"Gaming"-Laptop som är prisvärd runt 10k

Permalänk
Medlem

"Gaming"-Laptop som är prisvärd runt 10k

Jag behöver lite köpråd angående en laptop som huvudsakligen skall användas till spel, kommer mest spela Starcraft 2 på low settings, men är positivt om man har prestanda till mer också. Det viktigaste är följande:

- Bra tangentbord (skönt att använda, skitsamma om det lyser eller ej)
- 17" skärm
- Prisvärd ( Prisklassen kan va allt från 6k - 14k... viktigaste är att den är prisvärd som sagt)
- Bra ljud
- Inte bli för varm

Bra batteritid är självklart ett plus, vikten är egentligen skitsamma då jag inte kommer släpa runt den så mkt.

Jag har kikat lite på http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-17-tum/toshiba-qosmiox770-124/162717.3004/ , men nu hittar jag inga återförsäljare för den längre.

Är istället lite inne på denna http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skrmstorlek/laptop-17-tum/msi-gt780dx-430ne/162498.3004/ ,
Vad tycks om ovanstående datorer? Någon som har erfarenhet av MSI datorn? Några andra rekommendationer?

Permalänk
Medlem

Detta kanske är något för dig?

http://www.inet.se/produkt/1969362/msi-gt780dx-430ne-geforce-...

(Om du ändå inte tänker släpa omkring den så undrar jag: Varför ska du ha en bärbar?)

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av YGLeXz:

(Om du ändå inte tänker släpa omkring den så undrar jag: Varför ska du ha en bärbar?)

Skulle också rekommendera MSI'n från Inet.

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Skulle också rekommendera MSI'n från Inet.

/AP

Är det inte samma som jag länkade till? förutom att man får garanti + bf3 (som jag redan äger)för samma pris?

Skrivet av YGLeXz:

Har redan en stationär, men tjejen flyttar in hos mig i dagarna.. så behöver en extra dator och en laptop kan va bra att ha hemma då, så kan man sitta lite vart man vill.

Permalänk

Jag skulle också rekommendera Msi 780, men bryr du dig inte så mycket om utseende eller belyst tangentbord så kan jag rekommendera att kolla en X-768 från PC-Konsulten som har HD 6990m och GTX 580m som är mycket kraftfullare grafikkort om du ändå har en budget upp till 14k. http://www.pc-konsulten.se/contents/sv/p7.html

Permalänk
Medlem

Verkar luta mot att köpa en Msi 780 isåfall, någon som har någon negativ upplevelse med denna dator? går det att stänga av skrivbordsbelysningen helt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rzll:

Verkar luta mot att köpa en Msi 780 isåfall, någon som har någon negativ upplevelse med denna dator? går det att stänga av skrivbordsbelysningen helt?

Har ingen erfarenhet av datorn, men jag är även intresserad av denna, måste absolut gå att stänga av skrivbordsbelysningen helt och hållet!

Jag är främst intresserad av en Dator som klarar att kora Guildwars 2, alternativt Tera Online, undrar om denna datorn blir overkill for de spelen eller inte. Jag är helt enkelt ute efter en någorlunda portabel MMO dator.

Permalänk
Skrivet av Rzll:

Ja med ett enkelt knapptryck kan du stänga av den. Och det går även att få den i vit belysning för dom som inte gillar färger då.

Jag är riktigt nöjd med min 780 som aldrig har strulat hitills.

Det enda lilla negativa som jag kan tycka är att den har en liten enter knapp då.

Permalänk
Avstängd

Frågan är när MSIs nästa "flagskepp" när det gäller gaming bärbara kommer, om en ny modell släpps inom några månader så lär väll priset ytterligare gå ner på denna?

Permalänk
Medlem

Skulle gå på en fyrkärnig processor om jag skulle köpa en gaminglaptop idag.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rzll:

Skrivet av MauseRR:

Skulle gå på en fyrkärnig processor om jag skulle köpa en gaminglaptop idag.

