Extern hdd gick i golvet!

Permalänk
Medlem

Extern hdd gick i golvet!

Tjenare

Min externa hdd gick i golvet för ca en vecka sen och chassit till den öppnade sig lite. När jag ska gå in på den skriver jag in mitt lösenord då den e ktypterad och när jag gjort det och trycker på lås upp hänger det sig, men väntar jag 10 min så kommer jag in ändån och efter jag kommit in på hdd och ska spela upp en film så börjar filmen lagga och bilden e seg. Är det någon som vet någon lösning på problemet eller är det bara att kasta hårddisken?

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

Om du har tappat den i golvet så är jag ganska säker på att den bara är att skrota, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa ta ut den ur skalet så att det inte är kontakten eller något som är skadad.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Tvekar det kommer funka, men värt att testa iaf.
Om du har garanti, lämna tillbaka den! Du kanske får en ny.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

Om du har viktiga data på den, sluta spela upp film och försök säkerhetskopiera innan det kan vara försent. Om inte så kan du ju pröva garantin/reklamering. förutsatt att det inte syns att den fått sig en smäll.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Tappade min WD Elements 500GB flera gånger, dock så är skalet av någon metall, fungerade helt utmärkt ändå, tillslut skickade jag den till WD i tyskland så de bytte ut den då jag sa att den sporadiskt hängde sig, dock så gjorde den inte det, men jag fick en finare HDD i alla fall, passade bättre på skrivbordet.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Ska testa att göra så, det syns ju inte på chassit att den fått sig en smäll. Det är också en WD Elements jag har fast på 2 tb. Tack för alla svar. Hoppas att jag får mig en ny då

Permalänk
Hedersmedlem

För att få svart på vitt om hårddisken i sig är skadad kan du alltid ladda ner ett diagnostikprogam från tillverkaren och köra en sektorkoll.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

För att få svart på vitt om hårddisken i sig är skadad kan du alltid ladda ner ett diagnostikprogam från tillverkaren och köra en sektorkoll.

Okej, aa det kan jag ju testa. Tack för tipset!

Permalänk

Kan du fortfarande köra dina filer där så e hd inte trasig. Bara att den kan ha fått en smäll. Så kopiera alla filer till en annan HD över natten och sedan lämna in din HD på garantin lr nåt

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Här var det många samvetslösa...

Självförvållade skador täcks inte av garanti.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Självförvållade skador täcks inte av garanti.

Det behöver man ju inte säga till WD