Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiff

De är då man ska följa det första tipset jag gav: byta ut dem!
Själv kör jag med Seagate IV 80Gb, jättetyst, iaf. i gämförelse med andra diskar. Jag vet docj inte om Seagate V är bättre när det gäller ljudnivån, någon som vet?

Mm visst, ge mig några tusen så jag kan byta ut mina diskar...orka lägga flera tusen på något man redan har...även om det blir tystare så är det knappast värt det.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Förpackningsmaterial i skumgummi isolerar bra och är gratis eller näst intill gratis.

Permalänk
El-nisse

ett vakuum isolerar ljud ohyggligt bra

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk
Medlem

mm leder värme jätte bra oxå eller just det nä så var det kanske inte.. ifall vi nu lyckas trixa fram ett vakum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

Mm visst, ge mig några tusen så jag kan byta ut mina diskar...orka lägga flera tusen på något man redan har...även om det blir tystare så är det knappast värt det.

Hänge upp mina hårddiskar i cykelslang i dag nu är burken nästintill knäpptyst .. saknar bara passiv kylning till grafikkortet och chipset + lite dämpmatta sen är det _TYST_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengan
ett vakuum isolerar ljud ohyggligt bra

Fatta fett det skulle vara om man lyckades med det, då slipper man både kondens och ljud. Fast då måste man ju ha vattenkylning eller liknande. Men fett vore det.

Visa signatur

Xp2200 AIRGA - 512mb samsung pc2700- Crucial 9700pro- A7V333

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FaNaTiC

Hänge upp mina hårddiskar i cykelslang i dag nu är burken nästintill knäpptyst .. saknar bara passiv kylning till grafikkortet och chipset + lite dämpmatta sen är det _TYST_

Har lagt mina på skumgummi i botten för länge sen.

Visst är det tystare men jag har extrema krav

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

Visst är det tystare men jag har extrema krav

Precis .. Min dator är snart tystare än en dator med vattenkylning ..

Permalänk

Skummgummiäggkartonger vill jag ha, är det nån som vet vart de säljs? De enda jag har sett har suttit i aluminiumväskor och det känns ju lite onödigt att köpa en låda bara för inredningen.

Visa signatur

Two types of people laugh at the law: those that break it and those that make it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FaNaTiC

Cykelslang!? Låter intressant! Håller det länge? Jag menar så att det inte torkar ut efter en månad och HD'n trillar ner och går sönder. Ganksa otrevligt isåfall.
Hur fäster du slangen då? Häftpistol eller?

Visa signatur

Där alla tänker lika, tänker ingen speciellt mycket.
Om du tror att du vet, så är du dåligt underrättad.