-tool 6.5 för att tv-out:en ska fungera med gf 4

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

HMmmmmm

Lastviking: Jag har 40.72 och Jag kan inte ensa göra det (alltså aktiva den andra monitorn) inns bara 1 monitor dår på egenskaper....

Mangan_ :Jag tittade på mitt kort och som du säger så sitter det ett Philips chip där å inte ett Conexant encoder som brukar finnas... vad betyder detta?

Permalänk
Medlem

det betyder att du gar ett philips chipp på ditt kort, men på mitt sitter det ett conexant chipp, men testa med nview att koppla ut till tv:n.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Går inte med det heller... man brukar kunna klick apå "klona" på nView men den går inte ens att markera.. trycker på "identifiera bildskärmar" emn den upptäcker inte TV'n .... Fick kortet för 2 dagar sen så man tycker ju itne det ska vara pajj men kanske....... Det är inget i BIOS man skall ställa in då?

fast jag misstänker att det e nått me det dära Phipips crappet..... som sagt ett gerofce 2 MX med Conexant jag hade liggandes fungerade klockrent.. men inte detta

Permalänk
Medlem

Jag har kortet med ett Philips chip på, funkar hur bra som helst med tvtool, men man behöver senaste versionen av tvtool för att den ska ha stöd för chippet.

Kan ju påpeka att bildkvalitén har hittils varit väldigt bra med Philips chippet. Har dock inte testat att spela DVD än, bara DivX i 1024x728.
Vad jag har förstått så baserar de flesta (alla?) sin uppfattning pga vad tvtool har skrivit i deras test av olika chip? Men dom har gjort ett tillägg till testet att det inte gäller SAA7104, vilket är just det chip som POV har i den nya revisionen.

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Har testat Tv-Tools 6.8 som SKA stödja mitt chip, men! Efter en ltien scanning av hårdvara kommer det upp en ruta som säger "TV-tools kunde inte hitta ett TV-chip på ditt grafikkort"

Förässten så har oxo SAA7104E, vilka drivrutiner har du ranting? Och isntallerade du WDM-drivisarna?? samt vilket operativsystem har du och har du gjort några ändringar i BIOS?... många frågor på en gång

Permalänk
Medlem

Kör WinXP. Hmm, är inte säker på vilka drivrutiner jag har installerat just nu.. bytte runt en del i början, är inte hemma och kan kolla just nu men jag ska göra det när jag kommer hem. Men några WDM-drivrutiner drog jag nog inte in, var inte dom för ifall man hade nån VIVO-funktion?
Ändringar i BIOS har jag väl gjort en del Men inte någon pga grafikkortet. Det enda jag gjorde innan jag installerade tvtool var att fippla runt lite med nView.

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

Ranting om du går inte på Egenskaper för bildkortet, står det då någonting om ditt Phipips SAA7104E chip någonskans?

Permalänk
Medlem

Har det kortet och det funkar utmärkt för mig också.

Har du provat att installera om TV-Tool helt? Det hittade inte TV-chipet på mitt kort heller, efter att jag hade installerat om OS och provade köra exe-filen i TV-Tool mappen. Bara att installera om programmet.

Är för övrigt mycket nöjd med kvaliten på bilden, åtminstone på DivX.

EDIT: Kör förresten W2k, Detonator 41.03 och TV-Tool 6.5. TV-chip: Philips 7104

Permalänk
Medlem

FÄrästten alla ni som har detta kort står det något om chippet i egenskaper för kortet?

Permalänk
Medlem

Ja, står namnet på chipet bredvid Nvidia-loggan i fliken Geforce4 Ti4200.

Permalänk
Medlem

För mig står följande:

Grafikprocessor : GeForce4 Ti 4200
Busstyp: AGP
BIOS-.version: 4.25.00.37
Inbyggt minne: 64MB
IRQ: 11

vad står det för er?

Permalänk
Medlem

Det står samma sak för mig (fast IRQ: 10), samt en rad till under där det står:

TV-linjevalstyp: Philips 7104

Jag har Detonator 30.82 installerat.

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender

Permalänk
Medlem

okey dä måste det vara något fel på kortet eftersom datorn inte känner av TV-linjeval kortet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firren
okey dä måste det vara något fel på kortet eftersom datorn inte känner av TV-linjeval kortet

Testa med andra drivrutiner...(testa flera)

Grafikprocessor GeForce Ti 4200

IRQ:11 Bios-ver 4.25.00.31
TV-linjevalstyp Philips 7104

Drivrutiner 4.13.01.4071

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

har testat me alla drivrutiner nästan känns det som.. inte ens dem somföljde med... nej alltså jag tror kortet e trasigt

Permalänk
Medlem

Du avinstallerar drivrutinerna ordentligt innan du installerar nya va? Med t.ex. Detonator Destroyer, annars försvinner de inte ordentligt.

Men ja, det låter lite skumt. Namnet på chipet borde dykt upp från början. Får du inte rätt på det så får du väl skicka tillbaka det.

Permalänk
Medlem

så här ser det ut åt mig

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

prova med tvcc2000

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

den dära TV-linjeval fattas för mig

Permalänk
Medlem

Kör du detonator 40.xx??
Tror inte att det stog åt mig där när jag körde med detonator 3x.xx.
Har du testat att starta datorn med bara s-video kontakten till tv:n?
För då ska tv-out:en fungera från bios, det gjorde det på mitt i alla fall.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

ja jag har testat 40.72 och med de dirvrutinearna gjorde jag oxo som du sade att starta med bara TVn inkopplad... De nya drivrutinerna upptäckte inte heller TV-chippet och närjag hade bara TVn inkopplad visa den ingen bild. Va tror du.. är kortet paj?

Permalänk
Medlem

Vart har du köpt kortet?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Jag köpte det å i prinsip hela datorn på www.datorbutiken.com

Permalänk
Medlem

Har begärt ett retur nummer å att jag kan skicka tillbaka kortet nu..

tråkigt att sånt ska hända