Samsungs nya Series 7 Gaming ser ju inte helt fel ut, Samsung är ju kända på att kunna pressa priser också, så om den landar på runt 10 000 kr så är det nog ett bra alternativ. Själv behover jag inte en ny gaming dator innan GW2 är ute, så det är c.a 3-6 månader dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Samsungs nya Series 7 Gaming ser ju inte helt fel ut, Samsung är ju kända på att kunna pressa priser också, så om den landar på runt 10 000 kr så är det nog ett bra alternativ. Själv behover jag inte en ny gaming dator innan GW2 är ute, så det är c.a 3-6 månader dit.

Är denna något som finns ute i dagsläget? Hade tänkt lägga en beställning redan i slutet av veckan,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rzll:

Är denna något som finns ute i dagsläget? Hade tänkt lägga en beställning redan i slutet av veckan,

Hittade den iaf inte hos Webbhallen.

Men här har du ett par videos på den iaf :

Permalänk
Skrivet av Rzll:

Dom flesta i Samsung 7 serien med din budget har bara ett Radeon HD 6750m som är mycket sämre än på Msin du kollade på.

Den som är med på videon ovan kostar ca 18000:-

Permalänk

[QUOTE="Vimes;11984573"]Hittade den iaf inte hos Webbhallen.

[/QUOT

Är det verkligen bra kvalité? man ser hur skärmen flexar när han öppnar den på första videon :/

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Mylifestyle95;11985018"]

Skrivet av Vimes:

Hittade den iaf inte hos Webbhallen.

http://www.youtube.com/watch?v=XHUH3VFJxHc

http://www.youtube.com/watch?v=m50wI9JTSx4&feature=related
[/QUOT

Är det verkligen bra kvalité? man ser hur skärmen flexar när han öppnar den på första videon :/

Vem bryr sig om skärmen flexar? så länge den håller bra prestanda och har ett bra pris så är jag mer än nöjd.

Permalänk

[QUOTE="Vimes;11985068"]

Skrivet av Mylifestyle95:

Vem bryr sig om skärmen flexar? så länge den håller bra prestanda och har ett bra pris så är jag mer än nöjd.

Jag menar att om skärmen flexar kan det var dålig plast = Kass kvalité. Och en så dyr dator bör komma i bombsäker kvalité imo.

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Mylifestyle95;11985186"]

Skrivet av Vimes:

Jag menar att om skärmen flexar kan det var dålig plast = Kass kvalité. Och en så dyr dator bör komma i bombsäker kvalité imo.

För mig är Processor, Grafikkort, RAM etc det mest viktiga, samt att det är en bra skärm, dvs bildåtergivning, sen om det är plast eller alluminum skal, kvittar, bara inte datorn överhettar och presterar grymt så är jag nöjd, sen kan jag leva med att skärmen eller att skalet flexar lite :).

Permalänk
Permalänk

[QUOTE="Vimes;11985243"]

Skrivet av Mylifestyle95:

För mig är Processor, Grafikkort, RAM etc det mest viktiga, samt att det är en bra skärm, dvs bildåtergivning, sen om det är plast eller alluminum skal, kvittar, bara inte datorn överhettar och presterar grymt så är jag nöjd, sen kan jag leva med att skärmen eller att skalet flexar lite :).

Du har kanske inte tänkt på att ett sviktande "skal" kan orsaka att komponenterna inuti går sönder? xD
Är datorn utrustad med dyra grejer hade det iaf varit ett krav för mig att "skalet" var stadigt och slitstarkt

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Mylifestyle95;11985297"]

Skrivet av Vimes:

Du har kanske inte tänkt på att ett sviktande "skal" kan orsaka att komponenterna inuti går sönder? xD
Är datorn utrustad med dyra grejer hade det iaf varit ett krav för mig att "skalet" var stadigt och slitstarkt

Ja men det kan vara ganska subjektivt, En Iphone 4S som känns jävligt bra kvalitetmässigt går sönder så fort du tappar den i marken/backen, medansåt en Samsung SGS 2 håller utan problem, trots att Samsungen upplevs som plastig och enligt många att den har sämre byggkvalite. Dock så är den ändå stryktåligare.