Ableton Live, Usb Headset och musikproduktions ljudkort?

Permalänk

Ableton Live, Usb Headset och musikproduktions ljudkort?

Tjenare, topic kan anses vara lite förvirrad men jag ville få med allt för maximal träffsäkerhet.

Det ligger nämligen till som så att jag precis köpt ett par logitech g930 som jag hade tänkt använda till att göra musik/lyssna på musik och spela med.

Nu hade jag dock inte tänk på att det är usb headset och att det därför räknas som ett eget ljudkort.

Därför vänder jag mig till er som vet någonting om Ableton live eller andra musikproduktions program.

Det kommer alltså inte gå att skapa musik med dessa lurar om jag uppfattat de rätt, därför att jag måste väjla logitech lurarna som "ljudkort" för att få ljud i dem och därmed kommer jag inte kunna lägga in mer än kanske 2 -3 olika spår i ableton innan ljudet blir pixligt och kasst.

ELLER?

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men Logitech usblurar för musikproduktion...Whyyyyy!!!!

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Inte för att vara sån men Logitech usblurar för musikproduktion...Whyyyyy!!!!

Gaming och musikproduktion, för övrigt är det ju musikproduktion på låg nivå. Jag behöver mikrofonen när jag gamear.

Logitechs 930 är typ de bästa lurar som du kan hitta när det gäller mikrofon och ljud. Sedan att det förmodligen nu blev fail gällande usb är en annan femma.

Permalänk
Medlem

Trodde Albeton var för Mac?

Hur som helst, är det för Windows så ladda hem Asio4all. Det borde fungera och du ska få bra latency.

Visa signatur

><((((°>
◄|Rtx 3090| Ryzen 7 5800X |Ek water blocks|►
◄|Asus Crosshair VIII Hero | Vengance Pro 32GB DDR4 3600 |►
◄|Samsung EVO 970 1Tb | AX 1200i modular green sleeve|►

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazyponytail:

Gaming och musikproduktion, för övrigt är det ju musikproduktion på låg nivå. Jag behöver mikrofonen när jag gamear.

Logitechs 930 är typ de bästa lurar som du kan hitta när det gäller mikrofon och ljud. Sedan att det förmodligen nu blev fail gällande usb är en annan femma.

LoL

Permalänk

Easy as pie. Returnera köpet ifall du kan och lägg samma summa på ett par riktiga hörlurar och en liten billig separat datormikrofon som du ställer på bordet!

Själv försöker man ta sig ur "gaminggear"-träsket.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk

Jo, jag kan ju alltid lämna tillbaka dem. Har ju 14 dagar.

Vill bara klargöra för er som inte förstår mitt val utav hörlurar (Bortsett då att de nu inte fungerar iom att de är usb lurar): Trådlöst, en mic som stänger ute allt bakrundsljud, de bästa ljudet man kan få inom denna kategori utav hörlurar.) Hade det inte varit för att det var usb så hade dessa lurar rent ljudmässigt fungerat hur bra som helst till att göra musik med, enligt min mening.

Har ni inte testat dem så tycker jag inte ni har rätten att säga annat.

En separat mic stänger inte ute något ljud, tar istället upp allt ljud :>

Får kanske bli att köpa ett par hyffsade lurar längre fram till just musikproduktionen, för jag vill ha mina logis :>